کیفیت آرد در کهگیلویه و بویراحمد مورد تایید اداره کل استاندار و معاونت غذا و دارو است.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ 13 August 2022

گزارش تابناک کهیگلویه و بویراحمد،مدیرعامل شرکت غله و امور بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گندم مورد نیاز استان از دو منبع کهگیلویه و بویراحمد و خارج از استان تامین می‌شود گفت: در بهترین حالت تولید ۷۰ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد مازاد نیاز استان تامین می‌شود.

ابوالحسن صداقت کیش با بیان اینکه در زمان خشکسالی میزان تولید گندم داخل استان کاهش دارد و برای جبران کمبود‌ها گندم مورد نیاز از سایر استان‌ها یا از گندم وارداتی تامین می‌شود، افزود: گندم کهگیلویه و بویراحمد از جمله گندم‌های با کیفیت در سطح کشور متناسب با آزمایشات است.

وی گفت:  کیفیت آرد به وسیله دو ارگان سازمان استاندارد و همچنین معاونت غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مشکلی داشته باشد به صورت مکتوب مشکل را اعلام می‌کنند تا برطرف شود در این زمینه تا کنون از سوی این دو مجموعه تذکری در خصوص کیفیت آرد به شرکت غله اعلام نشده است.

وی به مرحله توزیع آرد بین خبازی‌ها بعد از تایید کیفیت دو ارگان ذکر شده اشاره و عنوان کرد: انتظار داریم خبازان مراحل پخت را به صورت استاندارد رعایت کنند.

صداقت کیش در ادامه به افزودنی‌های مجاز به خمیر، اضافه کردن آب در تابستان و زمستان به خمیر و همچنین استاندار بودن دستگاه‌ها پخت و پرهیز از پخت با شعله مستقیم اشاره کرد و گفت: با رعایت موارد ذکر شده توسط خبازی‌ها می‌توان افزایش کیفیت نان را مشاهده کرد.

وی گفت: از اتحادیه صنف انتظار داریم آموزش‌های لازم را برای پخت نان را ارائه دهد همچنین نباید شاطر را زود زود تعویض کرد، زیرا یکی از فاکتوری‌های کیفیت نان توان و تجربه شاطر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار