دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در دیشموک گفت: با انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد و بهزیستی این واحد‌های مسکونی برای مددجویان ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 30 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرگرد اسفندیار مختاری افزود: از این تعداد ۲۰۰ واحد سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۰۰ واحد برای مددجویان و خانواده‌های ۲ معلولی بهزیستی ساخته می شود.

 

وی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی واحد‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد در این بخش، بیان کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات از سوی بنیاد مسکن، بنیاد علوی نیز ۸۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

 

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در دیشموک سهم مشارکتی بنیاد علوی در ساخت واحد‌های مسکن مددجویان بهزیستی در حوزه شهری را ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه روستایی ۱۵۰ میلیون تومان هم به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

 

مختاری گفت: در حوزه مسکن نیز به ۲۵۰ نفر تسهیلات بلاعوض از ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به صورت پنج تا ۱۰ ساله برای تعمیرات مسکن پرداخت شد.

وی اضافه کرد: معارضات اجتماعی در برخی مناطق روستایی روند اجرای ساخت مسکن را کند کرده است.

 

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در دیشموک با بیان اینکه بخش زیادی از این واحدها تا پایان امسال به بهره برداری  می رسد، یادآور شد: محرومیت زدایی از دیشموک از اولویت های بنیاد علوی بوده، اما با توجه به فقر و محرومیت زیاد و توسعه نیافتگی منطقه توانمند سازی جامعه هدف با همکاری دیگر نهاد‌ها در سرفصل های اشتغال، عمرانی، فرهنگی و حوزه سلامت در حال اجرا است.

 

بخش دیشموک با ۲۳ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۹۰ کیلومتری دهدشت مرکز کهگیلویه و در فاصله ۲۳٠ کیلومتری از مرکز کهگیلویه و بویراحمد و هم‌مرز با استان خوزستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار