عرصه جنگلی مازندران خشک و مملو از خطر آتش سوزی

با توجه به گرمای هوای استان یک دستگاه بالگرد در هلال احمر استان مستقر است و با هماهنگی سازمان جنگل‌ها یک دستگاه بالگرد در استان گلستان و یک بالگرد هم در استان البرز وجود دارد که در صورت بحران آتش سوزی به کمک استان می‌آیند
کد خبر: ۱۰۵۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ 30 June 2022

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران: با توجه به اینکه حدود ۲۵ روز در استان باران نباریده عرصه جنگل خشک و مملو از خطر آتش سوزی است.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران،فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری گفت: تا پایان هفته در استان بارندگی نداریم و با توجه به اینکه حدود ۲۵ روز در مازندران باران نباریده عرصه جنگل خشک و مملو از خطر آتش سوزی است.


سرهنگ ذکریایی افزود: با توجه به تجارب گذشته بیشترین آسیب را در این ماه به جنگل‌ها به ویژه عرصه‌های هم مرز با زمین‌های کشاورزی وارد می‌شود.

او گفت:کشاورزان کاه و کلش زمین‌های خود را آتش نزنند که علاوه بر مجارات به زیست محیط هم آسیب وارد می‌کند.

سرهنگ ذکریایی ادامه داد:گردشگران هم حدالامکان از روشن کردن آتش خودداری کنند، چون احتمال سرایت آتش به درختان وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری از پیش بینی ۳ بالگرد در صورت آتش سوزی جنگل‌ها خبر داد و گفت:با توجه به گرمای هوای استان یک دستگاه بالگرد در هلال احمر استان مستقر است و با هماهنگی سازمان جنگل‌ها یک دستگاه بالگرد در استان گلستان و یک بالگرد هم در استان البرز وجود دارد که در صورت بحران آتش سوزی به کمک استان می‌آیند.


او ادامه داد: ما هم می‌توانیم به استان‌های دیگر در صورت آتش سوزی جنگل‌ها کمک رسانی کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار