امروز دو گزارش رسانه‌ای نشان داد که در منطقه قلعه رئیسی یک گراز ماده و ۳ توله اش و در شهرستان دنا هم یک گربه تلف شده اند.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱ 14 August 2022

حکایت دامنه دار تلف شدن حیات وحش / گراز مادر و ۳ توله در چاروسا، گربه در دنا + جزئیات

چند سالی است که حکایت تلخ تلف شدن حیات وحش به دلایل مختلف دامنه دار شده است و، اما یک نکته تاسف برانگیز در این تلفات حیات وحش مربوط به سازه‌های دست انسان است! امروز دو گزارش رسانه‌ای نشان داد که در منطقه قلعه رئیسی یک گراز ماده و ۳ توله اش و در شهرستان دنا هم یک گربه تلف شده اند.
گراز مادر و ۳ توله در چاروسا غرق شدند/ شکایت محیط زیست از آبفا
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: باز بودن دریچه منهول حوضچه شرکت آب و فاضلاب روستایی بخش چاروسا باعث شد یک گراز و ۳ توله براثر سقوط در آب تلف شوند.
جاودان خرد اظهار کرد: متاسفانه بی‌تفاوتی مسؤولان آب و فاضلاب بخش چاروسا در ایمن سازی دریچه منهول حوضچه آب شرب این شهرستان باعث تلف شدن یک راس گراز ماده به همراه ۳ توله‌اش شد.
وی گفت: در ۵۰ کیلومتری مرز مناطق حفاظت شده با آزاد، منبع آب شرب بخش چاروسا احداث شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه بر اثر عدم تمهیدات ایمنی لازم توسط مسؤولان آب و فاضلاب شهری و روستایی بخش چاروسا، یک قلاده گراز به همراه ۳ توله‌اش در حوضچه دریچه منهول که مملو از آب بود سقوط کرده و همگی تلف شدند.
جاودان خرد ادامه داد: با توجه به اینکه مسؤولان آب و فاضلاب بخش وظیفه ایمن سازی این حوضچه‌ها را داشتند، اما در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کردند، لذا موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: محیط زیست شهرستان کهگیلویه تا حصول نتیجه از طریق مراجع قضایی پیگیر موضوع خواهد بود تا ضمن ایمن سازی دریچه از اتفاقات ناگوار احتمالی آینده جلوگیری شود.
حکایت دامنه دار تلف شدن حیات وحش / گراز مادر و ۳ توله در چاروسا، گربه در دنا + جزئیات
جدول آبی نیروگاه سی سخت قتلگاه حیات وحش دنا
پس از تلف شدن خرس و پلنگ در این جدول حالا نوبت به گربه سیاه بخت رسید! این جمله‌ای است که از طرف روابط عمومی و امور رسانه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به تلف شدن یک گربه در جدول آبی نیروگاه شهر سیسخت، بیان شده است.
هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ساعتی پیش از پیدا شدن لاشه یک قلاده گربه در جدول آبی نیروگاه شهر سی سخت خبر داد.
سینایی گفت؛ ساعت ۱ بامداد دیشب ۲۰ مرداد جاری، یکی از کشاورزان
شهر سی سخت، حین پاکسازی دریچه ورودی آب نیروگاه، متوجه لاشه جانوری در آب می‌شود.
سینایی افزود: کشاورز دوستدار محیط زیست، با این ضم که لاشه کشف شده احتمالا پلنگ است موضوع را به اطلاع محیط بان دنا می‌رساند.
سخنگوی محیط زیست استان افزود: محیط بانان به محل اعزام می‌شوند پس از کشف و انتقال لاشه جانور به اداره شهرستان؛ بررسی‌های بالینی نشان از آن داد که، لاشه مربوط به پلنگ یا بچه پلنگ نمی‌باشد.
سینایی گفت؛ بررسی‌ها نشان داد که لاشه مربوط به گربه بوده که پس از آزمایش‌های ژنتیکی معلوم خواهد شد از نوع جنگلی می‌باشد یا معمولی.
وی با انتقاد از مدیریت این نیروگاه گفت: این جدول آبی به قتلگاهی برای حیات وحش دنا تبدیل شده، در سنوات گذشته تا کنون بدلیل باز بودن اطراف جدول ۲ قلاده پلنگ و یک قلاده بچه خرس بر اثر سقوط در این جدول تلف شده اند.
سخنگوی محیط زیست گفت: ایمن سازی جدول آبی وظیفه مسئولین نیروگاست، قطعآ این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار