پاسخ به یک یادداشت
نماینده وقت مردم در رابطه با سدِ به فنا رفته‌ی آبریز قریب به ۱۰۰ جلسه کاری برگزار نمود و مکاتباتش فراتر از ظرفیت چند زونکن است.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ 18 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی فعال رسانه ای و فرهنگی و مشاور رسانه ای نماینده سابق کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در واکنش به یادداشت انتقادی نسبت به گفتگوی خود با تابناک کهگیلویه و بویراحمد (اینجا ) نوشت :
بسم الله و هو المستعان
قبل از پرداختن به موضوع لازم به تصریح است که مصاریع قبل و بعد از تیتر، کاربردی در این مقال ندارند و هرگونه برداشت ناصواب است.
در جهت شفافیت اذهان و در پاسخ اجمالی به موارد بی اساسی که تحت عنوان؛ به نام تنویر افکار عمومی و با هدف تخریب و تحریک افکار عمومی در رسانه‌ای خاص منتشر شده است توضیحاتی ارائه می‌دهم.
قابل اتکاء، اعتنا و پذیرش نیست که پیگیری‌ها و انتشار نامه نگاری‌های نماینده مردم که در جهت مصالح و منافع عمومی آنان نگاشته شده است زیر سؤال برود.
آنهم نامه‌هایی که جزو اسناد محرمانه و طبقه بندی شده نیستند.
از طرفی دانستن حق مردم است و هر کس این حق مسلم را پایمال و یا نادیده بگیرد هم در پیشگاه مردم و هم در محضر باریتعالی مسئول است و باید پاسخگو باشد.
اما از آن جهت که دستشان در بیان ادله خالی است و اینکه دلیلی بر پذیرش و رد مکاتبات منتشره وجود ندارد به ناچار و انتخاب مشی سفسطه گری، به تاریخ نامه‌ها که با شروع بکار نماینده مردم در مجلس فاصله چندانی ندارد گیر داده شده که یحتمل نشان از غفلت و یا تعمد در نادیده انگاشتن ارتباطات و تعاملات قوی و مثال زدنی است که سردار هاشمی پور داشته و دارد.
با ضرس قاطع می‌گویم که؛ هیچ نهاد، سازمان و وزارتخانه‌ای اعم از شخص رئیس و وزیر، معاونین و کارشناسانش وجود نداشته و ندارد که برای نماینده وقت (مهندس هاشمی پور) ناآشنا و ناشناخته بوده باشد بلکه مثل کف دست آن‌ها را می‌شناخته و از قبل در پروژه‌های کلان در حوزه‌های مختلف در اقصی نقاط ایران اسلامی ارتباط و تسلط داشته و عامل بوده است.
او بعد از آنکه در انتخابات اسفند ۹۴ منتخب مردم گردید تا زمان شروع بکار مجلس جدید، بیکار ننشست و با استفاده‌ی بهینه از فرصت بیش از سه ماه‌ای که در اختیار داشت بر عهدش با مردم (پیگیری و استارت پروژه‌های عام، زیرساختی، توسعه محور و اشتغالزا) وفا نمود و از طرفی بر مبنای تخصص و تجربه‌ی گرانبهایی که در اختیار داشت و همچنین اشرافی که بر نیازمندی‌ها و کاستی‌های کهگیلویه بزرگ داشت، بیس کار خود را پی ریزی نمود و در کمترین زمان آغاز نمایندگی، رسماً برنامه‌های طراحی و تدوین شده را استارت زد.
بیان آنچه که در مورد سد آبریز در مقابله با نمایندگان خوزستان بر هاشمی پور گذشت به نوشتن مثنوی هفتاد من نیاز است که در این مقال نمی‌کنجد و صدالبته حق معنوی مردم محسوب می‌شود که حراست از آن بر عهده‌ی نماینده‌ی پس از او است.
نماینده وقت مردم در رابطه با سدِ به فنا رفته‌ی آبریز قریب به ۱۰۰ جلسه کاری برگزار نمود و مکاتباتش فراتر از ظرفیت چند زونکن است.
اخذ پروانه برداشت حقابه از مارون به میزان ۳۴۹ میلیون متر مکعب آب، خود به تنهایی در حکم ابَر پروژه‌ای است که عظمت آن، آنهم در شرایط خشکسالی که بر مملکت حاکم بود را می‌توان از جهاتی برتر از احداث سد دانست.
دکتر اردکانیان وزیر وقت نیرو به درخواست نماینده مردم کهگیلویه مبنی بر کلنگ زنی سد آبریز علاوه بر موافقت کتبی، در محل احداث سد با وجودی که در برنامه‌ی تدوینی وزیر از سوی استاندار پیش بینی نشده بود، حضور یافت و در جلسه شورای اداری در محل استانداری نیز دستور صریح بر کلنگ زنی آن صادر نمود.
خلاصه  ،  قویاً، با عزمی جزم و اراده‌ای پولادین، بر این اعتقاد و باورم که حسب اطلاعات و شناختی که دارم با این قید مهم که از دایره‌ی انصاف و اخلاق خارج نشوم در حد وسع و توانم بگویم و بنویسم تا مردم عزیز و فهیم، اگرچه خیلی حقایق بر رویشان گشوده شده، به مقام مقایسه برسند تا عیار نماینده‌ای که تخصصش عزل و نصب است با نماینده‌ی توسعه محور و آبادگر بیش از پیش عیان شود.
فضای رسانه، وقت و هزینه مردم را فراتر از آن می‌دانم که بخود اجازه دهم در احوال شخصی خویش مطلبی بنگارم و یا به احوالات مثبت و یا حتی سیاه و تباه کسی ورود کنم.
بیان احوال شخصی نه به منظور معارفه، وصف و دفاع از خویش، بلکه پاسخ به موارد و گاهاً اتهامات و دروغ پراکنی‌هایی است که بعضاً در فضای حقیقی و مجازی به سویم نشانه می‌رود.
سلامت تن و روان، فراغ بالی و آسودگی وجدانم سرمایه‌ی بی بدیلی است که به آن مسلح و مفتخرم و باعث شده ناروا‌هایی که در حقم روا می‌شود را نادیده بگیرم.
حتی موقعی که در همان رسانه خاص، معلوم الحال خطاب شدم از حق خویش در مراجعه به مراکز امنیتی و انتظامی گذشتم.
دراین باره لازم به توضیح است که نویسنده‌ی آن یادداشت در مکالمه تلفنی که با هم داشتیم خود را صراحتاً معلوم الحال خطاب کرد که مشخص شد معنای واژه را بلد نیست و معلوم الحال بودن را در مشخص بودن جریان سیاسی فرد می‌داند که بعداز آن همان فرد از قضا و بازی روزگار و بر این اساس باطل که وابستگان شایسته اند به ریاست اداره فرهنگ منطقه (آموزش و پرورش) که حتی در مخیله اش هم نمی‌گنجید، رسید.
مبرهن است که طبیعتِ پویایی و فعال سیاسی و مدنی بودن (حمل بر خودستایی نشود) با عرض پوزش از خوانندگان در خصوص استعمال به ناچار این عبارت (فعال مدنی)، مشکلات و موارد متعدد و خاص خود را در پی دارد.
بسنده می‌کنم به اقتباس از حضرت امام (ره).
از خویشتن خویش، گذر باید کرد
هر معرفتی که بوی هستیّ تو داد
دیوی است به ره، از آن حذر باید کرد
در همین رابطه فیض کاشانی می‌گوید.
در حقیقت هست آزارِ کسان آزار خود
بگذر از آزار کس فارغ شو از آزار خویش
یوم تبلئ السرائر
سید حسین رهی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Germany
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
متنی که ارائه دادی قابل قبول نیست....
آقای خبرنگار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار