استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:
دکترسیدموسی خادمی افزود: وظیفه مسئولین است با دعوت فرماندارن با سفر به مناطق مختلف به سراغ مردم بروند و برای گره گشایی از کار آنها همه توان خود را بکار گیرند.
کد خبر: ۲۴۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 15 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جمع فرمانداران شهرستان های استان،گفت: با پیگیری مستمر فرمانداران ظرفیت های متعدد دستگاه های اجرایی با کمک بخش غیردولتی این استان برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته شود.
استاندار، نسبت به بررسی مشکلات و موانع توسعه ای شهرستان ها، ارایه راهکارهای مناسب برای بکار گیری داشته ها و ظرفیت ها در همه بخش ها و شتاب بخشی طرح ها و پروژه های عمرانی به همه مسئولین استان تاکید کرد.
خادمی، نسبت به برگزاری برنامه ملاقات عمومی وشنیدن مشکلات و درخواست ها از زبان مردم به مسئولین و فرمانداران تاکید کرد.
استاندارتصریح کرد: اگر منطق اعتدال بر گفتگو باشد که هست، پس فرمانداران و مدیران دولت اعتدالی بایستی پرچمداران عقلانیت، تعامل و گفتگو با مردم باشند.
خادمی ابراز داشت: مسئولین باید مطالبات مردم را به خوبی بشنوند و جایی که حق است، بپذیرند و در مواردی که خلاف این تصور را دارند، بیان کننده مشکلات و مسایل با زبان و ادبیات اقناع و احترام باشند.
استاندار بیان کرد: اگر مردم مشکلاتی دارند که قطعا دارند، مسئولین درصدد حل یا رفع آنها بر می آیند، اقدام کنند و اگر نیاز به توجیه است، تبیین کننده باید به زبان نیکو و با تواضع با آنان سخن بگوید.
استاندار با بیان اینکه، تکریم ارباب رجوع و صداقت و راست گویی بزرگترین سرمایه نظام و دولت است، تاکید کرد: صادقانه با مردم سخن بگویید و شرایط ویژه کشور را تشریح نمایید و تدبیرها و بی تدبیری ها را مطرح و بر امید مردم بیفزایید.
خادمی، مشارکت پذیری و مشارکت جویی را از الزامات مهم مسئولین در شناخت دقیق مسائل و مشکلات و رفع آنها بیان کرد و افزود: باید اولویت بندی مسائل و مشکلات ملاک عمل وکارها باشد.
استاندار با بیان اینکه، به دلیل محدودیت های مالی و حجم مشکلات همه مسئولین با مسائل و مشکلات عدیده ای دست به گریبانند و هیچ سازمانی بدون مشکل و کاستی نیست، تاکید کرد: همه فعالیت ها منحصر به منابع مالی و اعتباری نیست وبا تدبیر و هم افزائی می توان بسیاری از مشکلات را رفع و کارها را به پیش برد.
استاندار، نسبت به توجه بیش از پیش به مسائل امنیتی، فرهنگی و اجتماعی مردم تاکید کرد و افزود: در این حوزه ها با تدبیر و مشارکت جوئی نخبگان و بزرگان محلی می توان، اغلب مشکلات را برطرف کرد.
خادمی به رصد کردن معضلات اجتماعی طلاق، مواد مخدر و قاچاق کالا در شهرستان ها به فرمانداران تاکید کرد و گفت: در این رابطه با اجرای برنامه های فرهنگی از ظرفیت های مردمی و تشکل های مردم نهاد استفاده شود.
خادمی با تاکید براینکه، همه امور مردم در همه بخش ها مهم هستند، ولی از درجه اهمیت یکسانی برخوردار نبوده و باید اولویت بندی شوند، افزود: باید با حفظ و اجرای قوانین و رعایت حقوق همه آحاد مردم کارها را به پیش برد.
استاندار در خصوص تدوین برنامه هایی موثر برای گسترش تولید، اشتغال و حمایت از چرخه تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد و گفت: بومی سازی کار و فعالیت در جوامع محلی با توجه به ظرفیت ها و مزیت ها با جدیت پیگیری شود.
خادمی به تلاش برای پیشرفت فیزیکی طرح ها و پروژه ها در شهرستان ها و نظارت مستمر و دقیق بر کیفیت آنها تاکید کرد و افزود: فرمانداران برای واگذاری پروژه های قابل شرایط به بخش غیردولتی برنامه ریزی و پیگیری کنند.
استاندار به همراهی کردن فرمانداران با مدیران دستگاه های اجرائی استان و مسئولین شهرستانی در پیشبرد امور مردم تاکید کرد و گفت: از مدیران خواسته شود، بطور مستمر به شهرستان ها سفر کنند و از نزدیک مشکلات را بررسی و نسبت به رفع آنها چاره جوئی شود.
خادمی یادآور شد: با توجه به حجم و گستردگی مشکلات و کمبودها و از سویی محدویت منابع، امکانات و اختیارات کم، فرمانداران با همه توان و آبروی خود و با سختی کار و تلاش می کنند تا امور مردم را به خوبی به پیش ببرند که جای تقدیر و تشکر دارد.
در این نشست فرمانداران مشکلات و کمبودهای حوزه کاری خود را مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار