قابل توجه معاون عمرانی استاندار و شهردار یاسوج
این کارخانه در آخرین گام با مشکلاتی هم‌چون انشعابات آب، برق و گاز مواجه است که شهرداری باید هزینه نصب کنتور برق این خانه را به حساب اداره برق واریز کند تا کنتور نصب و کارخانه برق دار شود طی تماسی که با شهرداری برقرار شد این مبلغ هفته پیش به حساب شرکت برق واریز شده است .
کد خبر: ۱۰۵۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱ 19 June 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محل جمع آوری زباله شهر یاسوج و حومه یا همان دو پشته دشتروم ، سال هاست که به یکی از معضلات این شهر تبدیل شده است چرا که در پایین دست این سایت منابع آب شرب شهر قرار دارد و در مجموع وضعیت بسیار نامطلوبی ایجاد کرده است . از طرف دیگر مسئولین تلاش های زیادی برای سر و سامان دادن به وضعیت آن انجام داده اند که متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده است .
یکی از اقدامات مهم در خصوص مدیریت پسماند و زباله ، کارخانه بازیافت است که از طرح های تاثیرگذار در حفظ محیط زیست محسوب می‌شود ، که می‌تواند برای بهبود اقتصاد و سلامتی جامعه کمک شایانی کند .
کاهش آلودگی محیط زیست ، صرفه جویی در منابع ،حفاظت از محیط زیست ، کاهش گرمایش جهانی،کاهش میزان زباله در محل‌های دفن و اشتغال زایی از مهمترین فواید محیط زیست در مناطی است که مستعد تولید فراوان زباله هستند .
گفته می شود در کشور ایران ، یاسوج تنها مرکز استانی است که از وجود کارخانه بازیافت برای دفع زباله هایی که بنا بر ادعاهایی روزانه به حدود ۲۰۰ تن می رسد ، بی بهره است .
در دوپشته دشت روم محل دفع زباله های یاسوج ، از ۵ سال پیش قرار شد برای امحای زباله ها کارخانه بازیافت احداث شود که با حضور یک سرمایه گذار خوشنام مراحل احداث آن شروع شد اما بعد از طی این همه شال هنوز این کارخانه شروع به کار نکرده است .
صبح امروز ، خبرنگاران با حضور در محل کارخانه چگونگی روند اجرایی کارخانه و مشکلات فرا رو را پیگیری کردند که بنا بر دیده ها تمامی مراحل احداث کارخانه در فاز اول به اتمام رسیده است و حتی تا حدودی جلوتر از تعهدات سرمایه گذار کار شده است .
پیشرفت فیزیکی این کارخانه از برنامه زمان بندی جلوتر است به طوری که حوضچه شیرآبه و کمپوست که در مراحل و فاز های بعدی بودند هم اکنون احداث و ساخته شدند، حتی ۹۰ درصد محوطه سازی، ساختمان های اداری و سلف ساخته شده اند و یا در حال اتمام هستند.
البته این کارخانه با مشکلاتی هم‌چون انشعابات آب، برق و گاز مواجه است که شهرداری باید هزینه نصب کنتور برق این خانه را به حساب اداره برق واریز کند تا کنتور نصب و کارخانه برق دار شود طی تماسی که با شهرداری برقرار شد این مبلغ هفته پیش به حساب شرکت برق واریز شده است .
لوله های آب کارخانه خریداری و تا سر چاه لوله کشی شده است اما با معارض محلی مواجه است و شبکه گاز نیز تا جلوی سایت زباله اجرا شده و برای گاز دار شدن کارخانه، تنها منتظر ایجاد و ساخت ایستگاه از سوی شهرداری است. آنتن دهی اینترنت و تلفن همراه نیز دچار دیگر مشکلات این کارخانه است.
سرمایه گذار در این رابطه می گوید : تاکنون شورای شهر و معاونت عمرانی استانداری همکاری خوبی با این کارخانه داشتند که جا دارد در این جا از همکاری صمیمانه رئیس شورای شهر و شهردار یاسوج که از ابتدا تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکردند تشکر کنم .
شواهد از نهایی شدن بهره برداری از کارخانه بازیافت خبرمی دهد که می طلبد دستگاههای خدمت رسان از جمله آب ، برق و مخابرات کمر همت بسته و برای تحقق بخشیدن به بهره برداری یکی از ضروری ترین نیاز شهروندان تلاش بیشتری از خود نشان دهند .
و اما از آنجایی که کارخانه بازیافت دوپشته یاسوج در گام نهایی است و برخی اقدامات نیازمند همت ، تلاش مضاعف و برخی اقدامات مدیریتی است ، به نظر می رسد شهردار یاسوج در حوزه تامین زیرساخت و معاون عمرانی برای وادار کردن برخی دستگاه های خدمات رسان به همکاری بیشتر و سریعتر ، باید تلاش نمایند ، گام نهایی را هم به صورت عاجل برداشته تا معضل مهم شهر یاسوج هر چه سریعتر مرتفع شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار