تابناک کهگیلویه وبویراحمد
در حالی که از ساعات اولیه صبح هجوم مسافران به سمت مناطق سردسیری شهرستان چرام شروع شد ترافیک و راهبندان و دست و پنجه نرم کردن با مرگ در جاده های کوهستانی بر اثر جوابگو نبودن جاده برای این حجم عظیم مسافر آغاز شد.
کد خبر: ۲۵۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲ 09 July 2016
مسئولان گردشگری استان وقتی در خصوص وضعیت آب و هوائی استان برای جذب گردشگر از واژه استان چهار فصل استفاده می کنند ، منظور چند شهرستان استان است که وضعیت آب و هوائی چهار فصل را دارند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،در این میان شهرستان چرام به معنای واقعی از وضعیتی برخوردار است ، که در تمام طول سال از نظر آب و هوایی و مکان هایی که قابلیت جذب گردشگر را دارند، در استان حرف اول را می زند . البته این ادعا بر اساس قابلیت جذب گردشگر است. دو شهرستان استان با جذب بیشترین گردشگر در استان یعنی بویراحمد و دنا بطور عمده در فصل تابستان پذیرای حجم بالای گردشگر هستند اما شهرستان چرام در حالی که در زمستان و بهار با داشتن باغ زیبای چشمه بلقیس و امامزاده های واقع در مناطق گرمسیری قابلیت پذیرش گردشگران خارج از استان را دارد در فصل تابستان با داشتن مناطق بکر و زیبای سردسیری مانند: منطقه زیبای طسوج و امام زاده گلبهار، منطقه زیبای جوخانه و غارهای نزل و منطقه زیبای سادات با امامزاده علی ، توانایی جذب تعداد زیادی از گردشگران را دارد.
تعطیلات عید فطر و حجم بالای ورود مسافر
با آغاز عید فطر ،حجم بالایی از مسافران از دیگر شهرستان های استان و همچنین از استان های جنوبی مثل خوزستان و بوشهر و بندرعباس و دیگر استان ها حتی سیستان و بلوچستان به مناطق سردسیر شهرستان چرام هجوم آوردند که بسیار بی سابقه بود. حجم بالای مسافر چنان بود که ترافیک بالای پنج تا شش ساعت عملا جاده درون شهرستانی چرام یعنی جاده ی سرفاریاب - جوخانه را قفل کرد و باعث دردسرهای زیادی شد.
همت بالای پلیس در گره گشایی ترافیک
در حالی که از ساعات اولیه صبح هجوم مسافران به سمت مناطق سردسیری شهرستان چرام شروع شد ترافیک و راهبندان و دست و پنجه نرم کردن با مرگ در جاده های کوهستانی بر اثر جوابگو نبودن جاده برای این حجم عظیم مسافر آغاز شد. وضعیت جاده و ترافیک آن به گونه ای خطرناک شده بود که بیشتر مردم در میانه راه بازگشته تا برای گذراندن تعطیلات فکر دیگری کنند اما با وجود اصرار دیگر ماشین ها که از رانندگان دیگر می خواستند جهت جلوگیری از گرفتاری در ترافیک سنگین و خطرات احتمالی برگردند اما ما ، مانند برخی دیگر از مسافران ادامه مسیر را انتخاب و به سمت جوخانه حرکت کردیم. آنچه در ادامه مسیر مشاهده شد بسیار زجرآور و غیر قابل تحمل بود.
دست مریزاد به پلیس شهرستان چرام وکهگیلویه
با سنگین شدن ترافیک که هر لحظه بر تعداد ماشین ها اضافه می شد ، بسیاری از مسافران مسیر بازگشت را انتخاب می کردند اما تعداد زیادی هم ادامه مسیر می دادند. برخی از مسافران که از استان های مختلف آمده بودند با دیدن این وضعیت با ترس از حوادث ناگوار مسیر بازگشت را انتخاب کردند که از ظاهر آن ها می شد فهمید که چقدر عصبانی هستند که تعطیلات خود را اینگونه شروع کرده اند.
اما با بغرنج شدن اوضاع ، پلیس راه شهرستان های چرام و کهگیلویه بطور ویژه با بسیج نیروهای خود و با صرف وقت زیاد و مدیریت مثال زدنی در گرمای سوزان ظهر ،توانستند ضمن باز نگه داشتن مسیر ،ماشین ها را گروه گروه ،به سمت عبور از گردنه های پرپیچ و خطرناک هدایت کنند تا سفر در این مسیر با حداقل حادثه همراه شود.
بایکوت ناراحت کننده ی رسانه ای
در حالی که مسئولان استانی در حال پیگیری رفع مشکلات در مناطق بویراحمد و دنا بودند و حتی رسانه ها لحظه به لحظه گزارش و خبر از این دو منطقه تهیه می کردند ، مسولان شهرستان و نیروهای پلیس غریبانه در حال تلاش برای حفظ جان مسافران در جاده های کوهستانی شهرستان چرام که از قضا تنها جاده ی درون استانی منتهی به مرکز استان می باشد ،بودند. وضعیت اسفبار جاده درون استانی چرام - یاسوج ، نشان دهنده سوء مدیریت بالا در استان می باشد. بازهم باید از نیروهای پلیس شهرستان چرام و کهگیلویه که با حوصله مثال زدنی و تلاش فراوان توانستند جان مسافران را از خطرات موجود حفظ و مانع تصادفات و گره خوردن بیش از بیش ترافیک شوند ، تشکر کرد.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ميرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
خيلي جالبه در همين صفحه در گزارش" مسافران شمالي به اين شهرها هم مي توانستند بروند" دقيقا اين استان كهكليويه و شهرهاي آنرا به عنوان مناطق جايگزين شمال در تعطيلات كه خيلي خلوت و با صفا هستند و مي توانند توسط مسافران در تعطيلات به جاي استانهاي شمالي مورد استفاده قرار بگيرند معرفي شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار