رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامگذاری اول تا هفتم تیرماه به نام هفته قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضایی وامدار هیچ فرد حقیقی یا حقوقی و یا گروه خاصی نیست و با قاطعیت به وظایف، رسالت ها و تکالیف خود عمل می کند.
کد خبر: ۲۵۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 25 June 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: از نظر دین مبین اسلام جایگاه قضاوت والا بوده و در آیات و روایات متعدد نیز به این موضوع مهم اشاره شده است.
وی بیان کرد: تبلور حاکمیت اسلامی در قالب قضاوت عادلانه بروز و ظهور می یابد و به همین دلیل نیز باید مورد توجه جدی باشد.
مزارعی اظهار کرد: برقراری عدالت و امنیت احیاگر جامعه اسلامی بوده و چنانچه این دو امر مهم نباشند زندگی دچار مشکلات متعددی می شود و توسعه و پیشرفت چندانی نیز به دست نمی آید.
وی عنوان کرد: مهمترین وظایف، رسالت ها و تکالیف دستگاه قضایی شامل رسیدگی و صدور حکم در مورد احقاق حقوق مردم، حل و فصل اختلاف ها، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و مجازات مجرمان، جلوگیری از تعرض به امنیت مردم و کاهش وقوع جرم با برخوردهای پیشگیرانه و کیفری است.
مزارعی ابراز داشت: همت و تلاش دستگاه قضایی برخورد جدی با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته حدود دو هزار و 300 هکتار از اراضی ملی در این استان از سوی دادگستری استان از تصرف سودجویان خارج و به بیت المال برگردانده شد.
مزارعی گفت: هیچگونه مشکل امنیتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و جزو استان های امن و آرام کشور است.
وی بیان کرد: از ریش سفیدان و معتمدان محلی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود که در زمینه رفع اختلاف ها، کدورت ها و مشاجره های قومی و طایفه ای در این استان تلاش و همت بیشتری کنند.
مزارعی از قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست در راستای برقراری هر چه مطلوبتر امنیت و عدالت در این استان همکاری بیشتری با دادگستری استان داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار