مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بهمئی گفت: به منظور ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان کمیته امداد این شهرستان بیش از سه میلیارد ریال هزینه شد.
کد خبر: ۲۳۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 16 May 2016
به گزارش سایت خبری کمیته امداد ، حیدر خداپرست با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان تحت حمایت این نهاد یک هزار و 640 نفر هستند، بیان کرد: تعداد 60 دانش آموز در مقاطع تحصیلی متوسطه اول ،دوم ، سوم و پیش دانشگاهی در خوابگاه شبانه روزی شهید مطهری کمیته امداد بهمئی اسکان داده شده اند.
وی ارائه خدمات فرهنگی را یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد برای مددجویان برشمرد و اظهار کرد: کمیته امداد بهمئی دارای یک خوابگاه دانش آموزی پسرانه در شهر لیکک است و این دانش آموزان از میان خانواده های مددجو ساکن در مناطق دورافتاده و روستایی که امکان ادامه تحصیل در محل سکونت برای آنان فراهم نبوده شناسایی شده اند.
خداپرست تاکید کرد: تشکیل کلاس های تقویتی، ارائه مشاوره های تحصیلی، اعزام دانش آموزان به اردوها و برگزاری کلاس های آموزشی و تخصصی قرآن، احکام، فنی و ورزشی از اصلی ترین برنامه های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد به شمار می رود.
وی همچنین به موفقیت های تحصیلی و علمی دانش آموزان مستعد و کوشای مجتمع شبانه روزی کمیته امداد بهمئی اشاره و تصریح کرد: از مجموع 8دانش آموز پیش دانشگاهی داوطلب کنکور سراسری سال94 ساکن در این مجتمع، تعداد 6 دانش آموز به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور راه یافتند.
وی افزود: همچنین سه دانش آموز ساکن در مجتمع در سال گذشته به رتبه کمتر از 28 نائل شده و دو دانش آموز دیگر در رشته های پزشکی پذیرفته شدند.
خداپرست هدف اصلی از هدایت فرزندان مددجویان به مجتمع های شبانه روزی را ارتقا وضعیت علمی و تحصیلی، جلوگیری از ترک تحصیل و مهاجرت آنان به شهرها عنوان کرد و گفت: در سال گذشته مبلغی بیش از دو میلیارد و چهار میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی در این مجتمع هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان بهمئی بالغ بر سه هزار و 68 خانوار با جمعیتی بیش از نه هزار و 500 نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می شوند، بیان کرد: برای ارائه طرحهای آموزش خانواده در بین یک هزار و 463 خانوار در شهر و روستا مبلغ 125میلیون 479 هزار ریال و در زمینه خدمات مشاوره ای برای 51 خانوار، بیش از 184 میلیون ریال هزینه شد.
خداپرست از اعزام 145 نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی، آموزشی و سیاحتی در شهرستان خبر داد و گفت: در این زمینه بیش از 245 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد 250 نفر در کانونهای تابستانی پیروان ولایت عضو هستند، گفت: 142 میلیون و 745 هزار ریال در این زمینه و همچنین 503 میلیون و 956 هزار بابت هزینه تحصیلی دانش آموزان کاردانش، کنکوری، تقویتی،آزمونهای آمادگی کنکور، وکمک هزینه ملزومات تحصیلی دانش آموزان پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار