کد خبر: ۲۴۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 18 June 2016
داستان طایفه گرایی در کهگیلویه بویراحمد
هر روز صبح سایت های مختلف خبری استان خبر تازه ای از انتصابات می دهند. در این میان همه به دنبال انتصاب افراد شایسته و حذف مدیران ضعیف طایفه ای هستند و به این امید خبرها را دنبال می کنند، اما متاسفانه در خبر باز هم بوی انتصابات طایفه ای می دهد.

باید گفت بساط طایفه گرایی در استان گسترانده شده به طوری که مثلا در ۴ سال گذشته عملکرد قبیله گرایی و انتصاب قریب به ۲۰ مدیر و معاونت از یک طایفه خاص که از نظر جمعیتی شاید کمترین جمعیت را در استان داشته باشد و پشت کردن به ۶۰۰ هزار نفر دیگر از استان باعث شد در انتخابات اخیر از هر طایفه یک کاندیدا وارد صحنه انتخابات شود تا جهت احقاق حق طایفه خود کاری انجام دهند.

درست است که این موضوع باعث شد که تنور انتخابات داغ شود و مشارکت بیشتر مردم را در پی داشت ولی نباید آثار زیانبار آن (عدم توسعه اجتماعی اقتصادی و سیاسی استان، فقر، بیکاری، مهاجرت نحبگان….) را نادیده گرفت. با اعتراضات مردم و وعده های کاندیدای پیروز در انتخابات اخیر هم انتظار می رفت که طایفه سالاری جای خود را به شایسته سالاری دهد اما متاسفانه به نظر می رسد مسئولان ارشد دولتی استان به جای پاسخ گویی به سوالات و مشکلات مردم سرزمین ثروتمند اما فقیر در حال پاسخ گویی به نمایندگان هستند.

جهت آگاهی باید عرض کنم که مردم فهیم استان و بویراحمد و دنا کاملا عملکرد شما را زیر نظر دارند و به تمام مسائل اشراف کامل دارند و در انتخابات هم تا حد توان این آگاهی را در راستای نه گفتن به اندیشه غلط طایفه گرایی نشان دادند اما همه به احترام و امیدواری به قانون جمهوری اسلامی ایران که ثمره خون هزاران شهید است سکوت پیشه کرده اند.

کسانی که شما در مقابل آنها باید پاسخگو باشید مردم غم دیده و زجر کشیده استان و خداوند متعالی می باشند، شما به جای حمایت از طایفه خاص و فرمان بردن از نماینده باید پاسخ گوی این سوالات مردم باشید.

آقای استاندار؛

برای اشتغال جوانان این استان چه برنامه ای ارائه کرده و جواب سیل جوانان بیکار استان را چه می دهید؟
چه پاسخی برای آمار بالای خودکشی در استان دارید؟
جواب معضلات اجتماعی، طلاق و … در استان را چگونه می خواهید بدهید؟
با انتصابات قبیله ای (ماندن چند نفر از مدیران دولت قبل که از طایفه آقای نماینده هستند) به جای انتصابات فکری و سیاسی چه پاسخی برای دولت و کسانی که به دولت تدبیر و امید رای دادند دارید؟
چند نفر از مدیران استانی عاشق توسعه استان هستند چند نفر عاشق تفرقه و تبار خود؟
مهمترین سوالی که شما باید پاسخگو باشید این است که جواب بد بینی مردم به نظام که در اثر اقدامات شما به وجود خواهد آمد چه خواهد بود؟ مگر خون مقدس شهدا جهت رسیدن به عدالت، برابری، برادری و حمایت از مستضعفین ریخته نشد؟

آقای استاندار؛ بیشتر از هر چیز آنچه که تحسین ما را برانگیخته خواهد کرد صراحت لهجه و صداقت است. در روزگارانی که همه به مصلحت اندیشی و حزم و احتیاط و ملاحظه کاری گراییده اند، این صراحت بسیار پربُهاست و به اعتقاد ما، اگر دیگران نیز بتوانند با پرهیز از ریا و عُجب و دورویی، با همین صراحت نظرات خود را ابراز دارند، فضایی سالم برای دستیابی به حق ایجاد خواهد شد.

تصورات ما از یکدیگر هنگامی درست است که ما دور از حیله بازی و نقاب سازی منویات خود را بیان کنیم و مصلحت اندیشی های ریاکارانه ما را از ابراز اعتقادات خویش منع نکند. اینجا از شما ملتمسانه تقاضامندیم سکان اداره استان را به شخصی بسپارید که با تکیه بر توانایی های خود کشتی به گل نشسته استان را هدایت کند. نه اینکه فردی باشد که با باج دادن به نمایندگانی که عاشق توسعه استان نیستند و تنها عاشق طایفه و تبار خود هستند و از این توسعه نیافتگی استفاده و مجددا به کرسی مجلس برسند.

در آخر در خصوص مخرب بودن طایفه گرایی به شما و نماینده محترم باید عرض شود که در جنگ احد سلمان فارسی پس از این که ضربت را به یکی از افراد دشمن فرود آورد از روی غرور گفت:« خذها وانا الغلام الفارسی» یعنی این ضربت را از من تحویل بگیر که من یک جوان فارسی هستم ، پیامبر (ص) پی برد که این سخن تعصبات دیگران را برخواهد انگیخت، فوراً به اوگفت که چرانگفتی منم جوان انصاری . یعنی چرابه چیزی که به آیین و مسلک مربوط است افتخار نکردی و مسئله ی قومی و نژادی را مطرح نموده ای ! پیامبر (ص) در جای دیگر می فرماید:« عربیت پدر کسی به شمار نمی رود فقط زبان گویایی است ،آن که عملش نتواند اورا به جایی برساند حسب و نسبش نیز او را بجایی نخواهد رساند همچنین پیامبر بزرگ اسلام می فرماید: «هر کسی که در دلش به اندازه دانه ای خردل از عصبیت (تعصب قبیله ای)باشد خداوند او را در روز قیامت همراه اعراب زمان جاهلیت محشور می کند.

علی ایحال بر شما مردم شریف استان و شهرستان بویراحمد؛ معتمدین، روشنفکران، دانشگاهیان ، فرهنگیان و نخبگان سیاسی فرض است که آستین بالا زده ، پرچم روشنگری بر افراشته و نسبت به برچیده شدن بساط طایفه گرایی که در طول چهار سال گذشته توسط عده ای از مسئولین در ادارات جای خود را مثل سابق باز کرده کمر همت ببندید و با تاسی به فرمایشات ائمه اطهار(ع) و تمسک به آیه شریف «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» استان را نجات دهید تا شرمنده نسل های آینده نگردید. امروز هم به واسطه وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی, هیچ یک بر دیگری برتری نداریم و پیمانی داریم که تا هستیم یکدل بمانیم.

در اینجا از نماینده محترم ولی فیقه حضرت آیت الله ملک حسینی و مدیرکل محترم دادگستری و دادستان محترم استان تقاضامندیم جلوی این رویه غلط را گرفته و از همینجا شما را از عواقب سوء آن برحذر می داریم.
علی اصغر احمدی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
جناب اقای احمدی بنده طرفدارهیچ طایفه ای نیستم ولی ایابقیه طوایف دیگه اسالم هستند؟باز هزاررحمت وصلوات به ..... اقای نماینده ،چون لااقل اوناهم فرهنگ،هم نزاکت وادب،هم جنبه مال وثروتو دارن؟ازقدیم گفتن خداخرومیشناخت شاخش ندادیابه قول پیرزنااگه فلانی به جایی میرسیدشتروداغ میکرد،جناب احمدی اگه ذره ای استان ماابروداره ازصدقه سری ............. نماینده است وگرنه کدوم .........استا ن برای ماابروگذاشته؟درضمن چطورخانواده های .......... که بویی ازانسانیت نبردن این همه پست ومقام ناحق گرفتن،حق هزارجوان لایق بیکاروخوردن،این تبعیض نیست؟الان اگه یه طایفه دیگه نماینده داشت کل ایل وتبارشوتوادارات جمع نمیکرد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار