کد خبر: ۲۱۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶ 16 April 2016
به گزارشتابناک کهگیلویه وبویراحمد،جاده ارتباطی چرام به سرفاریاب که در واقع ارتباط بین بخش گرمسیری و سردسیری شهرستان چرام و تنها جاده درون استانی است که شهرستان های چرام و کهگیلویه را به مرکز استان وصل می کند، یکی از خطرناک ترین جاده های کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل موقعیت مکانی مناسب هر روز تعداد زیادی از خودروهای سواری شخصی و مسافربری از آن عبور کرده و در معرض خطرهای مختلف جاده ای هستند.
حدود چهار سال قبل بود که شهر سرفاریاب به عنوان دومین شهر شهرستان چرام و هفدهمین شهر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد و دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد این شهر جدید موافقت کرد.
موقعیت استراتژیک بخش سرفاریاب به مرکزیت شهری به همین اسم در بین روستاهای منطقه و وجود جاذبه های بکر گردشگری و تفریحی آن باعث شده که این بخش سالانه با استقبال چشمگیر گردشگران و مسافران مواجه شود.
با تمام پتانسیل های که بخش سرفاریاب داشته و بیش از یک سوم جمعیت شهرستان چرام را در خود جای داده است، متاسفانه نبود جاده های ارتباطی مناسب همواره یکی از مشکلات اساسی مردم منطقه بوده و کیفیت زندگی مردم شهر و روستاهای همجوار را تحت تاثیر قرار داده است.
جاده ارتباطی چرام به سرفاریاب که در واقع ارتباط بین بخش گرمسیری و سردسیری شهرستان چرام و بخشی از استان نیز از طریق این جاده انجام می شود، یکی از خطرناک ترین جاده های کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل موقعیت مکانی مناسب هر روز تعداد زیادی از خودروهای سواری شخصی و مسافربری از آن عبور کرده و در معرض خطرهای مختلف جاده ای هستند.
این جاده نیمه کوهستانی اصلا وضعیت مناسب و استانداردی نداشته و باتوجه به اینکه شهرستان چرام از نظر آب و هوایی یکی از زیباترین مناطق جنوب است، موجب حجم بالای رفت و آمد و تردد خودروهای شخصی و مسافربری در این منطقه شده و هر روز هم افزایش می یابد و به شدت می تواند در بالا رفتن شاخص تصادفات و تلفات جاده ای تاثیرگذار باشد.
جاده چرام به سرفاریاب دارای پیچ ها و پل های خطرناکی است که در بسیاری از نقاط عرض آنها به اندازه عبور یک ماشین بوده و در شانه جاده نیز پرتگاه ها و دره های بزرگی وجود دارد که جان مسافران و رانندگان را تهدید می کند.
نبود حفاظ و علایم ایمنی در بسیاری از نقاط این جاده مشکلات زیادی را برای رانندگان به خصوص در شب ایجاد کرده است و از بین رفتن آسفالت جاده به مرور زمان در اثر بارش های مداوم نیز سبب شده است که در نقاطی از جاده آسفالت تبدیل به جاده خاکی پر از پستی و بلندی و چاله چوله شود.

متأسفانه با وجود تمام تفاسیر بالا یا اعتباری برای بازسازی و حتی ترمیم جاده در نظر گرفته نشده است و یا اعتبارات تخصیص یافته به گونه ای است که کمترین مشکلی از مشکلات این جاده را برطرف نمی کند.

حال باید دید با توجه به اهمیت بالای جاده های ارتباطی در زندگی بشر و ذکر این نکته که ميزان توسعه یک منطقه را نسبت به دوري يا نزديكي آن به جاده ها می سنجند، مسئولین استانی و شهرستانی چه تدبیری برای رفع مشکلات و موانع این جاده ارتباطی و پر تردد شهرستان چرام اتخاذ خواهند کرد.
گزارش و عکس: میثم دهقان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار