تابناک کهگیلویه و بویراحمد:
هنوز مردم شهرستان چرام اتفاقات جاده طسوج که منجر به مرگ یک فرهنگی و یکی از ساکنان این شهرستان شد و همچنین عدم پذیرش مسئولیت توسط مسئولان شهرستانی و استانی در خصوص این حادثه را فراموش نکرده اند.
کد خبر: ۲۲۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 12 May 2016
دیروز رئیس جدید راه و شهرسازی شهرستان چرام معارفه شد تا با تودیع مهندس محمد ماهیاری رئیس قبل، مدیریت راه و شهرسازی این شهرستان به مهندس مسعود راستا برسد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،این تغییر از چند روز قبل دچار حاشیه شد تا روز تودیع و معارفه که حاشیه ها به اوج خود رسید.
رئیس جدید راه و شهرسازی شهرستان چرام کیست؟
پس از عدم اطلاع رسانی به رسانه ها و عدم حضور خبرنگاران در جلسه تودیع و معارفه ، خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد به محل اداره راه و شهرسازی رفت و گفتگویی کوتاه با رئیس جدید راه و شهرسازی انجام داد.
مهندس مسعود راستا که دارای مدرک کارشناسی عمران است با اشاره به موقعیت مهم راه های چرام گفت:با سابقه ی 15 سال کار در راه و شهرسازی شهرستان کهگیلویه کاملا با حوزه ی راه های شهرستان چرام آشنا هستم.
وی در ادامه به مهمترین برنامه های خود اشاره کرد و گفت:با توجه به وضعیت اعتبارات تخصیص داده به شهرستان در حوزه ی راه ها تمام تلاش خود را انجام می دهم که حداکثر بازدهی را از اعتبارات موجود به دست آوریم. پروژه های این شهرستان ، بزرگ و اعتبارات زیادی را نیاز دارد اما با توجه به توانایی هایی که در خود سراغ دارم،سعی خواهم کرد در حد توان نسبت به تکمیل این پروژه ها اقدام نمایم.
راستا در خصوص پروژه های نیمه تمام شهرستان گفت : با تمام توان برای پیگیری این پروژه ها اقدام خواهم کرد و امیدوارم با کمک مسئولین مافوق استانی در خصوص تامین اعتبار، این پروژه ها به سرانجام برسند.
رئیس راه و شهرسازی چرام در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری و هماهنگی با نماینده منتخب در خصوص به سرانجام رساندن پروژه ها گفت:در این خصوص کاملا تلاش خواهم نمود تا با نماینده حوزه ی انتخابیه جهت بهره برداری از پروژه ها همکاری نموده و با همکاری و مساعدت مسئولین این پروژه ها خصوصا پروژه های مهم را به سرانجام برسانیم.
گفتگو بارئیس جدید راه و شهرسازی شهرستان چرام/لزوم توجه مدیر کل به حوزه راه در شهرستان ها
رئیس اداره راه و شهرسازی چرام در خصوص تعامل با رسانه ها گفت:رسانه ها یکی از ارکان مهم جامعه هستند و تمام سعی من این خواهد بود که نسبت به اطلاع رسانی کارهای تحت مدیریتم با رسانه ها تعاملی سازنده داشته باشم و از رسانه ها هم انتظار داریم که در جهت پیشرفت کارها با ما همکاری نمایند.
وی در ادامه مهمترین برنامه های خود را اینگونه بیان کرد:
- پی گیری طرح های راه سازی نیمه تمام در شهرستان چرام
- پی گیری جاده های روستایی شهرستان جهت بهسازی و آسفالت
- پی گیری و رفع نقاط حادثه خیز جاده های شهرستان
- راهداری و نگهداری جاده های موجود شهرستان
- نصب علائم و تابلوها و ایمنی جاده ها خصوصا جاده چرام به سادات و یاسوج با توجه اینکه یکی از جاده های پرترافیک و توریستی استان می باشد.
- پیگیری پروژه های حوزه ی مسکن
- تعامل و همکاری مسئولین شهرستانی و استانی جهت رفع مشکلات جاده ای و حوزه ی مسکن
- تجهیز اداره به ماشین آلات نو با توجه به فرسوده بودن ماشین آلات راهداری و در نظر داشتن اینکه جاده های شهرستان  برفگیر و صعب العبور می باشند.
وی در آخر در خصوص حاشیه های پیش آمده در جلسه تودیع و معارفه گفت :من و مهندس ماهیاری دوست و همکار هستیم و موضوع خاصی در خصوص این تودیع و معارفه نبود و ما هنوز با هم همکار و دوست هستیم.
رئیس جدید راه و شهرسازی شهرستان چرام کیست؟/لزوم توجه مدیر کل به حوزه راه در شهرستان ها
حاشیه های مراسم
مهمترین حاشیه های این مراسم از چند روز قبل شروع شد که تعدادی از شهروندان چرامی با انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی  در اعتراض به تغییر مهندس ماهیاری خواستار تجمع جلوی فرمانداری شده بودند که این تجمع با تعداد محدودی انجام گرفت و بدون مشکل خاصی هم پایان یافت.
حاشیه دوم را فرمانداری شهرستان بوجود آورد که سعی نمود با توجه به اینکه احتمال می داد بحث هایی که در این جلسه صورت پذیرد ، خبرنگاران را جهت پوشش خبری اطلاع نداده و تعدادی از خبرنگاران که اتفاقی موضوع تودیع و معارفه را با خبر شده و برای پوشش خبری به محل رفتند را به درون جلسه راه ندادند.
حاشیه سوم را هم تقوی رئیس ارشاد شهرستان چرام توضیح دادند که گویا با فرماندار در جلسه بحث و جدل های تندی صورت گرفته و باعث ترک جلسه توسط وی شده است.

گفتن کلمه احسنت مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام در تایید فضای کلی صحبت های مهندس ماهیاری در لزوم بکاربگیری نیروهای موافق جریان دولت و اصلاح طلبی و تدبیر در چینش نیروهای با تدبیر در راس شهرستان به مذاق ابراهیم فتاح پور فرماندار چرام خوش نیامد.
سید محمد تقوی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام که از فرماندار اجازه صحبت خواست با برخورد تند فرماندار مواجه شد و اجازه صحبت به ایشان نداد؛که در این حین مدیر ارشاد خطاب به فرماندار گفت:مگر اینجا پادگان نظامی است .
فرماندار هم تاکید کرد که از جلسه برو بیرون که تقوی هم از جلسه بیرون رفت و خطاب به فرماندار گفت :  تو عددی نیستی!!! و اینگونه تنش در جلسه تودیع معارفه و در اولین روز حضور راستا مدیر جوان راه و شهرسازی چرام بوقوع پیوست.
لزوم توجه بیشتر مدیر کل راه و شهرسازی به این شهرستان
آنچه طی چند سال اخبر نمایان بوده ،نارضایتی از نوع مدیریت مدیرکل راه و شهرسازی نسبت به شهرستان ها از جمله شهرستان چرام است. هرچند اعتراضات مهندس ماهایاری در روز تودیع خود مبنی بر حمایت نشدن این شهرستان از طرف مدیرکل قابل دفاع نیست چرا که باید این اعتراضات را قبل از تودیع انجام می داد اما این صحبت ها نشان داد که مدیر کل راه و شهرسازی نیازمند تغییراتی در نوع نگرش خود نسبت به شهرستان ها در خصوص سرکشی به این مناطق و تخصیص اعتبارات بصورت عادلانه ، است.
هنوز مردم شهرستان چرام اتفاقات جاده طسوج که منجر به مرگ  یک فرهنگی و یکی از ساکنان این شهرستان شد و همچنین عدم پذیرش مسئولیت توسط مسئولان شهرستانی و استانی در خصوص این حادثه  را فراموش نکرده اند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
هر کی میاد دم.از جاده سادات یاسوج میزند غافل تز اینکه جاده های چرام هیچ کیفیتی ندارند وجاده طسوج چرام راه بسیار ناهموار وسنگلاخی است وحتی قابل عبورمرور نیست شیر مردی میخاد که همت کنه درستش کنه
بهبهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
لطفاجاده سردسیرچرام به طسوج تواولویت باشه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
علی جان کاش میدانستین نام و آوازه چرام به خاطر همین جاده سادات و یاسوج میباشد .تو را خدا سعی کنیم بدون تعصب حرف بزنیم
شهروند جوان دهدشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
با توجه به آشنایی که از رییس جدید دارم ایشان آدم کاردانی در حوزه راه میباشند و انشاءالله موفق خواهند شد
ماهشهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
ضمن آرزوی توفیق برای مدیر محترم تازوه وارد شهرستان محروم چرام و ضمن عرض ادب و احترام به مهندس فتاح پور فرماندار شهرستان بیگانه پرست و غیربومی پرست چرام:
امیدوارم که با به میدان آمدن سردار هاشمی این کابینه تغییر داده شود و این شهرستان از این نقطه کور و بن بست بیرون آید..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار