مدیر کل زندان های استان
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی یک سال اخیر ۱۴۹ زندانی جرایم غیر عمد از زندان های این استان آزاد شدند.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳ 29 June 2022
"منصور بیژنی" ظهر دوشنبه ششم تیرماه  ۱۴۰۱ در نشست با خبرنگاران ، افزود : فاصله بین اول تیرماه ۱۴٠٠ تا چهارم تیر ۱۴٠۱، ۱۴۹ زندانی جرایم غیر عمد با ۷۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون بدهی آزاد شدند که ۸۲ درصد با مبلغ حدود 64 میلیارد تومان ، مورد گذشت شکات قرار گرفت.
وی اظهارکرد: ۱۱ زن با جرایم غیر عمد در میان این زندانیان آزاد شده قرار داشت.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷۳ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می برند و چشم انتظار خیرین و نیکوکاران هستند، گفت: ۱۱۶ میلیارد تومان مجموع بدهی این افراد است.
بیژنی تصریح کرد: در بحث درمان و حمایت بهداشتی، طی یکسال گذشته ۱۵ هزار و ۸۲۴ ویزیت در زندان‌ها انجام و هیچ مورد فوتی کرونایی درون زندان نداشتیم.
بیژنی تصریح کرد: برنامه‌های اشتغال زندانیان به سه روش اجرایی شده است و در گروه اول پوشش زندانیان با رأی باز اجرایی شده است.
وی از ضعف اشتغال با کارگاه‌های درون زندانی کارآفرین محور در استان خبر داد و ادامه داد: کارآفرینان در این محور می‌توانند از معافیت‌های مختلف استفاده کرده و از آنها برای استفاده از این ظرفیت دعوت می‌شود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید محصولات با اشتغال زندانیان، عنوان کرد: در مجموع ۹۸۴ زندانی در استان مشغول به کارند که ۸٠ درصد آمار محکومین را تشکیل می‌دهند.
آزادی ۱۴۹ زندانی جرایم غیر عمد از زندان های کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال اخیر
بیژنی تاکید کرد: ۱۷۱۴ زندانی در طی یکسال اخیر در دوره‌های مهارت فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و ۱۳۴۵ نفر موفق به دریافت گواهی پایان دوره شدند. در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی، طی یکسال گذشته، ۳۸۶ حافظ از یک جزء به بالای قرآن کریم داشتیم و سه هزار و ۵٠۳ مددجو در برنامه‌ها شرکت کردند.
وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار و ۷۱۲ نفر در آموزش‌های مذهبی ما شرکت کردند، گفت: پوشش دو هزار و ۸۱ برنامه ورزشی در طی یکسال اخیر اجرایی و ۷۲ نفر بی‌سواد نیز شناسایی و از دوره‌های سواد آموزی بهره شدند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با اجرای طرح دادرسی الکترونیک، از اعزام سنتی ۹۲ درصد اعزام‌ها جلوگیری شده است، افزود: فارغ از جرایم خاص، امروزه به شکل ویدئو کنفرانس بخش زیادی از جلسات دادگاه پوشش داده می‌شود.
بیژنی با اشاره به اینکه کار فرهنگی _ آموزشی جای زندان بانی صرف را گرفته است، اظهارکرد: توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان نیز از اولویت‌های ده گانه هدفگذاری شده است.
وی با بیان اینکه نگرش جامعه باید نسبت به مقوله زندان و زندانی عوض شود، تصریح کرد: امروز وقتی نامی از زندانی آورده شود، متأسفانه برخی خانواده زندانی را در سبد زندانی می‌بینند. باید در افکار عمومی برای تغییر این نگرش اشتباه، کار شود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی کهگیلویه و بویراحمد از حمایت ۶٠٠ خانواده متأهل نیازمند با پوشش نهادهای حمایتی خبر داد و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها تا زمان زندانی بودن سرپرست‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند. ۶ میلیارد تومان تاکنون به ۶۰۰ خانوار جامعه هدف پرداخت شده است.
بیژنی ادامه داد: ۴۵٠ خانواده زندانی نیز زیر پوشش حمایت انجمن‌های حمایت از زندانیان قرار گرفتند. همچنین ۲۵٠٠ بسته معیشتی نیز در میان خانواده زندانیان توزیع شده است.
وی بیان کرد: امروزه هدف از حصر، اصلاح و تربیت است و در مجموعه زندان‌ها کارهای اصلاحی و تربیت انجام می‌شود و احترام به عزت و کرامت انسانی و تعلیم روحیات دینی و فرهنگی برای افراد مورد تاکید است.
آماری امیدوارکننده از بخشش بدهی زندانیان / توضیح بیژنی در خصوص غذای زندانیان
بیژنی در بخش دیگری از سخنان خود و در خصوص کیفیت غذای زندانیان گفت : واقعیت این است که هر چه که برای زندانیان پخت شود همان هم برای پرسنل زندان خواهد بود بنابراین اگر غذای زندانیان بد بود غذای پرسنل هم بد خواهد بود و اگر غذای زندانیان خوب بود غذای پرسنل هم خوب است بنابراین ما چیزی به نام غذای دور ریز نداریم .
وی در خصوص استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد ، اظهار داشت : شکی نیست که در برخی استان ها مانند اصفهان که من تجربه مدیرت در آنجا را دارم ظرفیت خیرین در کمک به زندانیان بسیار بالا است اما این به این معنی نیست که در کهگیلویه و بویراحمد ، چنین ظرفیتی وجود ندارد.
بیژنی ادامه داد : متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد ، فرهنگسازی انجام نشده وگرنه چطور از ۷۷ میلیارد تومان مجموع بدهی زندانیان ، نزدیک به ۶۴ میلیارد تومان را طلبکاران بخشیده اند ؟! آیا با وجود این آمار باید بگوییم کار خیر کم است؟ کم نیست و مردم این استان دست بخشش دارند . بنابراین باید تلاش کنیم مردم استان را به سمت کار خیر هدایت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار