امیدها برای غالب شدن یک فرهنگ با ارزش
مدیر عامل ستاد دیه استان گفت: هزینه برگزاری آئین چهلم پدری در شهر یاسوج، صرف آزادی یک زندانی شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱ 03 July 2022

یکی از اقدامات خیرخواهانه بسیار با ارزش که چند سالی است به صورت معدود از برخی خانواده های متوفی انجام می شود ، صرف هزینه های مراسمات ترحیم به امور خیر و خداپسندانه است .
از آنجا که در بیشتر مواقع ، هزینه های برگزاری مراسمات ترحیم در کهگیلویه و بویراحمد بسیار سنگین است ، برخی از خانواده های متوفی در اقداماتی با ارزش ، این هزینه ها را صرف امور خیر و خداپسندانه ، مانند ، پرداخت هزینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ، پرداخت هزینه ازدواج زوج های جوان ، پرداخت هزینه های تحصیل نیازمندان ، کمک به مستمندان و این قبیل اقدامات می کنند .
نکته بسیار مهم این است که امیدواری برای ارزش غالب شدن این فرهنگ نوپا در کهگیلویه و بویراحمدی که هزینه های مراسمات بسیار سنگین است ، بسیار پررنگ شده است به گونه ای که بسیاری از این موارد وجود دارد اما چندان در رسانه ها مطرح نمی شود .
در جدیدترین مورد یک خانواده متوفی در یاسوج ، هزینه برگزاری مراسم چهلم پدر خود را صرف پرداخت بدهی زندانیان غیر عمد کرده اند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر عامل ستاد دیه استان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: خانواده مرحوم سید ساعد موسوی پور با مراجعه به ستاد دیه ، هزینه ای که برای صرف آئین چهلم این مرحوم کنار گذاشته بودند در یک عمل خیر خواهانه  به حساب ستاد واریز و با آن یک زندانی غیر عمد از زندان آزاد شد.
علی احمدی عنوان کرد : این خانواده معتقد بودند که انجام کار نیک و خداپسندانه ای نظیر آزادی یک زندانی و شاد کردن اعضای یک خانواده بهترین هدیه برای پدر مرحومشان است.
احمدی در ادامه با بیان اینکه  در زندان های استان 173 نفر زندانی صرفاً محکوم مالی وجود دارد که منتظر کمکهای خیرین و نیکوکاران هستند افزود: با کمک خانواده مرحوم موسوی یک زندانی که با بدهکاری مالی در زندان مرکزی بسر می برد از زندان آزاد و به کانون خانواده خود بازگشت.
وی تصریح کرد: ستاد مردمی دیه استان یک مؤسسه غیر انتفاعی است که با کمکهای خیرین و نیکوکاران تشکیل شده تا زندانیان و محکومین غیر عمد که در زندان بسر برده و تمکن مالی برای آزاد ی ندارند از زندان آزاد شوند؛ لذا ز هموطنان و خیرین و نیکوکاران درخواست می شود برای توشه آخرت و ترویج این امر خداپسندانه جهت نشاندن گل لبخند بر لبان خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد کمکهای نقدی خود را به ستاد دیه استان واریز نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار