سرپرست بنیاد مسکن شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن مشکلات برخی از ساکنان بافت فرسوده دوگنبدان مرکز این شهرستان، اظهار داشت: ساکنان 218 واحد مسکونی در بالادست رینگ جدیدی سعدی این شهر شرایط سختی برای ادامه سکونت و زندگی خود دارند.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 14 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایلنا، محمد راغپور با انتقاد از اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در فراهم نکردن بسترهای جابجایی ساکنان این واحدها، خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تاکنون هیچ اقدامی برای جابجایی ۲۱۸ واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان در بالادست رینگ جدید سعدی انجام نداده است.

وی گفت: جانمایی زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی هنوز صورت نگرفته و این در حالی است که شهرستان گچساران در مورد زمین مشکل ندارد و زمین به تناسب تمام کشور برای طرح‌های در دست اجرا دارد.

سرپرست بنیاد مسکن گچساران با تشریح برخی از مشکلات کنونی ساکنان این واحدها، یادآورشد:  ۲۱۸ واحد بسیار فرسوده که دسترسی نداشتن به امکانات زندگی را برای ساکنانش سخت کرده باید از سوی اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکلیف شوند.

راغپور در ادامه به طرح ملی مسکن در شهرستان گچساران در حوزه بنیاد مسکن هم اشاره و ادامه داد: فاز اول نهضت اقدام ملی مسکن در شهر دوگنبدان  در مساحت چهار و هفت دهم هکتار با 288 واحد در قالب دوطبقه در دست ساخت است که هرطبقه دو واحد با پیشرفت فیزیکی 55 درصد دارد.

وی گفت: سهم آورده هر نفر در فاز یک تاکنون 130 میلیون تومان پرداختی در سه مرحله بوده که طی فراخوان جدید تاپایان مردادماه جاری، هر فرد باید 50 میلیون تومان دیگر بعنوان آورده چهارم پرداخت کند.

سرپرست بنیاد مسکن گچساران افزود: تسهیلات فاز اول مسکن اقدام ملی 300 میلیون تومان است که تاکنون 120 میلیون تومان از این پرداختی تسهیلات آزاد شده و درصد سود این وام در آینده، طبق دهک بندی یا پلکانی اعلام می شود که هنوز وزارت راه و شهرسازی بصورت نهایی، وضعیت درصدها را مشخص نکرده است.

راغپور با اشاره به وضعیت فاز دوم طرح ملی مسکن تحت نظارت بنیاد مسکن گچساران، اظهار داشت: فاز دوم این طرح در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار و در قالب 124 واحد می باشد که خاکبرداری آن در حال انجام بوده و صدور پروانه ساخت در دست اقدام است.

وی در مورد آورده مردمی در فاز دوم طرح ملی مسکن هم گفت: اولین آورده مردمی در فاز دوم 40 میلیون تومان بوده که به تعداد 124 نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار