عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: در سال‌های اخیر که واکسن گامبرو رازی به تولید انبوه رسیده و مورد تأیید مجامع رسمی علمی قرار گرفته در بسیاری از استان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و مصرف‌کنندگان از آن اعلام رضایت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 14 July 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد مجید ابراهیمی عصر امروز در حاشیه برگزاری گردهمایی ترویجی واکسن‌های گامبورو و نیوکاسل در یاسوج که با حضور کارشناسان مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری این سمینار ارتباط رو در روی بیشتر پژوهشگران مؤسسه رازی که عملا تولیدکننده واکسن‌های دام و طیور هستند با مصرف‌کننده‌ها در این استان است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های متعدد از جمله نیوکاسل، گامبرو و صنعت دام و طیور را تهدید می‌کند افزود: واکسن این بیماری‌ها در مؤسسه رازی تولید می‌شود و در استان کهگیلویه و بویراحمد هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابراهیمی بیان کرد: مؤسسه رازی هر چند ماه یک بار به استان‌هایی که صاحب صنعت مرغداری و دامداری هستند سفر کرده و با صاحبان صنایع در این استان‌ها جلسه مشترک برگزار و تکنولوژی‌های جدید در مورد واکسن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در یک نشست مشترک مشکلات و سؤالات موجود پاسخ داده می‎شود.

وی تصریح کرد: در این نشست‌ها بیشتر واکسن‌های جدیدی که مؤسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی در حال تولید آنها است یا در آینده نزدیک به صورت صنعتی تولید می‌شوند را معرفی می‌کنیم و روش‌های استفاده از آنها بیان می‌شود.

عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های صنعت مرغداری در اغلب نقاط دنیا از جمله ایران را بیماری گامبرو دانست و گفت: این بیماری علاوه بر اینکه سبب تلفات در مزارع مرغداری می‌شود، سیستم ایمنی طیور را تضعیف کرده و آنها را نسبت به سایر بیماری‌ها حساس و نهایتا خسارت زیادی به صنعت طیور وارد می‌کند.

ابراهیمی بیان کرد: در سال‌های اخیر که واکسن گامبرو رازی به تولید انبوه رسیده و مورد تأیید مجامع رسمی علمی قرار گرفته در بسیاری از استان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و مصرف‌کنندگان از آن اعلام رضایت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: هنگامی که تولیدکننده یک محصول و مصرف کننده آن به صورت رو در رو مسائل مشترک را مورد بررسی قرار دهند و روش‌های تولید و مصرف ارزیابی شود هم در کیفیت و هم در کمیت تولید واکسن تأثیر گذاشته و مصرف‌کننده رضایت بیشتری نسبت به آن واکسن خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار