صبح امروز یکشنبه، دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ کارگران خدماتی شهرداری یاسوج جلوی شورای این شهر به علت پرداخت نشدن حقوق و بیمه خود تجمع کردند.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 22 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از این کارگران گفت: پاکبانان از شهریورماه امسال تاکنون حقوق نگرفته ایم و بیمه برای ما واریز نشد.

وی با بیان اینکه بیمه ما نیز مرتب پرداخت نمی‌شود، افزود: به همین دلیل ما بامشکلاتی زیادی مواجه هستیم.

یکی دیگر از کارگران شهرداری حاضر در این تجمع بیان کرد: ما گرسنه ایم و تجمع ما تنها برای مطالبه حقوق‌مان است.

وی تصریح کرد: مسئولان و متولیان از جمله اعضای شورا و شهردار خودشان اگر پنج ماه حقوق نگیرند چکار میکند؟ چطور زندگی خود را می‌چرخانند.

یکی دیگر از این کارگران به خبرنگار ایسنا گفت: خدا خوش میاد ما زندگی خود را با قرض بگذرانیم آیا مسئولان می‌توانند بدون حقوق و بیمه همچون ما زندگی کنند. از مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر تقاضا داریم به مشکلات ما بصورت جدی رسیدگی کنند و مطالبات ما را پرداخت نمایند.

وی تصریح کرد: آیا کسی نیست به داد ما برسد؟ چند مرتبه آیت که ما تجمع کرده و خواستار حقوق و مطالبات‌مان هستیم، مسئولان به قول و وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند.

یک کارگر دیگر عنوان کرد: کسی ما را تحریک نمی‌کند، بحث ما سیاسی نیست فقط و فقط حقوق و مزایای خود را مطالبه می‌کنیم ما نان برای زن و بچه مان نداریم.

وی با بیان اینکه کارگران فضای سبز نزدیک به ۱۳ ماه است که حقوق نگرفتیم، بیان کرد: اختلافات و بحث‌های شورا سر نان و حقوق ما کارگران نیست.

به گزارش ایسنا، نستهن مقدم، شهردار یاسوج با حضور در جمع این کارگردان گفت: قول می‌دهم که تا دوشنبه هفته آینده یک ماه حقوق کارگران و پاکبان را پرداخت کنیم.

وی افزود: با توجه به درآمد و مطالباتی که داریم دنبال و پیگیر هستیم که مشکل کارگران شهرداری را حل کنیم.

مقدم اظهار کرد: کارگران پاکبان حدود ۵ ماه، نیرو‌های قرارادی، پیمانی و رسمی شهرداری دو ماه با یک ماه اضافه کار و کارگران حوزه فضای سبز نیز حقوق نگرفته اند و مطالباتی دارند.

شهردار یاسوج تصریح کرد: آرای قضایی وجود دارد که از رئیس کل دادگستری درخواست کرده ایم که طی این دوماه مهلتی به ما بدهند تا حقوق کارگران خود را پرداخت کنیم، چون هم درآمد داریم و هم مطالباتی از دستگاه‌ها داریم که با وصول این مطالبات بیشتر مشکلات ما حل خواهد شد.

مقدم بیان کرد: حساب‌های برخی ادارت و دستگاه‌ها را توقیف و مسدود کرده ایم و بر این باورم که در زمینه حقوق کارگران و کارکنان شهرداری بهتر از سال‌های گذشته امسال را پشت سر خواهیم گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار