در آیین رونمایی از کتاب «پنجره‌ای به سوی زندگی» از مشکلات عدیده هنرمند مطرح هم استانی که در حال به تصویر کشیدن میراث فرهنگی این استان است سخن به میان آمد.
کد خبر: ۲۴۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲ 20 June 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز و با حضور مسؤولان و هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد آیین رونمایی از کتاب پنجره‌ای به سوی زندگی مربوط به آثار حسن غفاری عکاس برجسته هم استانی برگزار شد.

در این آیین پس از آن که برخی هنرمندان نظرات خود را در خصوص این کتاب عنوان کردند نوبت به حسن غفاری عکاس پرآوازه ایرانی رسید تا مشکلات و سختی‌های کار خود را با هنرمندان هم استانی در میان بگذارد.

این هنرمند برجسته با بیان اینکه 46 سال از عمر خود را پشت سر گذاشته‌‌ام، اظهار کرد: چیزی از این دنیا نیاز ندارم و تنها کاری که در این مدت باقی مانده از عمر خود به دنبال آن هستم ثبت و ضبط میراث‌های به جای مانده از گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های لرنشین و زاگرس‌نشین است.

عکاس برجسته هم استانی گفت: لرها در حاشیه زاگرس حتی در قسمت‌هایی از کشور عراق ساکن هستند که به دنبال ثبت میراث فرهنگی و اجتماعی زندگی این قوم هستم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این راه تحمل کرده، افزود: چند روز پیش در مسیر تهران به استان به دلیل تصادف رانندگی از حادثه‌ای خطرناک جان در بردم که تنها به عشق مردم استان این راه را با هزاران مشقت طی می‌کنم.

غفاری گفت: برای رفت و آمد از تهران به استان و همچنین برنامه‌های دیگر از جمله پروازهایی که با بالگرد بر فراز استان برای گرفتن عکس دارم با مشکلات فراوانی روبرو هستم.

غفاری با بیان اینکه مشکلات مالی را به جان خریده‌ام و به دست کسی برای ادامه راه چشم ندوخته‌ام، افزود: کاری که اکنون انجام می‌دهم برای ثبت میراث گرانبهای استان در همه زمینه‌ها است و اگر مشکلاتی بیشتر از این را هم ببینم هرگز از راهی که در پیش گرفته‌ام دست نخواهم کشید.

هنرمند برجسته رشته عکاسی گفت: مشکلات من مربوط به امروز و فردا نیست بلکه از گذشته به آن‌ها عادت کرده‌ام از روزی که شبانه‌روز با پای پیاده به همه قسمت‌های استان سفر می‌کردم تا بتوانم زندگی سخت اما شیرین و پر از مضامین ناب فرهنگی مردم استان را در محروم‌ترین نقاط به رشته تصویر درآورم.

غفاری با انتقاد از نوع نگاه و برخوردی که مسؤولان با هنرمندان در این استان دارند، اظهار کرد: حتی یک بار هنرمندان ما به شورای فرهنگ عمومی استان برای طرح مشکلات فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دعوت نشده‌اند که این خود از مشکلات و نارسایی‌های بزرگ فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار