رئیس امور عشایر کهگیلویه با بیان این‌که بخش عمده‌ای از ایل راه‌های این شهرستان تصرف شده است گفت: این مشکل باعث کمرنگ شدن جلوه زیبای کوچ شده است.
کد خبر: ۲۳۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 18 May 2016
سید خداداد اجتهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به اهمیت بیمه عشایر اظهار داشت: فرهنگ بیمه در جامعه عشایری نهادینه نشده است.

رئیس امور عشایر کهگیلویه تصریح کرد: باید در راستای توجیه مردم و آگاهی‌بخشی به عشایر در خصوص جایگاه و مزایای بیمه اقدامات اساسی صورت گیرد.

اجتهادی افزود: بر همین اساس و با هدف ترویج فرهنگ بیمه در جامعه عشایری خدمات‌رسانی به این قشر منوط به عضویت در صندوق بیمه عشایری و روستایی است.

وی با بیان این‌که کارگزار صندوق بیمه اجتماعی در امور عشایر وجود دارد گفت: علاوه بر این در سطح شهر چندین کارگزار از عشایر و روستائیان برای عضویت در این صندوق نام‌نویسی می‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: با توجه به این‌که عشایر همواره در معرض خطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه هستند در صورت عضویت در صندوق بیمه می‌توانند بخشی از خسارات وارده را جبران کنند.

اجتهادی همچنین تصرفات غیرقانونی ایل‌راه‌های عشایری را از مشکلات این قشر دانست و بیان کرد: این کار منجر به کوچ با خودرو و کم رنگ شدن جلوه‌های زیبای کوچ شده است.

وی،افزود: به علت چنین مشکلی عشایر مجبور هستند برای انتقال دام از حاشیه جاده‌ها استفاده کنند که این کار نه تنها باعث طولانی شدن مسیر شده بلکه تلفات بسیاری از دام‌ها را در پی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار