رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲ واحد آموزشی عشایری این استان سرویس بهداشتی ندارند.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 29 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس آموزش و پرورش عشایر این استان با بیان اینکه بیش از ۱۱ کانکس برای دانش آموزان این مدارس مورد نیاز است که برخی از این مدارس زیر ۱۰ نفر دانش آموزان دارند، افزود: بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت و خرید این تعداد کانکس نیاز است.

 

 علی رحیمی با اشاره به اینکه ۲۱۶ مدرسه عشایری در استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد ۱۰۸ مدرسه به علت تراکم پایین جمعیت به صورت کانکس و چادری (سیار) و مابقی ساختمان آموزشی دارند.

 

برگزاری کلاس‌های درس عشایر استان در ۶۶ مدرسه چادری

 

وی ادامه داد: از ۱۰۸ مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری هم، ۶۶ مدرسه در چادر و ۴۲ مدرسه در کانکس‌های که اکثرا اهدایی از سوی خیرین هستند دایر می‌باشد.

 

رحیمی با بیان اینکه بیش از ۲۷۶ دانش آموز در مدارس کانکسی این استان در سال تحصیلی جدید به علم آموزشی مشغول شدند، یادآور شد: به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در زمینه فضا و تجهیزات در مدارس عشایر خواهیم بود.

 

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس عشایری دارای قدمت بالا و واحد‌های آموزشی ثابت بدون سرویس بهداشتی در مناطق عشایری استان شناسایی شده که نسبت به رفع این مشکلات اقدام خواهد شد.

 

معلمان برای رفت و آمد در مناطق عشایری با مشکل مواجه هستند

 

وی با بیان اینکه معلمان عشایری به دلیل سخت گذر بودن و پراکندگی مناطق عشایری برای ایاب و ذهاب با مشکل مواجه هستند، افزود: بیش از ۵۳۰ کادر آموزشی و اداری کار آموزش سه هزار و ۷۱۱ دانش آموز عشایری را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

 

رحیمی با اشاره به اینکه این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند، بیان کرد: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار