دبیر برگزاری نخستین سمینار سرطان رحم کهگیلویه وبویراحمد گفت:میزان شیوع سرطان رحم 1 تا 2 درصد در بین زنان است اما از آنجا که بر کانون خانواده تاثیر می گذارد دارای اهمیت بسیار زیادی است.
کد خبر: ۲۲۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ 14 May 2016
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زنان کهگیلویه وبویراحمد ایل بانو ؛زهرا رضایی افزود: میزان شیوع سرطان رحم 1 تا 2 درصد در بین زنان است اما از آنجا که بر کانون خانواده تاثیر می گذارد دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی عوامل ژنتیکی ، تغذیه نامناسب و افزایش مصرف فست فود و کباب ها ، چاقی و کم تحرکی ، و سبک زندگی نامناسب را عمده ترین دلایل افزایش این نوع سرطان در بین بانوان دانست.

دبیر برگزاری نخستین سمینار سرطان رحم درکهگیلویه وبویراحمد گفت : بیماران مبتلا به سرطان ماهانه 3 تا 4 میلیون تومان برای درمان خود هزینه می کنند.



این مسئول عنوان کرد: سالانه 400 نفر به انواع سرطان در کهگیلویه وبویراحمد دچار می شوند که 70 درصد آنها منجر به مرگ می شود.
رضایی بیان کرد : علائم سرطان رحم ، خونریزی های غیر طبیعی واژینال ، درد شکم و لگن است که از طریق آزمایشات پزشکی و نمونه برداری از پوشش داخلی رحم تشخیص داده می شود .

رییس بخش شیمی درمانی و آنکولوژی بیمارستان امام سجاد(ع ) یاسوج هم در این سمیناراظهار کرد : سرطان ها ، بعد از حوادث و سوانح و بیماری های قلبی و عروقی ، سومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه وبویراحمد و کشور است.

محمدامین ناظرمظفری افزود: این آمار در حال افزایش و صعود به جایگاه دوم است و سالانه 90 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور شناسایی می شود.

وی گفت: 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند.

در این سمینار یکروزه متخصصان زنان ، داخلی ، پزشک عمومی ،پرستاری ، مامایی ، علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی با علائم سرطان رحم ، روشهای تشخیص ، جدیدترین راه های درمان و روشهای مراقبت پرستاری آشنا شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار