منطقیان درگفتگوی اختصاصی باتابناک کهگیلویه وبویراحمد:
اصلاح طلبان در چهارچوب نظام و قانون اساسی و سایر قوانین جاری کشور عمل می کنند و خواهان تقویت نظام و پیشرفت و اصلاح امور کشور هستند
کد خبر: ۱۳۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 17 November 2015
تابناک کهگیلویه وبویراحمد، در راستای سیاست های خبری و تحلیلی خود در گفتگوهای اختصاصی به بیان نظرات و دیدگاه های نخبگان هم استانی در همه ی زمینه ها خواهد پرداخت.لذا این سایت آمادگی خود را جهت درج مصاحبه ها و گفتگوهای نخبگان در همه زمینه ها اعلام می دارد.
در گفتگوی اختصاصی امروز میزبان استاد "محمود منطقیان" چهره برجسته سیاسی و نامزد چندین دوره ی مجلس شورای اسلامی بودیم.در این گفتگو با توجه به محدودیت های موجود سعی شد برخی مسائل و سئوالات حاکم بر ذهن افراد و فعالان سیاسی مطرح شود.
-سلام وعرض ادب
علیکم سلام
- تعریف شما از تفکر و اندیشه اصلاح طلبی چیست؟
- مراد از اندیشه اصلاح طلبی نگرشی است که توجه خاص به رفع کاستی و سامان دادن به امور اقتصادی ،فرهنگی،سیاسی و روابط اجتماعی دارد و درست این است که اصلاح در نفس و تربیت و اندیشه پایه و بنیاد اصلاح در سایر امور است.
- هم اکنون وضعیت اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه بزرگ و استان را چگونه می بینید؟
اصلاح طلبان استان کهگیلویه ضمن آمادگی برای فعالیت های سیاسی و اجتماعی بر آن هستند که راه خود را از میان موانع درونی و بیرونی باز کنند و جایگاه خویش را با حضور در انتخابات مجلس و دیگر فعالیت ها ارتقاء دهند،درایت و دوراندیشی و حرکتها و تلاشهای سنجیده در این برهه از زمان امری ضروری است.
- با توجه به همایش های انجام شده در کهگیلویه بزرگ ،بهمئی و چرام،آیا این همایش ها تاثیری در وحدت اصلاح طلبان داشته و اهداف را برآورده کرده است؟
همایش ها نیاز ضروری جامعه و می تواند موجب همگرایی و وحدت باشد اما به تنهایی کافی نیست بلکه درک ضرورت ها و گفتمان های دیگر برای رسیدن به وحدت مورد نیاز است.

راهکار اجماع در دست مطالعه است/گر تو بهتر می زنی بستان بزن

- بیکاری و توسعه نیافتگی و مهاجرت از مهمترین مشکلات کهگیلویه بزرگ است،نقش نمایندگان ادوار گذشته و حال و فعالان سیاسی در بوجود آمدن این مشکلات چه بوده است؟
بیکاری و توسعه نیافتگی و پیامد آن مهاجرت دغدغه اصلی مردم کهگیلویه است و باید از نمایندگان پرسید که تاکنون برای رفع این مشکل چه کاری کرده اند؟ و چه سهمی داشته اند؟پاسخ هرچه باشد،بیکاری و نابسامانی اقتصادی و مهاجرت بی رویه همچنان باقی است و از آن کاسته نشده است.
- یکی از مطالبات طرفداران اصلاح طلبان چهار شهرستان برای پیروزی در انتخابات مجلس امسال ،بحث اجماع و اتحاد اصلاح طلبان می باشد.آیا جنابعالی و همفکرانتان به این امر راضی هستید و چه برنامه ای در این خصوص دارید؟
اجماع و وحدت اصلاح طلبان دغدغه همه دلسوزان این جریان است و رسیدن به آن آرزوی همه ماست که راه کارهای آن در دست مطالعه است
- از چینش و عملکرد مدیران جدید در دولت اعتدال در چهار شهرستان رضایت دارید؟
باتوجه به شرایط سیاسی- اجتماعی و موانع و مطالبات مردم،هرچند اقداماتی در این راستا صورت گرفته اما در خور انتظار و خرسندی نیست.
- برخی معتقدند با وجود منطقیان و لاهوتی با این شرایط فعلی شکست اصلاح طلبان قطعی است،نظر جنابعالی چیست؟
این برداشت دقیق و صحیح نیست.در همه ی جریان های سیاسی اختلاف نظر و چند کاندیدی دیده می شود و اختلاف در ذات کار سیاسی است. باید به سایر عوامل و موانع و عملکردها نیز توجه داشت. جریان اصول گرا نیز همواره با این مشکل دوگانگی و یا چندگانگی در شهرستان ها مواجه بوده است. تحلیل این موضوع به وقت زیادی نیاز دارد
- به نظر می رسد برخی سعی دارند به مردم القا کنند که اصلاح طلبان با نظام و رهبری زاویه دارند،آیا این صحت دارد؟ عملکرد اصلاح طلبان در این خصوص چگونه باید باشد؟
اصلاح طلبان در چهارچوب نظام و قانون اساسی و سایر قوانین جاری کشور عمل می کنند و خواهان تقویت نظام و پیشرفت و اصلاح امور کشور هستند. آنها که اینگونه القاء می کنند ،دنبال منافع جریانی و گروهی خود هستند و به اصلاح و مصلحت جامعه نمی اندیشند.قانون اساسی و اصول آن، میثاق ملی است و عبور از آن از کسی پذیرفته نیست.
- نقش احزاب در رشد سیاسی مردم و انتخابات مجلس امسال چگونه است؟
اگر احزاب فعال باشند در رشد سیاسی مردم و انتخابات بسیار موثرند و هرچند خود عضو و وابسته به هیچ یک از احزاب کشور نیستم. اما پوشیده نیست که احزاب در شکل گیری و تحرکات سیاسی و اجتماعی نقش و تاثیر بسزایی دارند.
- وضعیت دولت اعتدال و روحانی را چگونه می بینید؟آیا در تحقق شعار ها موفق بوده است؟
دولت روحانی در شرایط دشواری مانند ارزان شدن نفت،خشکسالی و تحریم های اقتصادی و هزینه گزاف مسکن مهر و یارانه ها و گرانی و تورم روز افزون و انتظارات بالای جامعه و مردم کارش را شروع کرد. در سیاست خارجی و به سرانجام رساندن پروژه انرژی هسته ای و شکستن تحریم ها و روابط سالم تر بین المللی بسیار موفق بودو همچنین در کنترل تورم موفقیت هایی بدست آورد اما دولت در برابر معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده و جویای کار واشتغال و روند توسعه اقتصادی و صنعتی مشکل جدی دارد.
خیل عظیم جوانان تحصیل کرده که بردوش خانواده های خود سنگینی می کنند مشکلی جدی است که انتظار می رود دولت باید چاره گر آن باشد و خانواده ها را از تلاطم و نگرانی بیرون آورد.
- در صورت اطمینان از گزینه ای غیر از گزینه اصلاح طلبان برای توسعه منطقه آیا حاضر به حمایت از نیروی معتدل و کاری هستید؟
ما نمی توانیم به تنهایی تصمیم بگیریم . در انتخابات هر خط و مشی سیاسی – اجتماعی به رایزنی و هم فکری اکثر اصلاح طلبان نیاز است. باید به خرد جمعی روی آورد.
- با توجه به بحث احتمال رد صلاحیت ها آیا کاندید در سایه مشخص کرده اید؟
هیچ کاندید در سایه ای مشخص نشده است و این درست نیست که پیشاپیش حکم به رد صلاحیت داوطلبان صادر کنیم. امید است که همه ی تصمیمات بر اساس قانون و عدالت شکل بگیرد.
- یکی از ایراداتی که به جنابعالی و آقای لاهوتی در فضای عمومی (خصوصا در بین اصلاح طلبان)جامعه مطرح است،اینست که چرا با وجود رد صلاحیت های گذشته و کهولت سن میدان را برای ورود جوانان تحصیلکرده مهیا نکرده اید؟نظرتان در این خصوص چیست؟
بهتر است بجای سخن گفتن از سن و سال از گنجینه تجارب ما سخن گفته شود. در ضمن ما راه را بر هیچ کسی نبسته ایم و ورود هر داوطلب تازه نفسی را به فال نیک می گیریم ولی این که ((کسی به میدان نمی آید))گناه ما نیست.(گر تو بهتر می زنی بستان بزن)
- رقیب اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس کدام یک می دانید؟حاج عدل هاشمی،بزرگواری(اصولگرایان)یا عدم وحدت اصلاح طلبان؟
هنوز زود است که در این باره داوری کنیم. بعد از روشن شدن صلاحیت ها می توان در این باره سخن گفت.
- اگر به گذشته برگردید آیا دوباره به عالم سیاست و کاندیداتوری ورود پیدا می کنید؟
گذشته چراغ راه آینده است.
- نقش طوایف و جوانان در انتخابات مجلس امسال چگونه است؟
هردو(طوایف و جوانان)در انتخابات مجلس نقش دارند.جوانان آرمان گرا هستند و کمتر وابستگی طایفه ای و قبیله ای دارند. درست این است که حضور در انتخابات بر اساس بینش و برنامه و برای آینده بهتر باشد و از تعصبات طایفه ای و منطقه ای و قومی بکاهیم. تکیه بر قومیت و منطقه فروکاستن از نقش اندیشه و برنامه و توسعه گرایی است
- برنامه ها و دغدغه اصلی جنابعالی برای توسعه کهگیلویه بزرگ چیست؟
بنده بیشتر نگران بیکاری و سرگردانی جوانان و به ویژه تحصیل کردگان و مهاجرت بی رویه و نگران کننده شهرستان های کهگیلویه بزرگ و کمبود درآمد و زمینه اشتغال مردم هستم.توسعه اقتصادی و عمرانی،رشد علمی و فرهنگی و حل مشکل بیکاری را چاره گر این نیازها و کمبودها می دانم.
- نقش فرمانداران و مسئولین اجرایی در برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم چیست؟
فرمانداران امانتداران آراء مردم اند که حق الناس محسوب می شود. آنها وظیه دارند که با تمام توان انتخابات را به گونه ای اجرا کنند که از آراء مردم صیانت شود و حقی از کسی ضایع نگردد.
- نقش رسانه ها در توسعه استان و معرفی افراد و انتخابات سالم چیست؟
رسانه ها با واقع بینی و اشاعه درست فرهنگ و راه کارها و نقد سالم و اطلاع رسانی به موقع و پرهیز از یک جانبه نگری و تعصبات محلی و قومی می توانند نقش موثری در توسعه استان و برگزاری یک انتخابات سالم داشته باشند
- با توجه به سئوال نظرسنجی سایت تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد"،تاثیر کدام نماینده برای پیشرفت استان بیشتربوده است؟ "(بزرگواری- تاجگردون- زارعی) شما کدام گزینه را انتخاب می کنید؟
مردم در این رابطه مشکل تشخیص ندارند(آن را که عیان است چه حاجت به بیان است)

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
لطفا به اجماع برسید زیاد باختیم
علی رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
جناب اقای مرادی من معتقدم کسی که همیشه در مقابل چند اصل نظام وانقلاب از بالا تاپایین طفره میروند در مقابل مشکلات و مصیبت های این مردم هم طرفه میرود کاندید باید واضح وشجاعانه حرف خودش رو بگوید در مورد چند موضوع ایشون طرفه رفته یکی رهبری نظام و دیگری عملکرد دولت و اینکه مشکلات را به دیگری واگذار کردن وزیر بار مسیولیت شانه خالی کردن مثلا مدیریتها را که بدون نظر ایشون انتخاب نکردند ولی حاضر نیست ضعفها یا نقاط قوت را بگویند این شیوه صحبت کردن صحیح نیست باید واضح ودقیق وبدون مغالطه صحبت کرد تا مردم به استباه نیفتند وسمای مصاحبه گر هم باید جواب سوالت رو بگیری نه اینکه دلت خوش باشه که یه مصاحبه کردی هیچ هم جالب نبود علارغم احترامی که هم برای اقای منطقیان وهم برا شما قایلم
عدل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
جناب منطقیان متاسفانه شعری که نیم بیت آنرا ذکر کردید (گر تو بهتر میزنی .....) مصداق یه داستان هست که ....... لذا توهین بدی کردی و البته بر میگرده به همون پیری و کم سوادی شما استاد عزیزم
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
واقعا مصاحبه ای مطابق با واقعیتهای جامعه

درود بر مرد شجاع ، صادق، وبی ریای اصلاحات جناب منطقیان دوست داشتنی
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
واقعا مصاحبه ای مطابق با واقعیتهای جامعه

درود بر مرد شجاع ، صادق، وبی ریای اصلاحات جناب منطقیان دوست داشتنی
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
ایشون عددی نیستند حیف رای که به ایشان داده شود ایشان فقط دنبال منافع خودش و فامیل ها و دور و بریانشان می باشد گذشته این را را کاملا اثبات کرده وقتی که ایشان و دوستانشان قدرت خاصی نداشتند ادرات شهرستان را قبضه کردند وای به روزی که نماینده مجلس شود!!!!اینان دنبال منافع مردم و شهرستان کهگیلویه نیستند
اصول گرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
میثاق ملی همیشه بود اونوقتی که اونهمه خرابی از طرف طرفدارانتون بوجود آمد باید این مواضع را می گرفتی نه حالا که بی راه شدی
moosa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
ممنون از زحماتتون گفتگوی خوبی بود،آقای منطقیان به سوالات صادقانه جواب دادند ولی به عمل کار برآید به سخنرانی نیست . ای کاش یه فکر درست و حسابی به حال و روز جوانان می شد ای کاش....
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
آقای منطقیان چرا نظرت رو در مورد رهبر عزیز نفرمودی ؟؟؟
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
ای جونم سی منطقیان....خم دونم امسال رد صلاحیت ایابویی.ولی باز مو رأی وت اییم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
بده بستون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار