در ۵ ماهه اخیر ۱۰۰ کهگیلویه و بویراحمد از طریق راه‌اندازی ۱۵ واحد و شرکت فناور صاحب شغل شدند.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 28 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر پارک علم و فناوری این استان با اشاره به اینکه مجموع اشتغال در این حوزه از سال ۹۷ تا خردادماه امسال ۴۰۰ مورد بوده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور این تعداد به ۵۰۰ نفر رسید.

محسن فرزین افزود: مجتمع فناوری سلامت یاسوج تیرماه امسال به منظور مرکز استقرار و ارائه خدمات تخصصی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در زمینه‌های داروسازی، فناوری پزشکی و بهداشتی، صنایع غذایی در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون فرایند بهسازی، متناسب سازی و تجهیز آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیش از این تنها یک شرکت فناور در این مجتمع وجود داشت ادامه داد: این مجتمع پس از بهره‌برداری، بیش از ۶۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان و چندین شتاب دهنده و کارگزار حوزه سلامت را در خود جای می‌دهد.

مدیر پارک علم و فناوری این استان گفت: فرایند بهسازی و تکمیل ساختمان مجتمع فناوری و نوآوری آفتابگران گچساران نیز بعد از دو سال روند اجرای لاکپشتی، تعیین تکلیف شده و مرحله اول آن به پایان رسید و مرحله دوم در مرحله واگذاری به پیمانکار است.

وی بیان کرد: هم اکنون واحد‌های فناور مرکز رشد گچساران در ساختمان استیجاری واقع در دانشگاه آزاد اسلامی مستقر هستند که با مشکلاتی روبه‌رو است.

مجموع واحد‌ها و شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز رشد در بازه زمانی ۹۷ تا خردادماه امسال ۵۵ مورد بود که هم اکنون به ۷۰ مورد رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۱۰۰ واحد برسد و البته هم اکنون ۲۰ متقاضی در مرحله بررسی و داوری قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار