تابناک کهگیلویه وبویراحمد
انتظار می‌رود مدیران استانی طرح‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری خود را ظرف یک هفته آینده به کمیته امداد استان معرفی کنند.
کد خبر: ۲۵۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 26 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نشست هماهنگی ایجاد مجتمع های اقتصادی ، تولیدی و خدماتی کمیته امداد تشکیل شاد تا مسئولین مربوطه هماهنگی های لازم جهت برخورداری از حضور سرمایه گذاری های مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور را بنمایند.مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست از انتظار خود از مدیران استانی برای بهره برداری کامل از فرصت پیش آمده گفت و افزود: انتظار می‌رود مدیران استانی طرح‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری خود را ظرف یک هفته آینده به کمیته امداد استان معرفی کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان صنعت و معدن استان را مخاطب قرار داد و از مسئولین این دستگاه اقتصادی خواست:طرح‌های اولویت‌دار و طرح‌های صنعتی راکد که نیازمند سرمایه‌گذاری هستند را مشخص و معرفی کند، همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی طرح‌های صنایع دستی و فضاهای اقامتی، تفریحی و گردشگری خود را معرفی کنند.
فرصت اقتصادی که مسئولین باید با جدیت پیگیر باشند
نقش کمیته امداد در کاهش بیکاری
با توجه به درصد بالای پوشش جمعیتی استان زیر نظر نهاد های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، این نهاد ها می توانند نقش پررنگی در جهت دهی به افزایش یا کاهش برخی نرخ های توسعه ای داشته باشند.
در ادامه نشست نشست هماهنگی ایجاد مجتمع های اقتصادی ، تولیدی و خدماتی کمیته امداد ،مدیرکل کمیته امداد استان به موضوع توانایی بالای تاثیرگذاری کمیته امداد در کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و افزود: ایجاد مجتمع‌های تولیدی و خدماتی در قالب واحدهای تجمعی کسب و کارهای تولیدی و خدماتی گلخانه‌ای به عنوان یکی از اولویت‌های کاری، از جمله اقدامات مورد نظر است که با بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تأمین می شود.
فرید محبی از دستگاه‌های استانی خواست طرح‌های خود را مشخص کنند تا پس از مشخص شدن این طرح ها، کمیته امداد آنها را به تهران ارسال کند که البته انتخاب طرح‌ برای سرمایه‌گذاری بر عهده مجتمع اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور در بخش‌های تولیدی و خدماتی ،می‌توان شاهد کاهش چشمگیر بیکاری در بین مردم استان باشیم.
محبی با بیان اینکه در صورت فراهم شدن بستر لازم جهت راه اندازی طرح های اقتصادی، نیروی انسانی آن با اولویت مددجویان کمیته امداد تأمین می شود، افزود: سوددهی مجتمع های اقتصادی می تواند جهت حمایت از خانواده های نیازمند و در چرخه اشتغال آنان تأثیر بسزایی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار