بسته ویژه خبری کمیته امداد
در این بسته خبری به خبرهایی مانند" اهداء جهیزیه به 505 زوج جوان تحت حمایت "راه اندازی کمپین«خوب_ باشیم» در کمیته امداد "خادمی و محبی کنار فقرا زانو زدند"و....خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۲۵۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 05 July 2016
کمیته امداد امام خمینی به عنوان برترین نهاد حامی محرومان در ماه مبارک رمضان از نظر زمانی یکی از شلوغ ترین ماه های خود را در زمینه خبری دارد.سایت خبری تحلیلی تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،سعی کرده است در حد امکان خبرهای مربوط به این ماه را برای مخاطبان خود ارائه دهد. در بسته خبری امروز در آستانه عید فطر مهمترین خبرهای چند روز اخیر این نهاد حمایتی را بصورت ویژه برای مخاطبان ارائه می نماید.
در این بسته خبری به خبرهایی مانند" اهداء جهیزیه به 505 زوج جوان تحت حمایت "راه اندازی کمپین«خوب_ باشیم»  در کمیته امداد "خادمی و محبی کنار فقرا زانو زدند"و....خواهیم پرداخت.
توزیع 45هزار پاکت جهت جمع آوری فطریه
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، از توزیع 45 هزار پاکت برای جمع آوری فطریه هم استانی های مومن و روزه دار در استان خبر داد.
فرید محبی در گفتگو با واحد خبر صدا و سیمای مرکز استان گفت: کمیته امام استان همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر 250 صندوق در محل های برگزاری نماز عید فطر برای جمع آوری فطریه روزه داران هم استانی در نظر گرفته است.
وی افزود: علاوه بر این صندوق ها، پایگاهها و دفاتر کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت فطریه مردم مؤمن و روزه دار هم استانی است.
محبی با اشاره به اینکه به منظور جمع آوری فطریه هم استانی های عزیز تعداد 45 هزار پاکت فطریه تدارک دیده شده و به صورت گسترده توزیع شده است، اظهار کرد: در روی این پاکت ها سهم زکات فطریه عام، سادات و کفارات و همچنین نحوه هزینه کرد هرکدام پیش بینی شده است.
وی افزود: افراد با دریافت این پاکت ها می توانند میزان فطریه مشخص شده را در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داده تا این مبالغ صرف موارد مشخص برای نیازمندان شود.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطر نشان کرد: فطریه های جمع آوری شده هر منطقه در همان منطقه صرف تامین نیازمندیهای ایتام ، هزینه درمان ،جهیزیه وسایر نیازهای اضطراری خانواده های عائله مند می شود.
از توزیع 45هزار پاکت جمع آوری فطریه در استان تا مرگ یکی از امدادگران
 اهداء جهیزیه به 505 زوج جوان تحت حمایت
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان از اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به 505 زوج جوان در آستانه ازدواج در خردادماه سال جاری خبر داد.
محمد نظری با بیان اینکه یکی از برنامه های کمیته امداد کمک به ازدواج جوانان تحت حمایت است، گفت: در شرایط کنونی هزینه‌های سرسام آور راه را برای ازدواج به موقع بسیاری از جوانان سد نموده است و به همین منظور کمیته امداد در یک اقدام خداپسندانه با تدارک جهیزیه و پرداخت هدیه ازدواج موجبات ازدواج آسان، بی پیرایه و آبرومندانه تعداد زیادی از دختران و پسران جوان را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه در خردادماه سال جاری 160 نوعروس  از کمک هزینه تأمین جهیزیه این نهاد بهره مند شده اند، بیان کرد:مبلغ 3 میلیارد و 20۰ میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.
نظری با اشاره به اینکه هدف کمیته امداد از پرداخت این کمک هزینه ها تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از بروز مشکلات و آسیبهای بعدی در زندگی زوج های جوان است، افزود: برنامه‌های توانمندسازی فرزندان تحت پوشش کمیته امداد در ابعاد گوناگون فرهنگی تحصیلی،‌ اجتماعی و اشتغال دنبال می‌شود و ارائه تسهیلات مربوط به ازدواج از جمله برنامه های توانمندسازی مددجویان است.
وی به پرداخت کمک هزینه ازدواج به فرزندان پسر در آستانه ازدواج مددجویان اشاره کرد و گفت: به همین منظور 345 نوداماد تحت حمایت با اعتبار یک میلیارد و 725 میلیون ریال هدیه به داماد دریافت کردند.
نظری اظهار کرد: یکی از فعالیت های شاخص ‏کمیته امداد در راستای ترویج سنت حسنه الهی و همچنین اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان، برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی پیش از ازدواج و ارائه مشاوره در زمینه ازدواج به زوج های تحت حمایت است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه منابع کمیته امداد پاسخگوی نیازهای بسیار زیاد مددجویان تحت حمایت نیست، افزود:  امید است که با همکاری مردم و خیرین در سال جاری بتوانیم زمینه ازدواج تعداد بیشتری از نوعروسان و نودامادهای تحت حمایت را فراهم کرده و آنان را راهی خانه بخت کنیم.
از توزیع 45هزار پاکت جمع آوری فطریه در استان تا مرگ یکی از امدادگران
درگذشت امدادگر کمیته امداد استان
در گذشت امدادگر پرتلاش آقاي فریدون کرمی امدادگر کمیته امداد استان موجب تألم و تأثر خاطر امدادگران اين نهاد مقدس شد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، با نهایت تأسف و تأثر امدادگر وظیفه شناس و خدوم کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان آقای فریدون کرمی به رحمت ایزدی پیوست.
لازم به یادآوری است که زنده یاد فریدون کرمی از نیروهای رسمی کمیته امداد استان بوده که نزدیک 30 سال در این نهاد مقدس افتخار خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان را داشت.
از توزیع 45هزار پاکت جمع آوری فطریه در استان تا مرگ یکی از امدادگران
راه اندازی کمپین«خوب_ باشیم»  در کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد استان از راه اندازی کمپین خوب باشیم در حوزه مسئولیت اجتماعی و اخلاق مداری در کمیته امداد خبر داد.
فرید محبی گفت: با توجه به تجارب کمیته امداد در حوزه مسئولیت اجتماعی و خدمت رسانی به نیازمندان و تلاش برای زدودن آثار فقر در جامعه کمپین «خوب_ باشیم»  راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه از طریق سایت اینترنتی خوب باشیم(khoob bashim.ir) می توان در این کمپین ثبت نام کرد،  افزود: می توان نرم افزار همراه آن را از طریق اپلیکیشن کافه بازار در روی موبایل خود دریافت و نصب کرد.
 محبی بیان کرد: این کمپین در راستای گسترش فرهنگی مسئولیت اجتماعی و اخلاق مداری راه اندازی شده و در نظر دارد با یک برنامه ریزی منسجم و فراگیر، فرهنگ نوع دوستی و کمک به همنوع را در میان همگان نهادینه سازد.
وی به تجربه موفق کمپین«محسنین» در برنامه ماه عسل رمضان سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این تجربه سبب شد تا برای سال جاری یک برنامه رسانه ای فراگیر برای تمامی فعالیت های کمیته امداد، تحت عنوان «خوب_ باشیم»  طراحی و با همکاری برنامه ماه عسل به مردم خیراندیش کشور معرفی شود.
مدیرکل کمیته امداد استان افزایش روحیه مسئولیت پذیری، افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه ایرانی، گسترش فرهنگ اخلاق مداری را از جمله اهداف این کمپین برشمرد و اضافه کرد: از دیگر اهداف راه اندازی کمپین گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان، استفاده از ظرفیت های مردمی جهت اشاعه فرهنگ نوعدوستی و افزایش همگرایی و تعاملات شهروندی و بسترسازی جهت حمایت از انجمن های خیریه است.
وی با اشاره به اینکه کمپین «خوب_ باشیم»  از سه حوزه مسئولیت اجتماعی، اشتراک گذاری تخصص، خدمات و کالا و صدقه پیامکی تشکیل شده است، بیان کرد: این کمپین قرار است به همه ما یادآوری کند که هر کدام از ما چه تعهدات اخلاقی در قبال همنوعان خود در جامعه داریم و ما در این جا می خواهیم تجربه حس خوب بودن را با تمامی مردم سرزمینمان به اشتراک بگذاریم.
محبی افزود: کمپین «خوب_ باشیم»  در نظر دارد تا با فرهنگ سازی  مسائلی از قبیل انفاق، احسان، نیکوکاری، دستگیری از نیازمندان، تکریم والدین، تکریم سالمندان، اکرام ایتام و ... را در جامعه نهادینه سازد.
وی به حوزه اشتراک گذاری تخصص، خدمات و کالا در این کمپین اشاره و اظهار کرد: صاحبان تخصص از جمله در زمینه های پزشکی، حقوقی،مشاوره، آموزشی و دیگر شهروندانی که دارای حرفه و تخصص خاص بوده و همچنین افرادی که دارای امکانات و تجهیزات خاص هستند می توانند با اشتراک گذاری توانمندی های خود در بخش های مورد نیاز جامعه مددجویی، خلاء های موجود را در حد توان کاهش دهند.
محبی ضمن اشاره به صدقه پیامکی از دیگر محورهای کمپین «خوب_ باشیم»، گفت: این طرح با هدف جمع آوری آسان صدقات مردمی و توزیع سریع میان نیازمندان با همکاری و مشارکت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل از طریق سرشماره پیامکی 8877 اجرا شده است.
وی با بیان اینکه در این شیوه امکان مشارکت تعداد بیشتری از مردم خیر و نیکوکار در جمع آوری صدقات و خیرات مردمی را فراهم می شود، خاطرنشان کرد: این طرح امکان انتخاب سرفصل هزینه کرد صدقات توسط هر فرد شامل ایتام و محسنین، جهیزیه، درمان، مسکن و سایرموارد را فراهم می کند و این روش سبب افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد می شود.
از توزیع 45هزار پاکت جمع آوری فطریه در استان تا مرگ یکی از امدادگران

سرکشی از 200خانوار تحت حمایت کمیته امداد درطرح مفتاح الجنه
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، از بازدید و سرکشی از 200 خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان در قالب طرح مفتاح الجنه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد.
مصیب حیدری گفت: سرشت پاک انسانها ودیعه الهی است که انسان را بر آن داشته تا نسبت به مشکلات همنوع خود بی تفاوت نبوده و در مصائب و مشکلات او خود را شریک و در رفع نیازهایش از هیچ کوششی دریغ نورزد .
وی اظهار داشت: كميته امداد به عنوان متولي امور محرومين جامعه در جهت احياء سنت علوي و ايجاد فرصت براي بسياري از مسئولين خيرانديش و نيكوكار طرح مفتاح الجنه را اجرایی نموده است تا بواسطه آن الفت و دوستي بين محرومين و مسئولين ونیکوکاران محقق شود.
حیدری افزود: این طرح یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد بخصوص در ماه مبارک رمضان است که در راستای اجرای این طرح خیرین ،مسئولین ادارات و نهادها از خانواده های نیازمند بازدید بعمل می آورند.
وی با اشاره به اینکه در این طرح مسئولین از نزدیک با مشکلات و نیازمندی های خانواده های مددجویان آشنا شده و بررسی های لازم انجام می گیرد، بیان کرد: در همین زمینه از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال با همراهی مسئولین استانی و شهرستانی از  200خانوار تحت حمایت بازدید بعمل آمده و مشکلات آنها بررسی و هدایایی به خانواده ها اهداء شد.
حیدری عمده ترین مشکلات خانواده های بازدید شده را بیماری، مسکن و مشکلات معیشتی برشمرد و افزود:  از جمله اهداف این طرح احياء ارزش ديني همنشيني با فقرا و نیازمندان، تبليغ و ترويج سيره پاك ائمه اطهار(ع) بويژه مولي الموحدين حضرت علي (ع) در مصاحبت با فقرا و محرومين، تكريم فقرا و نيازمندان، ايجاد زمينه لازم براي همنشيني و مصاحبت با فقرا براي خيرين و مسئولين و آشنائي آنها با مشكلات و نحوه زندگي افراد تهيدست است. 
رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد استان در پایان از همه مسئولین و افراد خیر و نیکوکار هم استانی خواست تا با مشارکت در برنامه های کمیته امداد، این نهاد مقدس را در راه کمک به نیازمندان یاری کنند.
از توزیع 45هزار پاکت جمع آوری فطریه در استان تا مرگ یکی از امدادگران

خادمی و محبی کنار فقرا زانو زدند/سنگ‌های سخت زیر پاهای لنگ
این روزها که بسیاری از متمکین و افراد دارای استطاعت مالی روی مبل‌های گران‌قیمتشان در زیر کولر، استراحت می‌کنند، نیازمندانی هستند که از درد نداری و فقر و بیماری به خود می‌پیچند و چشم به درب دوختند تا کمکی از دستی سخاوتمند برسد؛ خانه‌به دوشی مستمندان و خانه‌نشینی مدیران، غیبت آن‌ها را در منازل فقرا برجسته کرده است.
خانواده‌هایی هستند که شب‌ها گرسنه می‌خوابند ولی چشمشان به کمک‌های انسان‌های دریادل و خداترس باز است تا بلکه در جنگ‌ نابرابرشان با چنگال‌های بی‌رحم فقر آن‌ها را یاری کنند.
در دیداری رمضانی در روز نخست تیرماه سال ۹۵ صحنه‌ای زیبا از همراهی برخی مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد با چند خانواده مستمند ولی ارزشمند رقم خورد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مدیرکل کمیته امداد از ۲ خانواده تحت حمایت این نهاد سرکشی کردند.
آن‌ها در مقابل این خانواده‌های بی‌سرپرست زانو زدند و روی فرش‌های کهنه اما باصفای آن‌ها نشستند تا برای دقایقی با همه نداری‌ها و زجرهای این دو خانواده زندگی کنند و بگویند که بزرگی افراد به میزان سرمایه و مال و منال آن‌ها نیست.
مهربانی‌ها جریان دارد/ نداری و بیماری امان می‌برد
کار خوبی که کمیته امداد این استان با محوریت اداره شهرستان بویراحمد انجام داد، تا مهربانی‌های این نهاد همچنان جاری باشد و دلهایی امروز خوشحال باشند.
این حرکت انسانی ماندگار نکات نگران‌کننده‌ای را هم برجسته کرد؛ درد زنان سرپرست خانواده‌هایی که امروز میزبان استاندار، مدیرکل کمیته امداد، مدیرکل حوزه استاندار، مدیران روابط عمومی هر دو دستگاه، معاون حمایت کمیته امداد و دیگر همراهان آن‌ها بودند، فقط فقر و نداری نبود بلکه بیماری امانشان را بریده بود و یکی از این زنان، سرطان سینه و دیگری بیماری اعصاب و روان داشتند.
سنگ‌های سخت زیر پاهای لنگ
زیر پای "لنگ” این زنان سرپرست خانواده، سنگ فقر و بیماری از یک طرف و بی‌پدری و اجاره‌نشینی سایه انداخته بود تا همه تلاش و توان دو فرزند نان‌‌آورشان هم نتواند آرامش و رفاه حداقلی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.
در خانواده اول که مورد بازدید قرار گرفتند:
امید متولد ۱۳۷۴ و دانشجوی رشته کامپیوتر است او تنها نان‌آور مادر و دو برادر دیگرش است تا هم بار سنگین بیماری مادر، غم از دست دادن پدر و فقر و نداری را تحمل کند و هم بار سنگین تأمین مخارج تحصیلش را به دوش بکشد.
او حتی کارهای آشپزخانه مادرش را هم انجام می‌دهد و سایه بالای سر مادر و برادرانش است تا چشم دل این خانواده همچنان روشن بماند.

بغض خادمی و بازار داغ نیکوکاری‌ها
در خانواده دیگر نیز سعید با کارگری‌اش، صورت مادر بیمار و خواهران نجیبش را سرخ نگه می‌دارد.
زجرهای این ۲ خانواده، بغض را در گلوی سید موسی خادمی و محبی نشاند هر چند نمونه‌های چنین افرادی در کهگیلویه و بویراحمد بسیار زیادند و ۱۴ درصد خانواده‌های این استان تحت پوشش کمیته امداد هستند ولی شرایط برخی خانواده‌ها بسیار حاد و نگران‌کننده‌تر است.
اما بازار احسان و نیکوکاری هم برای این دو خانواده داغ بود و چند حامی روشن‌دل، به هر یک از این خانواده‌ها ماهانه ۳۰۰ هزار تومان کمک می‌کردند تا کمی از شدت دردهای بی‌پولی، بیماری، بی‌سرپناهی و معیشت آن‌ها کاسته شود.
خانه‌های فقری که از خدمات آب و برق محروم بودند/ ویلاهایی که بدون نوبت امتیاز می‌گیرند
دردهایی که البته به همین موارد ختم نمی‌شود و خانه‌های بلوکی این دو خانواده یکی آب نداشت و دیگری برق!
این خانواده‌های نیازمند با قانون‌مندی تمام و کمال ادارات خدمات‌رسان مواجه شدند که گویا بهترین فرصت برای اجرای دقیق قانون چنین افرادی هستند اما برخی دیگر از افراد صاحب نفوذ حتی در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ویلاهای آنچنانی در اولویت گرفتن انشعابات آّب و برق و گاز هستند و صبر و تحمل آن‌ها به اندازه صبر مستمندان نیست.
روز روشنی که تاریک بود/ قانونی که عزمی برای اجرایش نیست
آن خانه دیگر نیز در این روز روشن، تاریک و بدون برق بود تا اداره برق قانون را یکجا و کامل برای آن‌ها اجرا کند!
قانون صریح معافیت از پرداخت انشعابات آب، برق و گاز نیز گویا از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان در این استان تنها برای چند خانواده محدود اجرایی شد و عمده مستمندان طعم شیرین این قانون را نچشیدند.
موضوعی که با واکنش تند استاندار کهگیلویه و بویراحمد مواجه شد تا مشکل این خانواده‌های مستمند به صورت موقت رفع شود و صاحب آب و برق شوند.
آرزوی بزرگ استاندار و آستین برای برآوردن آرزویی کوچک
او آرزوی بزرگی داشت و گفت امیدوارم روزی هیچ مستمندی در این استان نباشد ولی برای آرزوهای کوچک خانواده امید و سعید هم آستین بالا زد و از تأمین یک قطعه زمین و احداث مسکن با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی گفت؛ وعده شیرینی که لبخند را بر لبان مادر امید، امیرحسین، محمد رضا و الهه، الهام و سعید نشاند.
علاوه بر تأمین برخی اقلام خوراکی و معیشتی، مدیرکل کمیته امداد همچنین پرداخت هزینه‌های آب این خانواده را متقبل شد و گفت اگر استاندار برای تأمین زمین همکاری کند، احداث مسکن برای این خانواده در اولویت قرار می‌گیرد.
استاندار از افراد دارای استطاعت مالی هم خواست که فرزندان همین استان و همسایگان خود را در اولویت قرار دهند و برای چرخیدن زندگی آن‌ها کمک کنند.
مادر امید، تنها بیمار صعب‌العلاج نیست، ۹۰۰ نفر چشم انتظار خیرین هستند
اما این توان دولتی گوشه‌ای از مشکلات یتیمان را رفع می‌کند و آن‌گونه که مدیرکل کمیته امداد به عنوان متولی امداد و حمایت می‌گوید، اگر نباشد همت و سخاوت انسان‌های نیکوکار و خیر، این نهاد در یاری رساندن به نیازمندان تنها است.
محبی می‌گوید: ۹۰۰ بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر تحت حمایت کمیته امداد هستند که هزینه‌های کمرشکن آن‌ها، امان این بیماران را بریده و کمک‌های این نهاد نیز کارساز نیست که دست یاری به سوی خیرین و متمکین مالی دراز می‌کنیم.
۵ هزار خانواده در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مسکن
او از نیاز پنج هزار خانوار مددجو به ساخت یا تعمیر مسکن در این استان هم گفت و ادامه داد: در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، اعتبارات درمانی کمیته امداد قطع شده و به اداره کل بیمه سلامت داده شد اما مشکلات درمانی جامعه هدف ما به حدی است که نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.
۳۱۴۰ یتیم منتظر کمک‌های نیکوکارنند
سه هزار و ۱۴۰ یتیم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۶ هزار و ۶۰۰ نفر از آن‌ها حمایت می‌کنند اما این کمک‌ها در حدی نیست که بتواند نیازهای اولیه آنان را به طور کامل تأمین کند.
خانه ‌به دوشی مستمندان و خانه‌نشینی مدیران/جای خالی مسئولان در منازل فقرا
اما روی دیگر سرکشی امروز و هم‌نشینی با فقرا، خانه‌نشینی مدیران و دستگاه‌های دولتی در طرح مفتاح‌الجنه و یاری‌رسانی به مستمندان بود؛ آن‌گونه که محبی گزارش داده است به جز فرودگاه یاسوج، هیچ دستگاهی در کهگیلویه و بویراحمد در نیمه نخست رمضان، به فکر فقرا و ایتام نبوده و مشارکتی در این طرح نداشتند.
امید است این حرکت ماندگار استاندار، الگویی برای دیگر مدیران شود و شاهد حضور مسئولان این استان در منازل فقرا و مستمندانی باشیم که عزت و آبرویشان اجازه کمک خواستن نمی‌دهد و وظیفه مدیران است که به دیدار آن‌ها بروند و در حد توان به آن‌ها رسیدگی کنند.
مدیریت‌ها و میزهای مسئولیت گذرا و تمام‌شدنی هستند، مهم آن است که از فرصت مدیریت‌ها تا چه حد برای باز کردن گرهی از مشکلات نیازمندان استفاده کردیم.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
سلام و درود خداوند بر مرحوم بزرگوار جناب مهندس فریدون کرمی . خدا میدونه بزرگ ترین و شریف ترین مرد رو از دست دادیم . ایشان به همه مردم فقیر کمک بسزایی کردن . روحش شاد و یادش گرامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار