هفته وحدت، تجلی وحدت مسلمانان

یادداشت: مرذیم پاسالار
کد خبر: ۱۱۳۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 02 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// هفته وحدت یک هفته است که در آن مسلمانان به همبستگی و وحدت خود افتخار می کنند. این هفته در تقویم اسلامی در ماه ربیع الاول قرار دارد و برای گرامیداشت ولادت پیامبر اسلام (ص) و هجرت ایشان از مکه به مدینه منوره که آغاز و پایه‌گذاری حکومت دینی و اسلامی است، اتفاق افتاده است. همچنین ولادت با سعادت امام جعفر صادق (ع) و با توجه به تقدیرات خداوند متعال، ورود حضرت امام خمینی (ره) و پیروی انقلاب اسلامی ایران و تاسیس جمهوری اسلامی نیز در این ماه ربیع‌الاول بوده است. همه این مناسبت‌ها برای امت اسلام و مسلمانان، بسیار ارزشمند و سرنوشت ساز است.

این ایام، بهترین فرصت برای تدارک برنامه‌های وحدت آفرین و تبیین و تفهیم برکات و ضرورت وحدت برای جوانان و عموم مردم شیعه و سنی است. زیرا امروز، وحدت شیعه و سنی از ضروریات جهان اسلام است که در صورت تحقق ، تمام نقشه‌های دشمنان اسلام را که در اندیشه‌ ایجاد تفرقه و اختلاف، میان مسلمانان جهان و بهره‌برداری از این اختلاف نظرهای فقهی و مذهبی هستند، خنثی خواهد کرد.
در شهرهای مختلف ایران به منظور تقویت وحدت ملی و ارتقای همبستگی بین اقشار جامعه برگزار می‌شود. این هفته عموماً در طول سال برنامه‌ریزی می‌شود و به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود. کشور با روال مشترک و واحد، میان مردم شیعه و سنی و علما و دانشمندان برگزار خواهد شد و فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی برگزار می شود که به ترویج صلح، همبستگی و تعامل بین اعضای جوامع مختلف اسلامی کمک می کند
در هفته وحدت برگزاری مراسم تکریم شخصیت‌های برجسته قرآنی، مدیران موسسات و مکتب خانه‌های شاخص در مراکز استان‌ها و همایش مردمی‌سازی روایت هنرمندانه وحدت، در قالب هنر تئاتر و نمایش‌های های خیابانی در سراسر کشور و به‌ویژه در استان‌های اهل سنت با همراهی خانواده‌های شهدای اهل سنت و نشست‌های مختلف با حضور فرهیختگان اهل سنت و شیعه از دیگر برنامه‌های این هفته می باشد.

تبلیغات شهری مناسب برای هفته وحدت در سراسر کشور توسط سازمان شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی انجام می شود.
با توجه به شرایط کنونی دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی بیش از پیش فراهم می‌آید.
پیامبر گرامی اسلام و خاندان پاکش کانون و محور اصلی حفظ و تقویت وحدت مسلمانان جهان هستند و هر مسلمانی که خود را پیرو راستین پیامبر و اهل بیتش می داند باید نسبت به وحدت مسلمانان توجه ویژه داشته باشد.مسلمانان برای دفاع از کیان امت اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان به‌ویژه اسرائیل جنایتکار نباید از مسئله وحدت غافل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار