حجم ابلاغی فعالیت‌های سوادآموزی برای سال تحصیلی آینده در کهگیلویه و بویراحمد ۵ هزار و ۳۰۰ نفر است.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ 19 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش این استان در نشست با کارکنان این اداره با بیان اینکه نهضت سوادآموزی در چهار مقولۀ شناسایی، جذب، آموزش و تحکیم سواد و ارزشیابی فعالیت می کند گفت: سواد آموزی به عنوان فرصت دوم یادگیری و فعالیتهای حداقلی خواندن و نوشتن در دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال فعالیت آموزشی دارد.

سید حمزه باقری نژاد افزود: علاوه بر طرح سوادآموزی در این سه دوره به فعالیتهای مکملی چون طرح خواندن و خانواده‌، طرح مراکز یادگیری محلی که خود شامل ۴۰ مهارت کاربردی در زندگی شخصی افراد است پرداخته می شود.

سید حمزه باقری نژاد در ادامه نیز از اجرای طرح نماز کلید بهشت در حوزه سواد آموزی خبر داد و گفت: تبیین فعالیتهای سواد آموزی و آگاه کردن مردم به حوزه سواد آموزی، نقش آفرینی در نهضت سوادآموزی با همکاری سایر دستگاه‌های عضو شورای پشتیبانی، نظارت جدی و دقیق بر پالایش اسمی بی سوادان و کیفیت کلاسها و برگزاری کلاسهای مهارتی از طریق دستگاه‌های مشارکت کننده بخشی از برنامه های آتی حوزه سواد آموزی خواهد بود.

باقری نژاد، ترغیب و تشویق فعالان سواد آموزی با حضور مسؤلان استانی و شهرستانی، شناسایی معلولان ذهنی، جسمی و حر‌کتی که شرایط برای آموزش دادن آنها فراهم باشد و تلاش هرچه بیشتر برای فعال کردن شورای پشتیبانی استان و شهرستان به ریاست استاندار و فرمانداران جهت نظارت بر فعالیتهای سوادآموزی از دیگر برنامه های مهم معاونت سوادآموزی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره مرحومین سید اسماعیل مدبر نژاد و سید حمدالله خواهش نیک که منشا خدمات زیادی در حوزه سوادآموزی شدند گفت: آمار بیسوادی در استان کهگیلویه وبویراحمد ۹۴/۶درصد است که از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی گفت: شهرستان گچساران با ۹۶ درصد بیشترین آمار باسوادی و کهگیلویه بزرگ با ۸۹ درصد بیشترین آمار بیسوادی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار