کلاهبرداران شبکه‌ های اجتماعی در شهرستان کهگیلویه شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 28 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: با رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا این شهرستان گروهی در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی مشاهده شد که گردانندگان آن با عناوینی از جمله "اد کن از رئیس جمهور پول بگیر"  از شهروندان کلاهبرداری می کردند.

 

سرهنگ سید محمد موسوی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی، تخصصی و تلاش شبانه‌روزی متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

 

وی اضافه کرد: متهمان در ابتدا با کتمان موضوع سعی در گمراه کردن پلیس و اخلال در روند رسیدگی به پرونده و کشف حقیقت را داشتند که پس از ارائه مستندات به بزه ارتکابی خود به مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: متهمان قربانیان را برای سرمایه گذاری و کسب منافع مالی، به دعوت افراد به گروه تلگرامی و دریافت مبالغی دعوت و تعدادی رسید بانکی جعلی نیز در گروه منتشر می کردند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه همین امر افراد را امیدوار می کرد که با افزودن مخاطبان تلفن همراه به این گروه مبلغی را دریافت کنند افزود: پس از به کار بردن این شگرد از کاربران درخواست می شد برای واریز وجه مبلغی به حساب سرگروه واریز کنند و در نهایت مبالغ درخواستی توسط مالباختگان به حساب ارائه شده واریز می شد و دیگر جوابگوی آنان نبودند.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند ادامه داد: هم وطنان در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی با هر عنوانی هوشیار باشند.

پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار