مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: حیات و پیشرفت امروز ایران اسلامي مدیون خون شهداست.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 19 June 2022

به گزارش به تابناک کهگیلویه و بویراحمد،  حسنعلی عزت‌خواه در دیدار با مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی و کشور به برکت خون شهداو از خودگذشتگی جانبازان و رزمندگان اسلام در مقابل تمامی خطرات بیمه شده است گفت : شهدا با گذشتن از جان ،مال و خانواده خود درس عزت،استقلال،پیشرفت و مقاومت در برابر ظلم را به ما آموختند.

حسنعلی عزت‌خواه، معرفی سبک زندگی و سیره شهدا به جامعه و نسل جوان را ضروری دانست و افزود: یکی از شاخص‌ترین دوران هویت‌ساز ما، دوران دفاع مقدس بود و همه ما وظیفه داریم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص «جهاد تبیین»، رسالتمان را در خصوص شهدا و دوران دفاع مقدس انجام دهیم که در این راستا وظیفه سنگینی در بحث معرفی سبک زندگی و سیره شهدا داریم.

وی به اهمیت اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: ما نتوانسته‌ایم فلسفه راهیان نور را برای نسل جوان به خوبی تبیین کنیم و باید در زمینه تلاش‌ها دوچندان شود.

عز‌ت‌خواه گفت: امروز که همه چیز مهیا است باید رهرو شهدا باشیم و به طور قطع به برنامه‌های حوزه دفاع مقدس ورود پیدا می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد راه شهدا را برجسته کنیم.درسی دانش آموزان اضافه شود.

 

 

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار خواهان افزودن بسته آموزشی بومی دفاع مقدس به کتاب درسی دانش‌آموزان در استان کهگیلویه و بویراحمد شد

 

امیرعباس آسمند افزود: بیشترین شهدای استان در دوران دفاع مقدس، از قشر فرهنگی و دانش‌آموز بودند که همین موضوع ضرورت تعامل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با آموزش و پرورش را دوچندان کرده است.

وی مشارکت در برگزاری همایش‌های استانی در طول سال، برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، حمایت از ورود آموزه‌های دفاع مقدس به کتب درسی دانش‌آموزان، ایجاد یادمان‌های شهدای دانش‌آموزی در مدارس و بزرگداشت مقام شهدای معلم و دانش‌آموز را از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این دو اداره‌کل عنوان کرد.

آقای آسمند با اشاره به بازنگری کتاب‌های درسی و تهیه بسته پشتیبان بومی دفاع مقدس در سال‌های گذشته، گفت: متأسفانه از این بسته پشتیبان در کتاب‌های درسی استان استفاده نشد که لازم است این موضوع توسط مدیریت جدید آموزش و پرورش پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره آموزشی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس برای کارکنان دولت در استان، ابراز کرد: لازم است این دوره آموزشی برای کارکنان آموزش و پرورش نیز پیش‌بینی و اجرا شود.

آقای آسمند بر همکاری بیش از پیش آموزش و پرورش با ستاد راهیان نور تأکید کرد و گفت: می‌توان با هم افزایی دو اداره‌، مسابقات مختلف فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی از کتاب‌های تولیدی دفاع مقدس استان برگزار کرد.

وی با اشاره به اهمیت جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به نقش اداره‌کل آموزش و پرورش استان در دوران دفاع مقدس، افزود: گردآوری این اسناد به منظور نگارش نقش این اداره‌کل در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از مداخل دانشنامه استانی دفاع مقدس ضروری است.

در پایان این دیدا تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در راستای همکاریهای بیشتر امضا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار