در آئین تودیع و معارفه آموزش و پرورش بویراحمد مطرح شد :
در جلسه صبحگاه روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ آئین تکریم و معارفه معاونین جدید و قدیم آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد برگزار و در این آئین ، محمدی زاده جایگزین لقمانی شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 20 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در این آئین گفت: کار در آموزش و پرورش خصوصا در شهرستان بویراحمد ، سخت و سنگین است .
کورش دلشاد با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جدید ، افزود : در ابر پروژه مهر فعالیت و تلاش بزرگی صورت گرفت در بحث رتبه بندی تلاش شبانه روزی همکاران ما قابل تقدیر است . سختی کار به حدی بود که برای یک همکار فرهنگی ۳۹ بار اصلاحیه  حکم صورت گرفت تا اینکه حکم واقعی صادر گردید .
دلشاد ادامه داد : در جلسه تکریم و معارفه نقطه ضعفی وجود دارد که باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد ! این  که خوش استقبال هستیم و بد بدرقه !
وی افزود: آقای لقمانی در حوزه کاری خود حقیقتا پرتلاش ظاهر شد . همیشه با انگیزه و تسلط بر کار خود داشتند و تا پاسی از شب در اتاق کاری خود می‌ماند و برنامه های آموزشی را پیگیری می‌کرد و همچنین ویژگی دیگر این که صراحت لهجه داشت و شفاف و روشن بود ، ایشان هم  جسارت و هم شجاعت در حوزه کاری خود داشتند . وی  چندین بار در قالب نامه کتبی درخواست  استعفا داشتند ولی بنده نپذیرفتم ولی با تأکیدات فراوان وی تصمیم گرفته شد که از جود ایشان در دیگر حوزه های آموزش و پرورش استفاده گردد و انشاءالله از توان تخصصی  وی حتما در جاهای دیگر استفاده می شود .
دلشاد در ادامه گفت : خوشبختانه فردی جایگزین آقای لقمانی می گردد  که از جنس خود فرهنگیان و داری دانش خاص و اخلاق مدار است . آقای محمدی زاده فردی توانمند ، با سواد و دارای  تجارب ارزنده ای در سطح مدارس است و قول داده اند با تمام توان  پای کار باشند.
معاون سابق آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد نیز در این آئین گفت : انسانها در دنیای خاکی اثر گذار هستند و خداوند  تمامی مخلوقاتش را  با هدف خاصی آفریده است  ودر بین همه این مخلوقات انسان را  معلم آفرید و بدین جهت است که شغل معلمی  با ارزش و کار معلم مقدس است .
حمید لقمانی فر افزود : در سند تحول آمده که معلم باید دانش آموزان شش ساحتی تربیت کند ، بنابراین کار معلم مهم و سخت  است و می‌توان گفت بهترین معلمان آنهایی هستند که شخصیت پروری داشته باشند و همچنین بین  دانش آموزان و کتاب رابطه صمیمی ایجاد نمایند .
 لقمانی در ادامه اظهار داشت : هر آمدنی رفتنی در پیش رو دارد خوشحال هستم که چند سالی را در خدمت مردمان شهرستانم خصوصا فرهنگیان بودم و از همین تریبون اعلام میدارم که از هیچ تلاشی برای ارتقای  آموزش دریغ نکردم . صلابت و اقتدار خودم را از دست ندادم و با شجاعت و صداقت کارم را انجام می‌دادم  در این چند مدت فعالیت شبانه روزی داشتم و پاسخ گوی تمامی ارباب رجوع بوده ام. همچنین به کمک همکاران خود تمامی مشکلات و مواردی که صد راه این معاونت در مواقع مختلف پیش می آمد آنها را اصلاح میکردم .
وی با اشاره با عملکرد مقطع متوسطه در دوره خود ، گفت : رتبه های برتر زیادی را در تمامی مسابقات در این حوزه در طول این چند سال چه در بخش فرهنگیان ، چه در بخش دانش آموزی  کسب نمودیم .
لقمانی فر کسب رتبه یک کنکور در رشته تجربی توسط دانش آموز حسن زاده در سطح کشور که برای اولین بار این اتفاق در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد از افتخارات این شهرستان دانست و تصریح کرد : کسب رتبه های تک رقمی کنکور و همچنین کسب رتبه های زیر هزار را از افتخارات خود می‌دانیم .
وی اظهار داشت : در ابتدای ورود خود به آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بحران آموزشی ناشی از شیوع کرونا که همه موارد را تحت تاثیر قرار داد ، مواجه و مجبور شدیم در فضای مجازی به آموزش بپردازیم که مشکلات خاص خود را داشت .
لقمانی ادامه داد : با وجود مشکلاتی مانند نبود زیر ساخت ها و کمبود گوشی همراه برای بسیاری از دانش آموزان و عدم توانایی در تولید محتوا ولی با همکاری همکاران خود در اداره شهرستان تلاش نمودیم  و آموزش تعطیل نشد .
وی موضوع مهم توازن رشته ای و هدایت تحصیلی را دوموضوع مهم در مقطع متوسطه بیان کرد و گفت : در طول خدمت خود به جد به آنها پرداخته شد تا جایی که در سال ۹۹ تعداد دانش اموزان ثبت نامی در حوزه فنی حرفه ای و کار دانش از  ۳۰۰ نفر به بیش از ۱۰۰۰ نفر در سال تحصیلی جدید رسیدیم .
لقمانی بخشی از عملکرد حوزه معاونت متوسطه شهرستان بویراحمد در بحث توازن رشته ای را به تاسیس برخی مراکز مرتبط دانست و افزود : تاسیس هنرستان شهدای مادوان ، هنرستان شهدای منصور آباد دشت روم ، دبیرستان پسرانه شهید آوینی در حوزه شهرک های یاسوج ، هنرستان شهید خرسندیان چیتاب و تاسیس هنرستان سراب تاوه از جمله این اقدامات بود .
وی بیان نمود : در حوزه متوسطه بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در حال تحصیل داریم که ساماندهی ما در این سه سال به صورت تخصصی صورت گرفت .
لقمانی در پایان گفت : از اعتمادی که مدیریت آموزش وپرورش بویراحمد به بنده داشتند تشکر می کنم .
سرپرست جدید آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آئین گفت : دبیر ریاضی و در جاهای مختلف و دور دست ومحروم تدریس کرده ام ، دارای تجارب زیادی هستم و شاهد تغیر و تحولات زیادی در حوزه آموزش و پرورش بوده ام و باید از همین حالا به فکررفتن باشم !
حسنعلی محمدی افزود : معلم صادق است و باید صادقانه حرف بزند معلم و دانش آموزان آئینه آموزش و پرورش هستند . درتمامی جوامع بشری مسیر توسعه  از آموزش عبور می‌کند
محمدی زاده ادامه داد : در پشت بخش نامه ها نباید قایم شویم ، کرونا فضا را تغییر داد . آموزش حضوری تاثیر خاص دو چندان دارد ما بدهکار یک آموزش انباشته شده دوسال اخیر هستیم . برنامه ریزهای لازم را برای آموزش همه دانش آموزان بویراحمد تدارک دیده ام .
وی اظهار داشت : آمده ام در کنار فرهنگیان و دانش آموزان باشم ، معلمان باید با نشاط باشند . باید کارگاه‌های آموزشی تجهیز باشند معلمین ما باید بروز رسانی گردند، ارزیابی درحوزه  آموزش به صورت مستمر انجام می‌گیرد .
محمدی زاده سند تحول‌ بنیادین را مهم خواند و گفت : توجه به این سند را در حوزه کاری خود ملاک قرار خواهم داد . در مورد توازن رشته ای ، توجه به رشته های ریاضی و هنرستانها از برنامه هایم خواهد بود .
محمدی زاده ادامه داد : همه ما در محضر خدا هستیم و کار برای رضای خدا نام و نشان نمی‌خواهد . در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران مدارس شایسته سالاری ملاک عمل خواهد بود .
محمدی زاده در پایان گفت : در یک مقطعی ورودی تربیت معلم بسته شد مجبور شدیم دنبال خرید معلم باشیم که برای آموزش و پرورش هزینه داشت .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
صد شکر که او رفت و صد حیف که این آمد
دو سه ساله که آموزش و پرورش بویراحمد به گند کشیده شده
پاسخ ها
ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
ها جون این دو سه سال نه طبق. میلت بی وگرنه خوب بی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار