مانور مقابله با زلزله
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر توجه به مقوله پیشگیری در حوزه مدیریت بحران‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵ 30 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کیامرت حاجی‌زاده در مانور آمادگی مقابله با زلزله که در مدرسه مصلی‌نژاد شهر یاسوج برگزار شد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های بلاخیز کشور است، گفت: توپوگرافی و شرایط خاص اقلیمی و فعال بودن گسل‌های زلزله، کهگیلویه و بویراحمد را در زمره استان‌های بلاخیز کشور قرار داده و آخرین زلزله‌ای که موجب خسارت فراوان به روستاها و مناطق استان شد زلزله سال ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت بود لذا باید همواره در آمادگی به سر ببریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه مدیریت بحران پیشگیری سرلوحه کار باشد، افزود: در جلسات و برنامه‌های متعدد و مختلف تاکید کردیم که فرهنگ مدیریتی در استان باید با فرهنگ پیش‌بینی و پیشگیری همخوانی داشته باشد تا در مواقع بحران کمتر متحمل خسارت و ضرر و زیان شویم.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی از حوادث و بحران‌ها مانند سیل و آتش‌سوزی قابل پیش‌بینی است، افزود: برای مواقع زلزله آنچه به کمک می‌آید آگاهی بخشی و آموزش است، ضمن اینکه بناهای ساختمانی که احداث می‌شوند باید ایمن و مستحکم باشند.
حاجی‌زاده عنوان کرد: توجه جدی بر نظارت فنی بر ساخت و سازها، کنترل کیفیت مصالح ساختمانی و نظارت مهندسی دیگر موارد بسیار مهم بر جلوگیری از خسارت در زمان زلزله است بنابراین مهندسین ناظر از بنا تا نمای ساختمان را مورد نظارت قرار دهند.
وی ادامه داد: نظارت برهمه بناها و ساخت و سازها از جمله ساختمان‌های دولتی مانند مدارس باید بیشتر در دستور کار قرار گیرد و مانور زلزله در مدارس به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که فراوانی جمعیت در مدارس و مراکز دانشگاهی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حساسیت برای همه جامعه به خصوص دانش‌آموزان به دلیل انبوه جمعیت بیشتر باشد، گفت: مانور زلزله همه ساله با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد بحران در مدارس برگزار می‌شود که هدف از برگزاری مانور در مدارس، بررسی نقاط ضعف و قوت در بحران‎ها و ارتقاء آن است و اگر تهدیدی در حین انجام این مانورها وجود دارد به فرصت تبدیل شود.
حاجی‌زاده با بیان اینکه مانورها باید حقیقی باشند، گفت: به دلیل بلاخیز بودن استان مانورها حقیقی برگزار شود، آخرین بلای طبیعی که استان شاهد آن بود طوفان مانسون بود و علی‌رغم اینکه بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان پربارش کشور بودیم اما با آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران، آگاهی بخشی مناسب رسانه‌ها و ارسال هشدار پیامکی از این طوفان بدون فوتی یا حتی مصدومی به سلامت عبور کردیم.
حاجی‌زاده در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هزینه برای پیشگیری از بحران سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: مقوله پیشگیری سرلوحه کار حوزه بحران باشد چرا که اگر در بحران‌ها جان فردی به خطر بیفتد قابل جبران نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار