آئین تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش شهرستان مارگون با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ، در مصلی نماز جمعه شهر مارگون برگزار شد .
کد خبر: ۱۰۵۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 21 June 2022


آئین تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش شهرستان مارگون با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ، در مصلی نماز جمعه شهر مارگون برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در این آئین گفت : بر اساس سیاست های مردمی دولت آیت الله رئیسی ، آموزش و پرورش یعنی حضور مردم در تعلیم و تربیت ، حضور گروه‌های جهادی در آموزش ، حضور خیرین در مدرسه سازی که در واقع لازمه مردمی سازی آموزش و پرورش است.
جمالی به برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود : اکنون ثبت نام دانش آموزان به عنوان پایه و اساس سال تحصیلی جدید، مهمترین اقدام آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این روز‌های آموزش و پرورش، شناسایی دانش آموزانی است که نیازمند آموزش بیشتر هستند که بر اساس آن از ابتدای تیرماه کلاس‌های جبرانی به صورت رایگان برای دو مقطع ابتدایی و متوسطه اجرا خواهد شد.
جمالی ادامه داد: در مقاطع متوسطه اول و دوم دانش آموزانی که موفق به ارتقاء شده اند، اما نیازمند تقویت بیشتر هستند و همچنین دانش آموزانی که موفق به گذراندن دروس نشده اند، می‌توانند در این کلاس‌های رایگان شرکت کنند.
وی گفت: در شهر مارگون ۸ پایگاه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی آماده شده اند.
فرماندار مارگون هم در این آئین گفت: در عرصه آموزش و پرورش برای هر مدیری توجه به چند نکته لازمه موفقیت است. یکی توجه به نقش، جایگاه و رسالت سازمانی آموزش و پرورش چرا که مهمترین دستگاهی است که متولی امر آموزش و تربیت در جامعه است بنابراین مدیر این دستگاه جایگاه و شان خاصی دارد و باید بتواند شان آن را حفظ کند.
باقر قائمی اصل افزود: معمولا از مدیر در حوزه سخت افزاری انتظار رفع مشکلات وجود دارد، اما در آموزش و پرورش علاوه بر این موضوع، کار نرم افزاری مدیر از اهمیت بالایی برخوردار است. دانش آموزان بخش زیادی از زندگی خود را در این محیط می‌گذرانند و آینده خود و جامعه در این مکان شکل می‌گیرد لذا نیازمند دقت زیادی در کار آموزش و پرورش هستیم.
وی گفت: موضوع مهم دیگر، مدیریت بر فرهنگی‌ترین قشر جامعه است که هم جمعیت زیادی را شامل می‌شود و هم اینکه تمام مناسبات و محافل اجتماعی در دست این قشر است. ضمن اینکه همیشه شای تنها مدیری که همه عملکرد وی مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد مدیر و فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش است به گونه‌ای که از لباس پوشیدن تا شخصیت و اخلاق و حتی نشست و برخاستش مورد توجه قرار می‌گیرد.
دارا رامشگر، مدیر سابق آموزش و پرورش مارگون هم در این آئین گفت: از خداوند سپاسگذارم که فرصت خدمت به مردم را به من داد و امروز هم در خدمت شما در مراسم تکریم باشم.
رامشگر افزود: هر آنچه که در توان داشتم انجام دادم و برای هر آنچه که نتوانستم انجام دهم از مردم عذرخواهی می‌کند، اما این را بدانید مدیریت در آموزش و پرورش با این همه مشکلات خصوصا مشکلات مالی، مرد می‌خواهد که با قدرت کار کند. آموزش و پرورش مانند خانواده عیالوار و فقیر است. بدون پول کار کردن برای یک مدیر بسیار سخت است.
وی ادامه داد: در این شرایطی که همه از کرونا فرار می‌کردند، اما معلمین ما ماندند به امر تعلیم و تربیت پرداختند که واقعا کاری ستودنی بود و جای تقدیر و تشکر از تک تک آن‌ها دارد.
رامشگر گفت: با همه مشکلاتی که وجود داشت، فرماندار، امام جمعه، مردم مقتدر، با اصالت و با فرهنگ مارگون و همه دستگاه‌ها با ما همکاری بسیار خوبی داشتند.
وی ادامه داد: مدیری که می‌خواهد کار انجام دهد نباید به زمان توجه داشته باشد، حتی اگر مدیریت وی یک روز باشد باید کار کند.
رامشگر گفت: مسئولیت، بدهکاری است. اینگونه نیست که یک صندلی آنجا گذاشته باشند برای ریاست بلکه بدهکار خون شهدا و مردم هستیم و هم در این دنیا و هم در آخرت باید پاسخگو باشیم. در مجموع مدیر نباید مدیر پاراف و امضا باشد بلکه باید پای کار باشد و مشکلات را حل کند.
وی افزود: اموزش و پرورش در طول یک سال ۶ میلیون اعتبار داشت، اما ۷۰۰ میلیون فقط در شبانه روزی رضوان و ۳۰۰ میلیون تومان هم در ساختمان اداری آموزش و پرورش هزینه که این اعتبارات با رایزنی‌های ویژه تامین شد..
رامشگر در پایان گفت: مسیولیت من تمام شد و من هم گفتم کاملا پذیرفتنی است و افتخار می‌کنم که سربلند از اینجا می‌روم.
امام جمعه مارگون هم در این آئین گفت: اولا همه باید شاکر خداوند برای این همه نعمت باشیم. شاکر باشیم که یک سنگر مهم تعلیم و تربیت به بندگانش عطا کرده است.
حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: دو واژه آموزش و پرورش، مکمل هستند که در جامعه بشری وجود دارد و توجه تنهایی به هر کدام برای جامعه بشری خسارت است و مشکل ایجاد می‌کند.
مدیر جدید آموزش و پرورش جدید شهرستان مارگون هم در این آئین گفت: بر اساس سند بنیادین آموزش باید همه جانبه باشد به این معنی که نه فقط پیشرفت تحصیلی مد نظر باشد بلکه باید در همه حوزه‌ها آموزش صورت گیرد و این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر با همراهی همه از معلمین تا دانش آموزان و خانواده آن‌ها و مسئولین که انتظار داریم در این خصوص همه همکاری داشته باشند.
عنایت الله حکیم فر افزود : کار آموزش و پرورش حویل معلمان با کیفیت و مدرسه موثر در جامعه است که همه این‌ها بر می‌گردد به قانون رتبه بندی که روی توانمند سازی کار کند. ضمن اینکه ما نیازمند معلم توانمند برای توسعه نرم افزاری در آموزش و پرورش هستیم.
در پایان این مراسم از زحمات دارا رامشگر تقدیر و عنایت الله حکیم فر به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان مارگون معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
باسلام و تحیت؛ دکتر دارا رامشگر از جمله مدیران کاربلد، دلسوز و بهترین ها در عرصه های مختلف به ویژه تعلیم و تربیت است که محبوب آمد و محبوب تر رفت و به هر حال امیدواریم در ادامه مسیر زندگی باری، فرصت دیگری باشد تا جامعه عظیم الشان فرهنگیان، اولیاء گرامی و دانش آموزان گرانقدر از شهد تدبیر و عنایت و دلسوزی این خدمتگزار بی ادعا مجددا بنوشند و تشنه تر شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
باسلام و تحیت؛ دکتر دارا رامشگر از جمله مدیران کاربلد، دلسوز و بهترین ها در عرصه های مختلف به ویژه تعلیم و تربیت است که محبوب آمد و محبوب تر رفت و به هر روی امیدواریم در ادامه مسشیر زندگی باری، فرصت دیگری باشد تا جامعه عظیم الشان فرهنگیان، اولیاء گرامی و دانش آموزان گرانقدر از شهد تدبیر و عنایت و دلسوزی آن خدمتگزار بی ادعا مجددا بنوشند و تشنه تر شوند.
مارگون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
رازمحبوبیت دکتر رامشگر در بین مردم چیست؟همه میدانیم تا کنون چندین نفر از استان کهگیلویه وبویراحمدبه سمت های مهمی از جمله معاونت وزارت واستانداریها و...رس خویده اند،اما هیچ کدام نتوانستند درحدقواره دکتر رامشگربه محبوبیت برسندوچه بسا افرادی بارها منسوب یا عزل شده انداما کسی حتی خبردار نشده است،حمایت دکتر دارا رامشگر ازهمه اقشار فرهنگیان چه در استان وچه در شهرستان با قومیتها ونژادهای مختلف ودور از خط کشی های سیاسی وپرهیز از خودی وناخودی دیدن افراد دیگر ویژگی بارز رامشکر است ویادگاریهای ارزنده ای برای مردم مناطق محروم شهرستان مارگون در این مدت دوسال مدیریت از خود بجا گذاشت،این مرد متعهد وبا صلابت واصالت در دل همه اقشار مختلف جا باز کرده وخودش را همیشه مدیون الطاف این بزرگواران میداند این یعنی شجاعت در گفتار وکلام این یعنی صلابت در مدیریت این یعنی خودرا وام دارکسی ندانستند وتلاش حداکثری برای برون رفت از مشکلات در حوزهای مختلف،الحق که باید به بلندای کوه دنا این مرد خوش نیت حمایت کنیم که باشد روزی گره گشای مشکلات این استان محروم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
دکتر رامشگر لایق بهترین ها هستند
درود خدا بر شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار