مهمترین خبرهای هفته گذشته استان
خبرهایی بودند که در هفته گذشته بیشترین بازتاب را در رسانه ها و در میان مخاطبان داشتند،از جمله:مواضع امام جمعه گچساران و واکنش تاجگردون/احتمال قطع شدن پای محیط بان دنا/آتش سوزی هایی که منابع طبیعی استان را هدف گرفته است و ...
کد خبر: ۲۴۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 10 June 2016
در دنیای خبر برخی خبرها هستند که پس از انتشار تاثیر گذاری بالای در جامعه داشته و باعث بازتاب هایی در میان مخاطبان چه مردم و چه مسئولین می شود.
بسته ویژه خبری هفتگیتابناک کهگیلویه وبویراحمد، سعی دارد مهمترین و تاثیر گذار ترین خبرهای یک هفته گذشته استان را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان خود ارائه دهد تا مخاطبان و مسئولین بتوانند بصورت هفتگی مروری کلی بر اتفاقات استان داشته باشند و در صورت لزوم در خصوص بازتاب ها و میزان تاثیر گذاری تصمیمات آگاهی یافته و در خصوص اقدامات آتی خود تصمیمی بهتر و صحیح تر اتخاذ کنند.
در این بسته خبری بنا بر هدف اعلام شده هم مدیران سایت ها و هم مسئولین می توانند با ارسال مهمترین خبرها از دیدگاه خود و مخاطبانشان در جهت هرچه پربارتر شدن این بسته خبری همکاری بنمایند.
لازم به توضیح است که این بسته خبری براساس رصد خبرهای استان توسط تیم مدیریتی سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد تنظیم شده است ولی از این به بعد مخاطبان و همچنین مدیران سایت ها و خبرگزاری ها و همچنین مسئولین می توانند خود شخصا مهمترین خبرهای حوزه ی خود را جهت درج در بسته خبری ویژه ارسال کنند تا با ذکر منبع منتشر شود.
رقبای سیاسی موحد هم به یاری وی آمدند
مهمترین خبر این هفته که تمام رسانه های استان و استان های همجوار و همچنین سیاسیون و نخبگان استانی و کشوری را تحت تاثیر قرار داد، حادثه دلخراش تصادف و فوت فرزند سید محمد موحد بود.
در این حادثه که در جاده دهدشت به بهبهان رخ داد متاسفانه سید رضا موحد فرزند نماینده سابق شهرستان های کهگیلویه ی بزرگ و بهبهان جان خود را از دست داد.
این خبر در همان لحظات اول تمام سایت ها و شبکه های اجتماعی را در برگرفت و تا به امروز همچنان بازتاب دارد.درهمین خصوص شخصیت های مختلف از کسانی که روزی رقیب سرسخت سیاسی وی بودند تا مسئولین استانی و کشور و همچنین رسانه ها به هر نحو ممکن سعی کردند به نوعی بار سنگین غم و اندوهی را که بر دوش سید محمد موحد سنگینی می کند ،کم کنند.
انتشار تصاویر و همچنین صحبت های موحد در مراسم خاکسپاری فرزند جوانش نشان دهنده ی تالم شدید این سیاستمدار کهنه کار است.
احتمال قطع شدن پای محیط بان دنا
یکی دیگر از خبرهای این هفته که انعکاس زیادی در رسانه های مجازی کشوری هم داشت موضوع درگیری محیط بانان دنا با شکارچیان بود. در این حادثه یکی از محیط بانان مورد هدف گلوله یکی از شکارچیان قرار گرفت و این محیط بان که از ناحیه ی پا به شدت مصدوم شده بود به بیمارستان منتقل شد.
آخرین خبرها از این حادثه حکایت از احتمال قطع شدن پای این محیط بان دارد.نکنه دیگر در خصوص این حادثه صحبت های مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد بود که حمله به این محیط بان را به نوعی عمدی و از ترس اعمال قانون عنوان کرد ضمن اینکه ضارب شناسایی شده اما متواری است.
 بسته خبری
آتش سوزی هایی که منابع طبیعی استان را هدف گرفته است
این هفته باز هم سریال تکراری آتش سوزی ها ادامه داشت و در یکی از مهمترین این آتش سوزی ها نزدیک به 100هکتار از مراتع و جنگل ها منطقه شلال دان باشت در شعله های آتش سوخت.موضوعی که در حال تبدیل شدن به پای ثابت و خطرناک بحران های گریبانگیر استان می شود.واکنش هایی که به خبرهای مربوط به آتش سوزی ها در کامنت ها و شبکه های اجتماعی قابل تامل است،نبود بالگرد آب پاش در استانی است که اکثر وسعت آن را مراتع و جنگل تشکیل داده است.گذشته از انتقاداتی که در واکنش به انتشار این خبرها از مسئولین با درج کامنت ها و همچنین شبکه های اجتماعی می شود و گذشته از اینکه آیا مسئولین اهمال می کنند یا نه، عمدی بودن این آتش سوزی ها از یک طرف و بی مسئولیتی طبیعت گردان از طرف دیگر چیزی است که نیاز مبرم به فرهنگ سازی در خصوص مهربانی با طبیعت را یاد آور می شود.
بسته خبری

واقعیاتی که مدیرکل راه و شهرسازی گفت
حسن فدایی در نشست با اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تدوین برنامه چهارم و پنجم توسعه پروژه خوبی برای استان تعریف نشده، اظهار کرد: برای تعریف پروژه مناسب ملی در برنامه چهارم و پنجم توسعه در حق این استان کوتاهی شد، در حالی که برای استان‌های همسایه کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های خوبی تعریف شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محور شیراز- سپیدان و یاسوج یکی از محورهای مهم و بزرگ در حال احداث است که ساخت این پروژه از هنرنمایی مسؤولان استان فارس بوده و مسؤولان این استانی نقش کمتری در آن داشتند.مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای ملی در استان تعریف نشده که بتوانیم در تهران از آن دفاع کنیم، افزود: برای افزایش شاخص راه روستایی ۵۳ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود این مبلغ به استان اختصاص داده شود.
فدایی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک ریال به دستگاه‌های اجرایی خصوصاً راه و شهرسازی اختصاص داده نشده است، افزود: علی‌رغم عدم تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ و اعتبارات سایر پروژه‌ها، راه و شهرسازی با تمام توان در حال انجام پروژه‌های تعریف شده در این استان است.
وی به وضعیت احداث راه آهن یاسوج- اقلید اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۶ کیلومتر از این پروژه به مناقصه رفته و در حال انجام عملیات زیرساختی این طرح هستیم.
فدایی با بیان اینکه اجرای این طرح هیچ‌گونه توجیه اقتصادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد، گفت: برای اینکه احداث این راه‌آهن در پیشرفت اقتصادی استان تأثیرگذار باشد این پروژه باید به خط‌ آهن سراسری فارس- خوزستان متصل شود.
وی از وضعیت اختصاص اعتبار برای احداث این پروژه انتقاد کرد و افزود: نحوه اختصاص اعتبار به این پروژه مطلوب نیست و با وضع کنونی این طرح در ۱۰۰ سال آینده هم به بهر‌ه‌برداری نمی‌رسد.
انتقادات امام جمعه گچساران و واکنش جالب تاجگردون
در خبرها آمده بود که امام جمعه گچساران از هزینه کردن پول بیت المال در تالارها که توسط برخی ادارات خرج می شود،انتقاد کرده است.امام جمعه گچساران در ادامه با بیان اینکه برخی بدعت‌ها در جامعه در حال رواج است، گفته بود: در گچساران در تالارها و برخی از ادارات، سالن‌های اجتماعات ادارات پول بیت‌المال، شهدا، جانبازان و متدین را بر خلاف شرع بر علیه امام زمان(عج)، دین و نظام خرج می‌کنند.
در واکنش به این صحبت ها تاجگردون نامه ای به استاندار نوشت و به نوعی حرف های امام جمعه را رد کرده بود.تاجگردون خطاب به استاندار نوشت:یقیناً فرمایشات ایشان ازآنجاکه در خطبه‌های نماز جمعه بیان‌شده، برحسب اطلاعات دقیق و دلسوزی به مبانی نظام و بیت‌المال صورت پذیرفته است و ازآنجاکه این‌جانب وکیل مردم و برحسب قانون ناظر بر عملکرد دولت می‌باشم قطعاً عدول از مبانی قانونی و شرعی آن‌هم توسط کارگزاران دولت را تخلف دانسته و همچنان که در مقام شرع تهمت و افتراء جرم است، هزینه کرد منابع بیت‌المال در امور ضد نظام جرم نابخشودنی است که باید بررسی دقیق و اعمال قانون شود.

با توجه به اینکه در فرمایشات امام‌جمعه محترم به مصداقی اشاره نفرموده‌اند لازم است در این خصوص در جهت تنویر افکار عمومی و نظارت بر اجرای قانون بررسی و اظهارنظر صریح فرموده تا بتوان با مدیران متخلف برخورد و یا اگر تخلفی صورت نگرفته است مراتب اطلاع‌رسانی شده و امام‌جمعه محترم در صورت صلاحدید و در جهت رعایت مبانی دینی موضوع را از همان تریبون اصلاح فرمایند.
اما برخی از واکنش های شبکه های اجتماعی جالب بود برخی حرف های امام جمعه را رد کردند و برخی اتفاقا منظور امام جمعه را انتقاد از همایش های زمان انتخابات می دانستند که در اکثر قریب به اتفاق آن ها دولتی ها پای ثابت جلسات بودند و در همان زمان هم انتقاداتی شد.
در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس جدید و سابق دادگستری، امام جمعه این شهرستان در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما در رابطه با واکنش تاجگردون و نامه اخیر وی به استاندار چیست؟ گفت: در ماه رمضان قصد مصاحبه کردن را ندارم و وظیفه من نصیحت کردن است و هرجایی نصیحت می‌کنم و طبیعتاً باید نصیحت‌کنم.
حجت الاسلام حجازی در ادامه اظهار داشت: باید در آن خصوص برخورد عملی شود نه برخورد تبلیغاتی و رسانه‌ای، و در کل می بایست عملاً  برخورد شود.
سایت تابناک در این خصوص هیچگونه قضاوتی نمی کند فقط صحبت هایی را که در حوزه خبر وظیفه انعکاس آن ها را بر عهده دارد بیان می کند و اینکه حق با چه کسی است چیزی است که مخاطبان خود باید قضاوت کنند.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
خبرهای بد محیط زیستی همچنان ادامه دارد. کنترل مناطق جنگلی با محصور کردن آن علیرغم سخت و پر هزینه بودن شاید راهکار باشد حداقل هزینه اش از سوختن 100 هکتار از جنگل ها که کمتر است. مردمی که کمر به مرگ طبیعت بسته اند نه داعش نیاز دارند و نه دشمن خارجی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
محیط بانان عزیز از شما ممنونیم. شما که جان خود را به خطر می اندازید تا این دشت و دمن و جنگل و حیوانات بی گناه حفظ شود.
کاری از دستم برنمی آید فقط اینکه همیشه دعاگوی شما باشم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار