تابناک کهگیلویه وبویراحمد
شورای سلامت شهرستان لنده با حضور اعضا و به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد تا مهمترین دغدغه های بهداشتی این شهرستان مورد بررسی قرار گیرد و سعی در رفع این دغدغه ها شود.
کد خبر: ۲۴۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵ 06 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، از لنده شورای سلامت شهرستان لنده با حضور اعضا و به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد تا مهمترین دغدغه های بهداشتی این شهرستان مورد بررسی قرار گیرد و سعی در رفع این دغدغه ها شود.
جمع آوری اهشام و فروش مرغ زنده مهمترین دغدغه شهرستان
در نشست شورای سلامت شهرستان لنده محمد مرادی فرماندارگفت:جلسات مربوط به سلامت و بحث پیرامون غذا مهم است زیرا مربوط به احاد جامعه هست. پس قصور و کوتاهی در اجرای مصوبات شورای سلامت اثار و تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.
فرماندار لنده با مروری بر مصوبات نشست گذشته شورای سلامت و با اشاره به دو مصوبه جمع آوری اهشام و فروش ادامه دار مرغ زنده درسطح شهر لنده،افزود: نهادهای مربوطه در راس شبکه بهداشت و درمان و شهردای تا به سرانجام رسیدن و اجرای کامل این دو مصوبه پیگیرکار باشند.
محمد مرادی درادامه افزود:امروز سلامت اب باید مهمترین دستور کار از سوی نهادهای بهداشتی و خدماتی ذی ربط باشد زیرا مهم ترین و حساس ترین خوراکی بشر اب است که نباید هرگز از سلامت ان غافل شویم.
مرادی گفت:هرچند براساس گزارشات شبکه بهداشت و ابفا خوشبختانه اب مصرفی ما در حال حاضر سالم و بهداشتی است ولی نباید غافل شویم و همچنان در همین مسیر سلامتی پیش برویم.
فرماندار در همین زمینه یاداور شد: لوله های شکسته شده در معابر در کمترین زمان مکش معکوس انجام میدهند و الودگی را به اب مصرفی منتقل می کنند پس نباید تعمیر این لوله ها به درازا کشیده شود.
مرادی یکی دیگر از مشکلات و گزارشهای واصله ازمردم را استقرار کلینیک دامپزشکی در شهر ذکرکرد و خواستار این شد با استقرار این کلینیک به بیرون از شهر اسباب ارامش برای شهروندان و راحتی کار را برای مراجعین روستایی فراهم اورند.
مهمترین دغدغه های بهداشتی از نظر شورای سلامت لنده
توجه به کلرزنی اصولی
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این نشست گفت: مواد غذایی باید از درجه اطمینان بالایی  برخوردار باشد و این مهم با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان دو چندان می شود که با نظارت شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان خصوصا نظارت برکار زولبیا و شرینی فروشان اغاز می شود و در همین راستا مانور سلامت با همکاری نهادهای ذی ربط در تاریخ 18/3/95شروع می شود و نظارت در این حوزه مستمرخواهدبود.
خانی دغدغه ی  دیگر حوزه کاری که ان را مربوط به همه مردم  برشمرد گندزدایی و لایه روبی از مخازن ابی شهری و روستای دانست و خاطرنشان کرد: آب داران ابفای شهری و روستایی دقت کنند که لایه روبی از مخازن هر شش ماه انجام و کلرزنی مخازن را به صورت اصولی انجام دهند.
این مسئول به صورت علمی  به چگونگی اجرای بحث کلرزنی پرداخت و یاداور شد: گهگاهی دیده میشود کلر زنی که اب داران انجام می دهند با کلرزنی کارشناسان شبکه بهداشت هم خوانی ندارد از این رو دقت بیشتر را ازاب داران در این زمینه خواستاریم
خانی در ادامه از همکاری اداره اموزش و پرورش و سرگرد دنا معماری مسئول راهنمایی و رانندگی در اجرایی طرح های سلامت و همکاری با شبکه بهداشت تقدیر و تشکر کرد.
مهمترین دغدغه های بهداشتی از نظر شورای سلامت لنده
لزوم توجه به کشتارگاه ها و مرغ فروشی ها
فرماندار پیگیری مشکلات مربوط به کشتارگاه لنده را یکی دیگر از مصوبات دانست که مدت ها از تصویب آن گذشته است ولی متاسفانه جابجایی  لاشه های گوشت از گشتارگاه به قصابی ها  هنوز با وانت بار و دیگر وسایل غیره بهداشتی انجام میشود که لازم است این امر مهم پیگیر و اقدام به خرید ماشین یخچال دارگردد.
علی رضا فاضلی عضو شورای شهر از حاضرین در نشست شورای سلامت شهرستان بود که با توجه به انتقادات اکثریت اعضای نشست شورای سلامت نسبت به شهرداری از جمله عدم خرید ماشین یخچال دار برای حمل لاشه های گوشت از کشتارگاه به قصابی ها و همچنین مبارزه با فروش مرغ زنده، به عنوان نماینده مردم خطاب به معاونت شهرداری گفت:در اینکه شهرداری شاید به لحاظ بودجه و اعتبارات در مضیقه باشد لاکن مصوبه  شورای سلامت امری اجتناب ناپذیر است و شهرداری سعی کند این امر مهم را پیگیری نماید زیرا مربوط به سلامت تمامی مردم شهر است پس می طلبد شهرداری  د راین زمینه اقدام لازم را بعمل آورد.
گزارش:مجید مرادی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان كهگيلويه وبوير احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی بند پی
ریاست محترم سازمان بهزیستی کل کشور
باعرض سلام وادب احترام
جناب آقای دکتر انسانهای زیادی براریکه های قدرت نشستند ولی هر گز نامی از آنها در تاریخ نیست ولی آنان که تقوای الهی را پیشه خود ساختن و تحول بنیادی در جامعه ایجاد کردند انگشت شمارند از شما عاجزانه در خواست داریم فریاد رس جامعه هدف و کار کنان بهزیستی باشید سالهاست که کار کنان رسمی کار گری بهزیستی سراسر کشور به امید تبدیل وضعیت از رسمي كارگري به رسمي كشوري ياپيماني چشم به قلم های شما دوخته اند اما دریغ از کوچکترین تحولی از خداوندمنان می خواهیم که شمارا در تمام اهداف یاری نماید تا یاریگر همه همکاران باشید انشالله که پاسخ مثبتی از شما دریافت نمائیم
از طرف جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی استان كهگيلويه وبوير احمد
نااشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
داداش رئیس کل بهزیستی که بیکار نیست بیاد کامنت شما را بخونه هر کاری راه کار مخصوص ب خود را دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار