تابناک کهگیلویه و بویراحمد
در این خصوص آمار اعلامی از سوی مسئولین آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد حکایت از حضور 11هزار و478داوطلب کنکور سراسری در5 گروه دارد.
کد خبر: ۲۶۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 16 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امسال کنکور سراسری در استان کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سراسر کشور در 6 شهرستان استان شامل شهرهای یاسوج-دهدشت-گچساران-سی سخت-لنده- چرام ولیکک برگزار شد تا کسانی که آینده خود را در گرو موفقیت در این ماراتن علمی جستجو می کنند منتظر نتیجه کار خود بمانند.
در این خصوص آمار اعلامی از سوی مسئولین آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد حکایت از حضور 11هزار و478داوطلب کنکور سراسری در5 گروه دارد.
کنکور امسال و لزوم پیگیری یک طرح
نکته ای که در خصوص این آمار قابل توجه است تعداد شرکت کنند گان به تفکیک رشته های 5 گانه است. آنچه بصورت کلی عنوان شده تعداد شرکت کنندگان در رشته علوم تجربی در حال افزایش است در حالی که رشته علوم ریاضی در حال کاهش است و با توجه به گرایش روز افزون به رشته تجربی و کاهش گرایش در رشته ریاضی احتمال قبولی در سال های آینده در رشته های دانشگاهی مرتبط با علوم ریاضی بشدت افزایش می یابد در حالی که در رشته علوم تجربی به همان میزان احتمال قبولی کاهش می یابد.
در همین رابطه معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان گفت: میزان حضور دانش آموزان در رشته ریاضی 7درصد است که این میزان در کشور 21درصد است و در رشته علوم انسانی حدود 35 درصد ،در رشته علوم تجربی بیش از 56 درصد و حدود پنجاه و سه صدم درصد هم در رشته معارف مشغول به تحصیل بوده اند که همین آمار خود نشان دهنده ی مشکلاتی است که در سال های آینده متوجه رشته های پرترافیک می شود.
کنکور امسال و لزوم پیگیری یک طرح
مسئولین آموزشی کشور در وزارت آموزش و پرورش ، با توجه به وضعیت پیش آمده سعی در متوازن سازی وضع موجود دارند بلکه از تبعات منفی و مشکل ساز آینده جلوگیری کنند. به همین خاطر اجرای کامل طرح انتخاب رشته را با در نظر گرفتن معیارها و شاخص های معلوم ابلاغ کرده اند.
اجرای طرح متوازن سازی باعث برخی واکنش ها در میان خانواده ها و به تبع آن برخی رسانه ها شده است که البته به نظر می رسد چندان توجهی به وضعیت آینده ی مشکلات عدم توازن سازی در انتخاب رشته نشده است.
معاون آموزش متوسطه عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:بیشترین گرایش دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد رشته تجربی است که ضرورت دارد در توازن و تعدیل رشته ها اقدام جدی صورت گیرد.
وی گفت:فرایند توزیع متوازن رشته ها با هدایت تحصیلی از امسال برای دانش اموزان پایه نهم اجرا شد.

با در نظر گرفتن میزان 7درصدی حضور دانش آموزان در رشته ریاضی و میزان 21 درصدی این آمار در کشور به نظر می رسد ضرورت متوازن سازی انتخاب رشته امری لازم به نظر می رسد و در این خصوص مدیران مدارس باید تمام تلاش خود برای آگاه کردن اولیا و دانش آموزان و یادآوری مشکلات بوجود آمده در آینده را بکار بگیرند تا هم از احساس اجبار شدن دانش آموز به انتخاب رشته ای خاص جلوگیری شود و هم مسئولین سیاست گذار آموزشی بتوانند با اطمینان به اجرای کامل این طرح بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار