مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ۳۰۰ شهر کشور با تنش آبی روبه‌رو است گفت: شهرهای یاسوج، دهدشت، مادوان، سوق و لیکک در این استان با تنش آبی رو به رو هستند.
کد خبر: ۲۵۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 24 June 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی لدنی نژاد در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه 1 تا 7 تیرماه مصادف با هفته صرفه جویی در مصرف آب است، اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی و همچنین خشکسالی‌های اخیر هر ساله شاهد تنش آبی در تمام مناطق کشور و استان وجود دارد و بیش از 300 شهر کشور با تنش آبی رو به رو هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در حال حاضر پنج شهر استان با تنش آبی رو به رو هستند که صرفه جویی و رعایت اصلاح الگوی مصرف در کاهش بی‌آبی مؤثر است.

وی با بیان اینکه آبفای شهری استان با دو مشکل مشترکان مجاز و پرمصرف و مشترکین غیرمجاز رو به رو است، ابراز کرد: با همکاری دستگاه قضایی تعدادی از انشعابات غیر مجاز در سطح شهرهای استان جمع‌آوری شد.

لدنی نژاد عنوان کرد: مردم و مشترکان در زمان پیک مصرف را در زمان استحمام و شست و شو رعایت کنند و از هدر دادن آب در شستن حیاط، آبیاری باغچه و آبیاری فضای سبز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه 9 هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد، تصریح کرد: از این تعداد 400 انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب مربوط به شهر یاسوج و روستاهای اقماری آن بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به نقش مهم روحانیون و امامان جماعت در تبیین مسائل شرعی مربوط به انشعابات غیرمجاز اشاره کرد و افزود: متأسفانه استفاده برخی افراد از انشعابات غیرمجاز ناشی از عدم آگاهی از مسائل شرعی در این زمینه است.

لدنی نژاد گفت: 142هزار مشترک آب و 28 هزار مشترک فاضلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار