آنچه در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه مطرح شد
وحدانی فر: سزاوار نیست این‌ همه سد داشته باشیم و زمین‌های کشاورزی از چاروسا تا دیشموک و قلعه‌گل به صورت ثقلی آبیاری شوند.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ 17 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در نماز جمعه دهدشت با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، یکی از نشانه های اهل تقوا را شرکت در نماز جمعه سرد زمستان و گرم تابستان عنوان و اظهار کرد : مومنان با شرکت در نماز جمعه به این شعائرالله عمل می‌کنند.

حجت الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه در ایام برداشت محصولات کشاورزی هستیم ، خواستار پرداخت زکات این محصولات شد و گفت : یکی از واجبات دین ، زکات است و در همه ادیان گذشته جز قوانین اساسی پیامبران پیشین بوده است.

وی افزود : زکات یک تکلیف است و باید به اندازه نماز و روزه و دیگر واجبات به آن توجه کنیم.

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم ، تغییر راهبرد رژیم غاصب صهیونیستی جهت نبرد مستقیم با جمهوری اسلامی را یادآور شد و خطاب به لفاظی‌های آن‌ها گفت : ما در منطقه شما را عددی حساب نمی‌کنیم . اگر غلطی از شما سربزند مساوی با شخم‌زدن سرزمین‌های شما و به دستور ولایت شخصی را برای رجزخوانی باقی نخواهیم گذاشت.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مقابل حق و باطل ایستادگی می‌کند تصریح کرد : تنها کدخدای خلیج فارس جمهوری اسلامی ایران است و توصیه می‌کنم دست از ظلم‌ به مسلمانان بردارید و کار را به جایی نرسانید که اگر تیغ به استخوان برسد تیغ بر گلوی شما خواهیم گذاشت.

وی موضوع هسته‌ای را یادآور شد و اظهار داشت : وقتی دشمن به برجام عمل نمی‌کند ، دوربین‌های برجامی هم در کشور جایگاهی ندارد و ما از حق مسلم خود کوتاه نمی‌آییم .

امام جمعه کهگیلویه گفت : امروز دشمن می‌داند به پیچ تاریخی نزدیک شده‌ایم و با جنگ شناختی و ادارکی از همه اهرم‌های فشار استفاده می‌کند و با ایجاد تروریسم روانی و شناختی در جامعه فشارها را بیشتر می‌کند اما جریان انقلابی هرگز مقابل جنگ شناختی و ادارکی دشمن کوتاه نخواهد آمد تا از این پیچ تاریخی بگذرد.

وحدانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود ، نظارت را حلقه مفقوده طرح اقتصادی اخیر عنوان و خواستار جریمه‌های سنگین از مسئولان برای محتکران شد و بیان کرد : اگر کسی در جنگ اقتصادی احتکار کرد نباید با آن مماشات شود ، ما مدیران را حمایت می‌کنیم ، نترسید و به وظیفه قانونی خود عمل کنید ، به محتکر رحم نکنید چرا که محتکران این روزها در زمین دشمن بازی می‌کنند.

امام جمعه دهدشت با یادآوری هفته جهادکشاورزی، از کهگیلویه به عنوان سرزمین آب و دشت‌های تشنه نام برد و تصریح کرد: ظرفیت‌های کشاورزی خوبی در شهرستان وجود دارد که باید احیا شوند.

وی افزود: سزاوار نیست این‌ همه سد داشته باشیم و زمین‌های کشاورزی از چاروسا تا دیشموک و قلعه‌گل به صورت ثقلی آبیاری شوند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ظرفیت‌ گیاهان دارویی کهگیلویه را بی‌نظیر خواند و خواستار توجه مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به این مهم شد.

امام جمعه دهدشت از همکاری جهادی و انقلابی مدیرعامل نفت و گاز گچساران در خصوص امحاء زباله‌های سایت زباله دهدشت تشکر کرد.

وی بی‌توجهی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به مسئله ورزش در کهگیلویه را یادآور شد و اظهار کرد : چطور می‌شود در شهر ۷۰ هزار نفری فقط یک چمن مصنوعی ایجاد کردند ، آیا این تبعیض نیست؟ بارها این مسئله را خصوصی و حضوری بیان کردم دیگر کار به جایی رسید که در خطبه‌ها مطرح کردم.

وحدانی‌فر با بیان اینکه استخر دهدشت سه سال بلاتکلیف مانده است گفت: مردم برای درمان خود مجبور هستند به سوق بروند اگر نمی‌توانید به بخش خصوصی واگذار کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار