کد خبر: ۲۴۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 21 June 2016
ستار هدایتخواه، در گفتگویی دانشجویی با عنوان جستجوگرانی در مسیر شدن در پاتوق مطالبه گری دانشجویی پاسخگوی سوالات دانشجویان دانشگاه های یاسوج بود.
وی به بیان شخصیت علمی و سیاسی دکتر شریعتی اشاره کرد و گفت: در میان نخبگان، اختلاف نظر بسیار فاحشی در مورد دکتر شریعتی و اندیشه های وی وجود دارد به طوری که در سه گروه و به سه شیوه به موضع گیری در این خصوص پرداخته اند.
این استاد سابق دانشگاه، مخالفانی که از مخالفان ملایم تا مخالفان سرسخت را در بر می گیرند، یکی از این سه گروه دانست و گفت: در این گروه برخی به دکتر شریعتی نسبت هایی چون وهابی، ضدشیعه، سنی و بعضا کافر داده اند و برخی نیز کتاب های او را کتب ضاله معرفی کردند.
وی افزود: در نقطه مقابل گروه نخست، طرفداران مبالغه گر و سرسختی بودند که هیچ اشکالی را نسبت به شریعتی نمی پذیرفتند و حتی برای مخالفان شریعتی نیز حکم اعدام صادر می کردند.
هدایتخواه ادامه داد: اما گروه سومی وجود داشت که قایل به موضع گیری منصفانه نسبت به دکتر شریعتی و آثار او بود و میان شخصیت و اندیشه های او تفکیک قایل بوده اند؛ او را کافر، ضد شیعه و وهابی نمی پنداشتند، در مورد اعتقاداتش حرفی نداشتند اما ضمن برشمردن محاسن و نقاط قوت او به انتقاد از برخی اندیشه های او می پرداختند که شخصیت هایی چون رهبر معظم انقلاب، دکتر بهشتی و شهید مطهری در این دسته قرار می گیرند./کبنا نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار