در کنگره معلمان انقلاب اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد:
کنگره معلمان انقلاب اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و معاونین ، فرمانده سپاه فتح ، نماینده ، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح و جمعی از معلمان سراسر استان در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 19 June 2022

کنگره معلمان انقلاب اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و معاونین ، فرمانده سپاه فتح ، نماینده ، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح و جمعی از معلمان سراسر استان در یاسوج برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به نقش معلم در آگاهی بخشی به جامعه، افزود: جهل و نادانی کلید همه شرارت‌ها و بدبختی هاست و همه سختی‌هایی که انسان در دنیا و آخرت متحمل می‌شود ناشی از این موضوع است.
آیت الله حسینی افزود: سالیان دور، چون جهل بود، رفاه نبود، اما امروز سطح رفاه بسیار بالا است و این هم محصول علم است در بحث تغذیه، بهداشت، راه و بسیاری امور دیگر به واسطه توسعه، علم انسان پیشرفت‌های زیادی داشته است.
حسینی گفت: در مسائل معنوی هم همین گونه است و اگر انسان هزاران سال زندگی کند، اما تحت آموزش قرار نگیرد نمی‌تواند موفق باشد همانگونه که انسان‌هایی بودند اند که صد سال عمر کرده اند، اما یک خط هم نمی‌توانستند اند بنویسند و بخوانند.
وی ادامه داد: پیشرفت عالم محصول توسعه علم است که آن هم در دست معلم است و باید گفت که خداوند این توفیق علم آموزی را به عده‌ای داده است.
آیت الله حسینی گفت: در گذشته هم مستبدین و سلاطینی بوده اند که اجازه پیشرفت به مردم را نمی‌دادند و حتی برخی می‌گفتند اجازه ندهید مردم سواد بیاموزند چرا که حاکمیت ما را نخواهند پذیرفت.
وی اظهار داشت: هر گاه عقلانیت و خرد نباشد، جهالت و خرافات حاکم می‌شود و مردم و جامعه به دلیل نا آگاهی هر خرافاتی را می‌پذیرند.
نماینده، ولی فقیه در استان افزود: کسی نمی‌تواند در عالم بودن انبیا و عقلانی بودن حرکت ان‌ها شکی داشته باشد، اما می‌بینیم که حاکمان همیشه طرفدارانشان بیشتر از انبیاء است، چون نا آگاهی در سطح جامعه بیشتر بوده است و مستبدین همیشه مردم را در جهالت نگه می‌داشتند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که خردمندان و فرهیختگان قوم ایجاد کردند در زمان‌های گذشته برخی سلاطین با شمشیر و قلدری و لشکرکشی و امروز هم با کودتا بر جوامع غالب می‌شدند، اما انقلاب ایران انقلاب خردمندان است و فارغ از اینگونه جهالت‌های معمول پادشاهان، به موفقیت رسید.
آیت الله حسینی به نقش آگاهی در پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود : قبل از انقلاب کسانی که میدان داری کردند دانش آموزان بودند و حتی در زمان جنگ هم دانش اموزان بودند و در مجموع باید گفت ، نقش معلمان و دانش آموزان در انقلاب بسیار استراتژیک است.
وی ادامه داد: اگر منصفانه میزان چالش‌های ایجاد شده توسط دشمن پس از پیروزی انقلاب را با پیشرفت‌هایی که شده است، مقایسه کنیم، پیشرفت‌ها اعجاب انگیز بوده است.
حسینی افزود: در جنگ تحمیلی دنیای استعمار و استکبار با تمام عِده و عُده بر علیه انقلاب و نظام تهاجم کردند البته صدام فقط سربازی برای دنیای غرب و استکبار بود، اما باز هم نتوانستند پیشرفت انقلاب را محدود کنند.
وی گفت: اگر وضعیت کهگیلویه و بویراحمد پس از انقلاب اسلامی را با همه حکومت‌های قبل از انقلاب مقایسه کنیم خدمات این دوران بیشتر از همه آن دوران‌ها بوده است.
آیت الله حسینی افزود: قبل از انقلاب در این استان چه توسعه و خدماتی بود؟ حتی جاده هم نداشتیم به تصاویر سال‌های ۵۶ و ۵۷ یاسوج نگاه کنید فقط، یک روستای بزرگ بود. چنین پیشرفت‌هایی حاصل ظرفیت بالای نظام اسلامی زیر سایه رهبری و ارمان‌های اسلامی است.
وی ادامه داد: این نظام، جهانی و فراگیر است، چون قوانین ما مبتنی بر قران است و طبق وعده خداوند این قانون الهی بر جهان حاکم می‌شود.
آیت الله حسینی با بیان این پرسش که اگر نظام اسلامی ناکارآمد است پس چرا اسرائیل و آمریکا این همه هزینه بر علیه ایران انجام می‌دهند، گفت: دشمن می‌بیند که نظام اسلامی در حال موفقیت است لذا این همه فشار وارد می‌کنند، اما این کشور‌ها باید بدانند که این انقلاب پویا و زنده است و راه خود را ادامه خواهد داد.
وی ادامه داد: اینکه غربی‌ها وعده‌های یک ساله و چند ساله برای جشن گرفتن پیروزی خود در ایران را می‌دهند، نتیجه مشاوره غلط ایرانیان وطن فروش به آن‌ها است.
نمایند، ولی فقیه در استان با اشاره به این نکته که کسی که امریکا را بر زمین کوبیده ایران است، افزود: به همین دلیل است که نظام ما با هجمه بی سابقه تاریخی مواجه است و آن‌ها می‌دانند این انقلاب و نظام قدرتمند و شکست ناپذیر است و آرزو‌های استکباری آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.
وی ادامه داد: دشمن هر تجمع کوچکی را برجسته می‌کند و از ساده لوحی برخی افراد سواستفاده می‌کند. اینجا است که معلمین باید در جهاد تبیین شرکت کنند و به عامه مردم آگاهی ببخشند.
آیت الله حسینی گفت: الان کل رسانه‌های جهان بر علیه انقلاب تلاش و نظام را ناکارآمد معرفی می‌کنند، اما باید پرسید اگر این نظام و انقلاب بی عرضه بود چرا این همه بر علیه آن هجمه وارد می‌کنند؟!
آیت الله حسینی : اگر نظام ناکارآمد است چرا اینهمه هزینه می کنید ؟ / عزت خواه : تفاوت معلم و مربی در چیست؟ / خرم دل : دلایل فراگیری جنگ در منطقه ما / سردار پاسداری که ابتدا معلم بود ! + تصاویر و فیلم
تفاوت معلم و مربی در چیست؟
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن خیرمقدم به حاضرین با اشاره اینکه همه باید در پناهگاه تعلیم و تربیت قرار گیریم گفت: معلم به تعبیر سند بنیادین باید مربی باشد و تفاوت معلم و مربی این است که معلم در سطح فضای مدرسه فکر می‌کند و مربی در سطح فضای جامعه.
حسنعلی عزت خواه در ادامه به چند ویژگی معلم تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:معلم باید تولید کننده فکر باشد و امروز بزرگترین وظیفه در فضای مجازی بعهده معلمین است، اما متاسفانه می‌بینیم که معلمان تنها در این فضا فوروارد هستند.
وی دومین ویژگی معلم تراز انقلاب اسلامی را بصیرت دانست و گفت: بصیرت یعنی خردورزی و نگاه چندبعدی به مسایل و از منظر روانشناسی نگاه شش بعدی به مسایل است.
عزت خواه ابراز داشت: معلم باید براساس ظواهر قضاوت نکند و توانایی تحلیل و نقد داشته باشد و نقد منصفانه را در پرتو امر به معروف و نهی از بپذیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین مسئله جهاد تبیین بر عهده معلمان بوده و این امر را باید همانطوری که مد نظر مقام معظم رهبری است جلو ببریم.
عزت خواه، هویت بخشی به جامعه را از دیگر ویژگی‌های معلم تراز انقلاب اسلامی و مورد تاکید رهبر انقلاب عنوان کرد و افزود: موضوع هویت بخشی را باید جدی بگیریم، زیرا دشمنان می‌خواهند بین اسلامیت و ایرانیت فاصله بیندازند.
این مسئول ابراز داشت: اقدام به موقع از دیگر ویژگی‌های معلم تراز انقلاب است و حکم انقلاب را دارد و نباید روحیه جهادی و نگاه مدبرانه به شناخت‌ها و ضرورت‌ها در جامعه را از دست بدهیم.
وی ادامه داد: در حادثه عاشورا برخی به موقع اقدام نکردند و مردود شدند و امروز نیز ساکتین مردودین انقلاب هستند.
آیت الله حسینی : اگر نظام ناکارآمد است چرا اینهمه هزینه می کنید ؟ / عزت خواه : تفاوت معلم و مربی در چیست؟ / خرم دل : دلایل فراگیری جنگ در منطقه ما / سردار پاسداری که ابتدا معلم بود ! + تصاویر و فیلم
دلایل فراگیری جنگ در منطقه ما
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز از دست اندرکاران این کنگره تقدیر کرد و گفت: برگزاری این کنگره اقدامی بجاست و هدفگذاری دقیقی صورت گرفته است.
سردار حمید خرم دل در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگیان و دانش آموزان عزیز در طول دوران هشت سال دفاع مقدس تاکنون سهم بسیار بالا و ارزشمندی داشته اند، گفت : وجود چهار هزار معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید در کشور مایه مباهات و افتخار است.
وی ابراز داشت : در غرب آسیا همواره جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم همه جانبه قرار گرفته و منطقه ما نسبت به سایر نقاط عالم درگیر جنگ و خونریزی و توطئه است که دلایلی دارد.
خرم دل بیان کرد: دلیل نخست این است که منطقه غرب آسیا خواستگاه ادیان الهی بوده و همه پیامبران الهی که می‌شناسیم از این منطقه ظهور کرده اند.
وی افزود: دومین دلیل این است که به لحاظ اقتصادی در هیچ جای عالم این اندازه ذخیره معدنی و طبیعی وجود ندارد.
فرمانده سپاه فتح به موقعیت جغرافیایی منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: در صورتی که کانال سوئز و یا تنگه هرمز بسته شود صادرات کشور‌ها با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به نکات گفته شده تمام جنگ بین قدرت‌ها برای استیلای بر منطقه غرب آسیا است و کشور ایران در ادوار مختلف سرشار از خودتحقیری، خودزنی و نفوذ بوده است.
فرمانده سپاه فتح ابراز داشت:ما در منطقه مرزی شمالغرب ۱۲ پایگاه به طول ۴۰ کیلومتر داریم و زمانی که به میله‌های مرزی که نصب کرده اند می‌نگری مایه تعجب است، زیرا از نفت و مواد معدنی خبری نیست و بخشی از مرز‌ها در کشور دیگر قرار گرفته که این موضوع به منظور ایجاد اختلاف بین کشور‌ها طراحی شده است.
خرم دل گفت: امروز بسیاری از سلبریتی‌ها و اساتید مایه تحقیر شده اند و حتی فیلمسازان برای تحقیر کردن فیلم می‌سازند.
وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی هرجایی که اشکالی بوجود بیاید ناشی از نفوذ است.
خرم دل به توانمندی‌های جمهوری اسلامی در حوزه صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: در این صنعت روی پای خودایستاده ایم و در دهن دشمن زده ایم و در سوریه، عراق و یمن محور مقاومت استکبار رابه ستوه آورده است.
وی تصریح کرد: در هر جا که جلوی نفوذ گرفته شد و جریان و تفکر انقلابی میدان دار بود قله‌های پ یشرفت را طی کرده ایم.
فرمانده سپاه فتح گفت:آمریکا تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر هر جایی استیلا داشت و بعد از انقلاب هژمونی آمریکا در دنیا فرو ریخت.
سردار خرم دل افزود: امروز دنیا استکبار یک جنگ ترکیبی تمام عیار در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... را علیه ایران اسلامی آغاز کرده است.
وی گفت: جمهوری اسلامی هر چقدر قدرتمندتر می‌شود و دشمن را به عقب می‌راند دشمن نیز گستاخ‌تر شده است.
خرم دل افزود: امروز استکبار با تمام قوا در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده است.
وی در ادامه به مطالبات صنفی معلمان اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگیان یک مطالبه به حق در حوزه حقوق و معیشت آنهاوجود دارد که این مشکلات مانع انجام رسالت این قشر فرهیخته می‌شود.
خرم دل افزود: شان و منزلت معلم باید حفظ شود، اما تاکنون به این موضوع توجهی نشده است و دولت باید کمک کند که این مسایل صنفی حل شود.
وی گفت: امروز حضور معلمان در این کنگره یک پیام برای انقلاب است، زیرا با وجود تمامی مشکلات و اعتراضات در این همایش حاضر شده اند و پای آرمان‌ها ایستاده اند.
خرم دل بیان کرد: وظیفه آموزش و پرورش و فرهنگیان این است که غرور ملی و امید را بین دانش آموزان تقویت کند.
وی در پایان گفت: امروز مهمترین ابزار دشمن در داخل کشور ارازل و اوباش هستند و شهید خدایی نیز بدست آن‌ها به شهادت رسید.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کنگره معلمان انقلاب اسلامی استان با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان و شرکت فرهنگیان سراسر استان برگزار شد.
سرهنگ جاماسب بهمنیار افزود: کنگره سراسری معلمان انقلاب اسلامی نیز در نیمه اول تیرماه در تهران با حضور رؤسای قوا نیز برگزار خواهد شد که معلمانی از شهرستان‌ها ومناطق نیز در این کنگره شرکت خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار