مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز برخی مسائل در ارتباط با کاهش آب تفرجگاه آبشار یاسوج گفت: شرکت آبفای شهری در سال‌های اخیر هیچ گونه اضافه برداشتی از آب آبشار یاسوج نداشته است.
کد خبر: ۲۳۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 16 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی لدنی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم مدیرت تنش آبی در شهرهای استان به خصوص در شهر یاسوج اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی به وجود آمده و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی آبفای شهری استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به بروز برخی مسائل در ارتباط با کاهش آب تفرجگاه آبشار یاسوج عنوان کرد: شرکت آبفای شهری در سال‌های اخیر هیچ گونه اضافه برداشتی از آب آبشار یاسوج نداشته است.

وی با بیان اینکه برداشت آب چشمه آبشار برای مصرف شرب شهروندان به قبل از پیروزی انقلاب بر می‌گردد، تصریح کرد: در این مدت آبفای استان تنها به بهسازی چشمه آبشار و رعایت مسائل بهداشتی در آبگیرهای این چشمه مبادرت کرده است.

لدنی‌نژاد با اشاره به اینکه خشکسالی‌های اخیر موجب کاهش آب چشمه آبشار یاسوج شده است، تصریح کرد: با تعاملاتی که با دستگاه‌های متولی مانند شهرداری و جهاد کشاورزی صورت گرفته است در صدد تدوین طرحی مطالعاتی و کارشناسی شده هستیم تا علاوه بر تامین نیاز آبی شهروندان، زیبایی و طراوت تفرجگاه آبشار به عنوان یکی از نمادهای گردشگری شهر یاسوج نیز حفظ شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر آب شرب بخشی از جمعیت مرکز شهر یاسوج از چشمه آبشار تامین می شود، خاطرنشان کرد: هرگونه کاهش در میزان برداشت باعث افت فشار و قطعی آب در این مناطق خواهد شد که این موضوع به نوبه خود باعث نارضایتی شهروندان خواهد شد.

وی یادآور شد: کاهش و یا عدم برداشت آب از چشمه آبشار در مقطع کنونی امکان‌پذیر نیست و برای انجام این کار باید در بلند مدت به دنبال منابع تامین آب جایگزین به جای چشمه آبشار هستیم که از جمله این طرح‌ها می توان به مطالعه طرح تصفیه‌خانه اضطراری آب رودخانه بشار در بالادست شهر یاسوج اشاره کرد.

لدنی‌نژاد بیان کرد: چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تامین آب شرب شهروندان موضوعی حیاتی و دارای اولویت است و جا دارد که مسؤولان نگاه ویژه‌ای به رفع این مشکل داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار