اختصاصی تابناک کهگیلویه وبویراحمد
درپی گزارش اهالی این منطقه به منابع طبیعی شهرستان لنده مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به محل اعزام می شوند که قاچاقچیان ذغال به محض رویت مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی شروع به تیراندازی به آن ها می نمایند.
کد خبر: ۲۶۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ 15 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد کوه حاتم و تلرش درنقطه مرزی لنده،بهمئی و بهبهان مورد تجاوز قاچاقچیان ذغال قرار گرفت .

قاچاقچیان ذغال با قطع درختان بلوط در منطقه کوه حاتم و تلرش کوره های ذغال سازی راه انداختنه بودند که پخش آتش کورهای ذغال قاچاقچیان باعث آتش سوزی در مناطق جنگلی شده بود. در همین حال اهالی روستاهای اطراف این مناطق کوهستانی خبردار می شوند و جلوی نابودی بیشتر جنگل های این مناطق را می گیرند.
درپی گزارش اهالی این منطقه به منابع طبیعی شهرستان لنده مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به محل اعزام می شوند که قاچاقچیان ذغال به محض رویت مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی شروع به تیراندازی به آن ها می نمایند و با توجه به،کوهستانی بودن منطقه متواری می شوند.

در پی اطلاع از این واقعه خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد از طریق تماس تلفنی با محمدی رئیس منابع طبیعی شهرستان لنده این خبر را پیگیری نمود.

رئیس منابع طبیعی لنده ضمن تایید خبر حوادث کوه حاتم عنوان کرد :دیروز ساعت 15 در پی گزارش مردمی مبنی بر آتش سوزی کوه حاتم نیروهای یگان حفاظت لنده و بهمئی با مشارکت هم به منطقه اعزام گردیدند.
محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد که گزارش مردمی حاکی از صدای شلیک گلوله میباشد اظهار داشت:به محض ورود نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به کوه حاتم و تلرش قاچاقچیان شروع به شلیک به سمت مامورین یگان حفاظت محیط زیست کردند ولی خوشبختانه هیچ گونه صدمه ای به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی وارد نشد.
رئیس منابع طبیعی یاداور شد پیگیری این گزارش مردمی باعث گردید همه کورهای ذغال قاچاقچیان تخریب و از ادامه بیشتر تخریب و قطع درختان و همچنین از پیشروی بیشتر اتش جلوگیری شود که جای تقدیر دارد.
وی خاطرنشان کرد:قاچاقچیان باتوجه به کوهستانی بودن منطقه متواری شدند ولی پیگیری و به سرانجام رسیدن پرونده کوه حاتم و تلرش از طریق مراکز قضایی ادامه دارد زیرا قریب به یک هکتار جنگل های این منطقه قطع و یا طعمه حریق شده است.

قابل ذکراست کوه حاتم و تلرش که به محل امنی برای قاچاقچیان تبدیل شده بود ، نقطه مرزی شهرستانهای لنده ، بهمئی و بهبهان است و شاید اگر وضعیت جغرافیایی این منطقه مشخص گردد این همه درخت امروز دچار تعرض قاچاقچیان و تبدیل به ذغال نمی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار