رئیس شرکت سهامی فرش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۶۹ متر مربع فرش دستباف و گبه طی سال ۹۴، با استفاده از رنگ های گیاهی، و طرح های متاثر از شرایط بومی استان تولید شد.
کد خبر: ۲۳۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 16 May 2016
به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد کاویانی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرشت دستباف استان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۷۰ مترمربع فرش دستباف، گبه و گلیم فرش در سطح استان تولید و به مرکز ملی فرش ایران ارسال شده است.

وی بیان کرد: نمونه تولیدی گبه استان به مرکز ملی فرش ایران ارسال شده و مراحل اولیه برای انعقاد قرارداد وصادرات ۸ هزار متر گبه تولیدی استان به خارج از کشور در حال انجام است.

کاویانی با بیان اینکه گبه به صورت اختصاصی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود، گفت: نوعی فرش که از تلفیق طرح های ایلیاتی با نقوش قشقایی طراحی شده به اسم کهگیلویه و بویراحمد برندسازی شده است.

وی افزود: تولید این نوع فرش دستباف در اندازه های یک متر و نیم تا ۶ متر و دارای فروش بسیار زیادی است.

رئیس شرکت سهامی فرش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز به کار عاملیت فروش فرش های دستباف استان و سایر نقاط کشور در شیراز اظهار کرد: نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف جنوب و جنوب غرب کشور در یاسوج در حال گسترش حوزه فعالیت خود به سایر نقاط در جنوب کشور است.

کاویانی افزود: بهترین بافنده ها در جهت اجرای طرح های جدید و اختصاصی و متنوع استان شناسایی و ساماندهی شده اند و حمایت های لازم در خصوص در اختیارگذاشتن امکانات و زیرساخت های لازم از جمله دار قالی و مواد اولیه باکیفیت در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار