انتقاد و پاسخ چالشی استاندار و مدیر حوزه علمیه در شورای برنامه ریزی (بخش دوم)
در این نشست شورای برنامه ریزی استان مباحث متعددی مطرح شد اما در بخشی از این نشست بحث از دغدغه های فرهنگی به میان آمد که در واقع یک انتقاد و پاسخ کاملا چالشی بین استاندار و حجت الاسلام پناهی صورت گرفت .
کد خبر: ۱۰۸۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ 01 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی استان که چند روز پیش برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی ، مدیر حوزه علمیه استان در بیانی انتقادی با اشاره به مباحث مطرح شده در شورای برنامه ریزی که عمدتا در حوزه های عمرانی ، زیرساختی و اقتصادی است ، گفت : انتظار این است که در میان این همه طرح هایی که مطرح می شود ، یک طرح فرهنگی هم در شورا مطرح شود .
حجت الاسلام پناهی افزود : در این همه طرح عمرانی و اقتصادی که مطرح می شود ، پیوست فرهنگی هم بیاورید تا همزمان با این حوزه های ، حوزه های فرهنگی هم توسعه پیدا کند .
وی با اشاره به ارائه آمار و ارقامی از پیشرفت خوب پروژه ها و اعتبارات تخصیصی به استان که در شورای برنامه ریزی مطرح شد ، اینگونه ادامه داد که تا ارتباط با دهه هشتادی ها نداشته باشیم این آمار بی فایده است و باید برای ارتباط با این قشر از جامعه برنامه های فرهنگی ارائه دهیم .
حجت الاسلام پناهی در ادامه به یکی از برنامه های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت : بیش از ۵۰۰ طلبه در قالب طرح امین در مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد مشغول به امر تربیت دانش آموزان هستند و از مسئولین ارشد استان هم انتظار این است که یک جلسه شورای برنامه ریزی را اختصاصی برای حوزه فرهنگی تشکیل دهند .
(حجت الاسلام پس از پایان سخنان خود قصد ترک جلسه را داشت که استاندار خطاب به وی گفت : بمانید و صحبت های ما را هم بشنوید که حجت الاسلام پناهی هم نشست و پاسخ استاندار را شنید )
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سخنان خود در بخش جمعبندی نشست هشتم شورای برنامه ریزی گفت : در حوزه فرهنگ بخشی مربط به ورزش و جوانان است که اعتبارات در این حوزه قرار می گیرد . کار آموزش و پرورش مربوط به حزه فرهنگی است و نمیتوانیم پر کردن اقات فراغت را بگوییم که کار فرهنگی نیست .
سید علی احمدزاده افزود : در تقسیم اعتبارات برای حوزه فرهنگ ، گلزار شهدا ، تپه نور شهدا و بسیاری از این دست اماکن از 3 میلیارد به بالا در نظر گرفته شده است . مدرسه راهیان نور ، مدرسه کوثر ، مصلی ها  اعتبارات 5 تا 15 و 20 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است .
احمدزاده ادامه داد : موزه دفاع مقدس ، حوزه علمیه و رشد اعتبارات آن از جمله مواردی است که در حوزه فرهنگی اعتبار هزینه شده است . 60  میلیارد از متمم اعتبارات سفر برای تکمیل زائر سرای مشهد ، شلمچه ، مساجد و امامزاده ها در نظر گرفته شده . این اعتبارات قابل قبولی است که عمدتا برای زیر ساخت های حوزه فرهنگی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه برای برگزاری برخی یادواره ها و مراسمات فرهنگی و مذهبی اعتبارات بسیار بالایی هزینه شده است و یا در نظر گرفته می شود . در ستاد اجرایی هم اقداماتی انجام می شود.
وی ضمن برشمردن و ارائه آمار اعتباری و اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی گفت : با وجود هزینه کردن این اعتبارات اما نیاز به هماهنگی و جمع و جور کردن این اقدامات است و حوزه های فرهنگی باید ساماندهی شوند .
استاندار در پایان این بخش از سخنان خود اظهار داشت : در استان حوزه فرهنگی رها نشده است اما دستگاه های فرهنگی باید نشستی داشته باشند که این اعتبارات را هزینه درست و منسجم کنند چرا که کاملا مشخص است عملکرد دستگاه های فرهنگی منسجم نیست و متولی خاصی ندارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار