رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 104 واحد صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند، گفت: کل تسهیلات پیشنهادی برای واحدهای معرفی شده 100 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۲۵۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 28 June 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده در دوازدهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که ظهر امروز برگزار شد با اشاره به اینکه نشست‌های این ستاد هر هفته و به صورت منظم برگزار می‌شود، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان جزء 5 کارگروه‌ فعال در سطح کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در 11 نشست این ستاد در سال جاری41 طرح بررسی شد که خروجی آن 99 مصوبه بود که 63 مصوبه اجرا شد و 36 مصوبه در دست اجرا است.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون 330 واحد صنعتی و کشاورزی در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که 148 مورد در کمیته بررسی در سازمان صنعت، معدن مصوب شد، ضمن اینکه از تعداد 148 واحد مصوب شده 104 واحد در ستاد تسهیل و رفع موانع مصوب و به بانک‌ها معرفی شدند.

این مسؤول اضافه کرد: کل تسهیلات پیشنهادی برای واحدهای معرفی شده به بانک‌‌ها 100 میلیارد تومان است که از این مبلغ 70 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به تعداد 83 طرح پیشنهاد شده است.

دیودیده افزود: 21 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند 30 میلیارد تومان سرمایه ثابت هستند. استان به لحاظ بررسی بانک‌ها جزء 5 استان اول کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: آنچه باعث نگرانی شده است اینکه بانک‌ها در عقد قرار داد و پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی کاری انجام ندهند که از بانک‌ها می‌خواهم بررسی طرح‌ها را انجام دهند تا در هفته جاری و هفته آینده چند مورد عقد قرار داد با بانک‌ها داشته باشیم.

این مسؤول اضافه کرد: بانک‌ها موظف شدند 10 درصد اعتبارات خود را برای رونق واحدهای صنعتی و کشاورزی اختصاص دهند و در صورتی که برای این کار با کمبود منابع مواجه شوند باید آن را از دیگر شعبات تأمین کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار