معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت های اقتصادی و طرح های ارائه شده به مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برای سرمایه گذاری در این استان باید دارای توجیه فنی و مالی لازم باشند.
کد خبر: ۲۵۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱ 25 June 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید محنایی روز شنبه در نشست هماهنگی ایجاد مجتمع های اقتصادی، تولیدی و خدماتی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: سرمایه گذاری مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در این استان به رونق اقتصادی استان و کاهش معضل بیکاری در آن کمک بسزایی می کند.
وی بیان کرد: ظرفیت های اقتصادی و طرح های سرمایه گذاری قابل اجرای کهگیلویه و بویراحمد در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری بررسی و از سوی نهادهای دولتی مربوطه شناسایی شوند.
محنایی اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری های یاسوج، سی سخت، گچساران و دهدشت تا یک هفته آینده این ظرفیت های اقتصادی و طرح ها را شناسایی و به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ارائه دهند.
وی عنوان کرد: ظرفیت های اقتصادی و طرح های ارائه شده پس از بررسی های لازم به مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور برای سرمایه گذاری و اجرا در کهگیلویه و بویراحمد معرفی می شوند.
محنایی ابراز داشت: ظرفیت های اقتصادی و طرح های قابل بهره برداری و یا راکد دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری نیز قابل پیشنهاد به کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان برای معرفی به مجتمع اقتصادی کیمته امداد کشور هستند.
وی افزود: دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت های لازم را در ظرفیت های اقتصادی و طرح های پیشنهادی به کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان فراهم کنند تا مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور نیز بتواند به نحو مطلوبتری در آنها سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و درآمدزایی کند.
محنایی گفت: تا حد امکان از تجارب دیگر استان ها در زمینه شناسایی و معرفی ظرفیت های اقتصادی و طرح های کهگیلویه و بویراحمد به مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور استفاده شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: همگان اعم از مردم، مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی استان باید برای تحقق این امر مهم تلاش کنند.
فرید محبی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در راستای تحقق شعار امسال و عمل به سیاست های ابلاغی آن برنامه های گسترده ای را به منظور مشارکت حداکثری مددجویان زیر پوشش در عرصه های ایجاد اشتغال مولد در دست اقدام دارد.
وی بیان کرد: اشتغال های ایجاد شده دارای رویکردهای اساسی از قبیل مردمی، درون زایی، برون گرایی، عدالت محوری و دانش بنیانی هستند.
محبی اظهار کرد: چنین امور مهمی با هم افزایی هر چه بیشتر امکانات و تجهیزات دستگاه های اجرایی مربوطه در کشور و کهگیلویه و بویراحمد محقق خواهند شد.
وی عنوان کرد: ایجاد مجتمع های اقتصادی، تولیدی و خدماتی در قالب واحدهای تجمعی کسب و کار برای مددجویان زیر پوشش به عنوان یکی از اولویت های مهم کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در تمامی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد است.
محبی ابراز داشت: ایجاد این مجتمع ها در هر کدام از استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد با بهره مندی از ظرفیت های مختلف دستگاه های اجرایی مربوطه و با استفاده از امکانات مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به منظور الگوسازی و تسهیل در انجام فرآیند اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان زیر پوشش اجرا می شود.
وی افزود: نیروی انسانی مورد نیاز در طرح های اشتغالزایی ایجاد شده از سوی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان ها از بین مددجویان این نهاد حمایتی انتخاب می شوند.
محبی گفت: درآمد و سود این طرح ها نیز در هر استان پس از افتتاح برای حمایت و ارائه خدمات لازم به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار