معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارت سنگین بارش‌های مانسون گفت: میزان خسارت سیل بعد از ارزیابی دقیق، به هیات دولت ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ 03 August 2022





یکی از پرخسارت ترین ، مناطق متاثر از سیل چند روز اخیر ، مربوط به روستاهای کره در شهرستان دنا است جایی که مزارع پرورش ماهی به صورت صددرصد خسارت دیدند ، بخش اعظمی از باغ ها و شالیزارها از بین رفتند ، راه ها و پل ها هم ازاین هجوم سنگین سیل بی نصیب نماندند و البته آب شرب هم به دلیل تخریب لوله های مسیر انتقال ، در دسترس نیست ! همه این خسارات گسترده باعث حضور مسئولین استانی برای کمک به مردم این مجموعه روستا ها شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کیامرث حاجی‌زاده در بازدید از روستای کَره شهرستان دنا اظهار کرد: بعد از هشدار سامانه بارش‌های مانسون در کشور، ستاد بحران فعال و بالغ بر ۱۴۰ جلسه به ریاست استاندار، معاون عمرانی و ستاد بحران شهرستان‌ها و دستگاه‌ها تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از اقدامات این ستاد اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه و همچنین ارسال پیامک بود که برای جمعیت ۸۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار پیامک هشدار ارسال شد.

وی با بیان اینکه با اقدامات خوب صورت گرفته خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد سومین استان پرورش آبزیان است و روستای کره قطب تولید ماهی این استان است که متاسفانه در بارش‌های سیل‌آسا خسارت زیادی به مزارع پرورش ماهی، باغات و شالیکاری وارد شد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در حال ارزیابی خسارت‌ها هستیم، گفت: میزان خسارت وارد شده به استان به هیات دولت ارسال می‌شود، ضمن اینکه کمک‌های بلاعوض و تسهیلات با بهره پایین به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها برای بازسازی مناطق خسارت دیده استفاده خواهیم کرد و بازسازی‌ها را به مانند زلزله سی‌سخت انجام می‌دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ستاد بحران و بسیج سازندگی در کنار هم در حال بازگشایی سراب‌های کشاورزی است تا بقیه باغات و مزارع دچار خشکیدگی نشوند.

حاجی‌زاده به قطع آب اشامیدنی ۴۰ خانوار روستای کَره اشاره و عنوان کرد: دو کیلومتر لوله برای حل مشکل آب آشامیدنی به این منطقه انتقال داده شده است.

وی بیان کرد: مجموعه استان و شهرستان دنا پای کار هستند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری شخصا نظارت بر روستای کره را به عهده دارد تا عملیات برآورد خسارت و بازسازی به خوبی انجام شود.

حاجی‌زاده در خصوص وضعیت روستای ده‌هاشم و قطع برق این منطقه گفت: هلال احمر به مردم ساکن امدادرسانی کرده است، مشکل اصلی مردم روستای ده‌هاشم قطعی برق است و، چون در منطقه حفاظت شده است باید جلسه‌ای با حضور شرکت توزیع نیروی برق و محیط زیست گرفته و بازنگری صورت گیرد.
فیلم / ببینید آنچه بر سر خانواده این دختر نوجوان آمد
متاسفانه در سیل اخیر ، تقریبا همه مناطق استان تاثیرپذیری زیادی داشته اند و به هر نقطه ای که سر بزنی با حجم سنگینی از خرابی و خسارت مواجه می شوید !برخی افراد هم دچار مشکلات روحی و از این همه خسارت وارده به دارایی های خود به نوعی شوکه شده اند ! 
شاید یکی از اقدامات اساسی مسئولین در حضور میدانی خود در مناطق خسارات دیده داشتن سلیقه و توانایی مواجهه و کنترل خشم ، عصبانیت و یاس این مردم مصیبت زده است چیزی شبیه انچه که معاون عمرانی و مدیر کل مدیریت بحران استانداری تلاش کردند در روستای کره به دختر نوجوان ناراحت و گریان از حجم خسارات آرامش دهند !
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار