شهردار گچساران :
شهردار گچساران گفت: دستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری این شهرستان فرسوده است.
کد خبر: ۲۵۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱ 09 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،اردلان زینل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در گچساران اظهار داشت‌: در سال‌های اخیر و پیش‌رو یکی از مهم‌ترین مشکل در شهرداری این شهرستان فرسودگی دستگاه‌های آتش نشان در مواقع امداد و مهار آتش‌سوزی است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های بزرگ آتش نشانی شهرداری عملا از رده خارج هستند، افزود‌: در سال‌های گذشته دو دستگاه آتش نشان خریداری شده ولی با توجه به این‌که این دستگاه‌ها کوچک هستند حجم مخزن آب آن‌ها نیز کم بوده که متاسفانه در آتش سوزی‌های بزرگ جوابگوی عملیات مهار آتش سوزی نیستند.

شهردار گچساران خاطرنشان کرد: براساس اطلاعیه که از وزارت کشور در هفته‌های گذشته اعلام شده یک دستگاه آتش نشان برای شهرداری و این شهر در نظر گرفته شده که امیدواریم تا پایان فصل گرما این دستگاه وارد شهر شود تابتوانیم گام کوچکی در ارتباط با تجهیز آتش نشانی شهرداری برداریم.

زینل‌زاده گفت: با توجه به این که در سال‌های اخیر آپارتمان‌سازی در این شهر رونق پیدا کرده است و وجود 1300 واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران ما را نیز دچار مشکلاتی در این زمینه کرده است.

وی تصریح کرد: تنگی و شیب تند معابر برخی بخش های بافت فرسوده امکان خدمات‌رسانی شهرداری در زمان امدادرسانی در صورت بروز بحران‌هایی مانند زلزله یا آتش سوزی در 167 هکتار از فضای شهری را برای ما سخت کرده است.

شهردار گچساران افزود: اگر آتش‌سوزی در ساختمان‌های آپارتمانی رخ دهد ما نمی‌توانیم آتش را مهار کنیم زیرا در این شهر ماشین آتش‌نشان تلسکوپی نداریم و به طور قطع در این زمینه آتش نشانی شهرستان دچار مشکل خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه جلسه‌ای نیز با حضور نماینده شهرستان در تهران در این زمینه برگزار شده و مشکلات آتش نشانی گچساران به وزارت کشور نیز منتقل شده، تمام سعی و تلاش مجموعه شهرداری تجهیز نمودن دستگاه‌های آتش نشان برای خدمت به مردم شهرستان است.
گزارش خبر: سمیرا نصاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار