فرمانده تیپ ۴۸ فتح :این برنامه در حوزه تاکتیک و تکنیک تجربه‌ای برای ما محسوب می‌شود و از تجربه پیشکسوتان جهاد و شهادت بهره کافی را خواهیم برد.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ 23 September 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سردار «حسن حکمتیان» فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان تیپ ظفرمند ۴۸ فتح امروز یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر دورتر از جغرافیای استان در ارتفاعات شمال‌غرب و در نقطه صفر مرزی در حال آفند و پدافند هستند و سال‌هاست که در مرز‌های جمهوری اسلامی مرزبانی می‌کنیم و از تمامیت ارضی، جغرافیایی و معنوی کشور حفاظت می‌کنیم.

وی تیپ ۴۸ فتح را ماحصل همه رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، پایمردی‌ها و جوانمردی‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: اگر امروز ادعا داریم که نسبت به جمعیت، رتبه اول ایثارگری را در کشور داریم و حدود ۴۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز و بیش از یک هزار و ۸۸۰ آلاله به خون خفته داریم، محل عروج آن‌ها از این تیپ بوده است.

برگزاری یادواره شهدای تیپ ۴۸ فتح در دهکده دفاع مقدس واقع در پارک مهرورزی یاسوج

حکمتیان از برگزاری یادواره شهدای تیپ ۴۸ فتح همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: یادواره یک هزار و ۵۲۰ شهید تیپ ۴۸ فتح پنجم مهر بعد از نماز مغرب و عشا، با حضور فرمانده قرارگاه کربلا سرتیپ پاسدار «احمد خادم سیدالشهدا» به عنوان سخنران، در دهکده دفاع مقدس واقع در پارک مهرورزی یاسوج برگزار می‌شود که از اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان برای شرکت در این یادواره دعوت می‌کنیم.
 
بازسازی عملیات «الی بیت المقدس»
فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد شبیه‌سازی عملیات «الی بیت المقدس» را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت:این برنامه از یکم مهر به مدت یک هفته از ساعت ۱۵ عصر در دهکده دفاع مقدس واقع در پارک مهرورزی یاسوج برگزار می‌شود که در حوزه تاکتیک و تکنیک تجربه‌ای برای ما محسوب می‌شود و از تجربه پیشکسوتان جهاد و شهادت بهره کافی را خواهیم برد.

وی بیان کرد: در این عملیات شبیه سازی شده عدم موفقیت‌ها را بررسی می‌کنیم و علاوه بر این شور و شعوری در مردم استان ما ایجاد می‌شود و بخشی از معارف دفاع مقدس را اینجا به نمایش می‌گذاریم.

حکمتیان ابراز داشت: همه ساله بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در یاسوج با حضور پاسداران تیپ ۴۸ فتح انجام می‌شد، اما امسال از ظرفیت گردان‌های امام حسین (ع) برای بازسازی عملیات «الی بیت المقدس» استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: عملیات «الی بیت‌المقدس» که آزادسازی شهر خرمشهر را در پی داشت و حدود پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر از خاک ایران آزاد شد، از عملیات‌های مهم و سرنوشت‌ساز دوران دفاع مقدس بود و در این عملیات به نقطه صفر مرزی رسیدیم و همه جغرافیای ایران اسلامی آزاد شد و خودمان را برای تحقیر و تنبیه متجاوز آماده کردیم.

برگزاری نمایشگاه در ورودی دهکده دفاع مقدس

وی از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های سازمان‌هایی که در جنگ نقش پشتیبانی داشتند در ورودی دهکده دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: همچنین بخشی از تجهیزات نظامی در این مکان به نمایش گذاشته می‌شود و سیستم‌های جنگ الکترونیک و مخابرات و جنگ‌افزار‌ها و ادوات ضد زره و... در این مکان مستقر می‌شود.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد برنامه «شب‌های شیدایی» را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: در این برنامه که در طول هفته دفاع مقدس هر شب از ساعت ۲۱ در کنار پارک مهرورزی برگزار می‌شود، از فرماندهان دوران دفاع مقدس برای تبیین و تحلیل جنگ و خاطره‌گویی دعوت می‌شود.

حکمتیان حضور نیرو‌های تیپ ۴۸ فتح در رژه اقتدار نیرو‌های مسلح را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ما باید اقتدار نیرو‌های مسلح را به نمایش بگذاریم تا مردم به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیرو‌های مسلح پی ببرند و دشمنانمان مأیوس شوند که در این راستا رژه اقتدار صبح امروز برگزار شد و تیپ ۴۸ فتح مقتدرانه وارد صحنه شد و رژه خوبی در حوزه نیروی انسانی و ادوات و جنگ‌افزار‌ها به نمایش گذاشتیم.

وی همچنین از برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه‌هایی جهت تحلیل و تبیین دفاع مقدس در انظار عمومی توسط گردان‌های امام حسین (ع) در طول هفته دفاع مقدس خبر داد و متذکر شد: روز شنبه ساعت ۱۵ با حضور همه فرماندهان دوران دفاع مقدس استان، شورای تأمین و شورای اداری استان، پاسگاه فرماندهی اجرا، عملیات تشریح و شبیه‌سازی عملیات الی بیت المقدس در دهکده دفاع مقدس واقع در پارک مهرورزی یاسوج آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار