استاندار خبر داد
دکترسیدموسی خادمی افزود: این واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت راکد، نیمه فعال و یا نیمه کاره بودند که به چرخه تولید و اشتغال استان اضافه شدند.
کد خبر: ۲۴۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 16 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،خادمی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،اظهار داشت: با فعالیت این تعداد واحد تولیدی و اقتصادی در استان براساس لیست بیمه 606 نفر به جمع شاغلان بخش صنعت استان اضافه شدند.
استاندار با بیان اینکه، دولت 346 میلیارد تومان اعتبار به طرح های اقتصاد مقاومتی استان اختصاص داده است، افزود: مسئولین در جذب این اعتبارات برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و صادرات درتلاشند.
خادمی ااظهار داشت: 259 طرح تولیدی راکد و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی سهم این استان برای راه اندازی در بخش اقتصاد مقاومتی است و منابع آن هم تخصیص یافته است.
خادمی بیان کرد: از مجموع این تعداد طرح تولیدی، سهم استان 194 طرح راکد و یا خوابیده کوچک، 43 طرح در دست اجرای با پیشرفت فیزیک بالای 60 درصد و 22 طرح صنعتی و تولیدی متوسط است.
استاندار تصریح کرد: دولت همچنین برای طرح های تولیدی استان 17 میلیارد ریال به صورت یارانه در نظر گرفته است.
خادمی یادآور شد: صندوق توسعه ملی مبلغ 180 میلیارد تومان برای بخش گردشگری 10 استان کمتر برخوردار در نظر گرفته است و تاکید کرد: بانک عامل نسبت به جذب سهمیه استان اقدام کند.
استاندار با بیان اینکه، کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ زیر ساختی آماده نبوده و در رقابت ها با سایر استان ها نسبت به جذب اعتبارات صندوق شاید با موانع ای برخورد کند، گفت در تلاش هستیم تا سهم تسهیلات این استان در بخش های مختلف از سایر استان ها مجزا شود.
خادمی با اشاره به اینکه در قانون آمده است که محل احداث طرح به عنوان وثیقه قرار بگیرد، تاکید کرد: بانک های عامل برای تسهیل در فرآیند کار متقاضیان سرمایه گذاری و صاحبان کارگاه های تولیدی نسبت به این کار قانونی اقدام کنند.
استاندار تاکید کرد: همه دستگاه ها بخصوص جهاد کشاورزی، صنعت، گردشگری و تعاون تلاش کنند از فرصت خوبی که صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال ایجاد کرده است، بهره لازم را ببرند.
خادمی تصریح کرد: سود وام های ریالی دراین استان برای صنعت 12 درصد و برای کشاورزی و گردشگری 10 درصد است و تهسیلات ارزی با بهره چهار درصد می باشد.
استاندار ابراز داشت: تلاش می کنیم تا سهم تسهیلات این استان هم به لحاظ استانی و هم بخشی مجزا شود و میزان و شرایط جذب آن از طریق بانک های عامل در استان به خوبی فراهم گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار